Gå til innhold

kom ikke hjem

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Samboer dro til en kompis igår for å ta seg noen glass,noe som forøvrig er helt i orden, alle trenger litt alenetid. Ringte i tolvtida da jeg skulle legge meg om jeg skulle låse eller ikke, noe jeg ikke skulle for han hadde glemt nøkkel. Vekkes idag kl sju av datteren vår på to og plassen ved siden av er fortsatt tom. ingen anrop eller mld på tlf. vi står opp og jeg ringer han og han svarer meg omsider, fortsatt full. Jeg ble med en gang sint, og kjeftet vel litt. han på ann side ser ikke problemet. åssen skal jeg hånddere dette når han kommer hjem så det slipper å bli en kjempe krangel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanlige er å enten kjefte, grine eller ikke snakke til ham i det hele tatt. Det går også an å være hyggelig og spørre hvordan han har hatt det og la ham sove så lenge han vil.

Anonym poster: 2eedbe7afc633783489cea752e1ef332

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sint fordi jeg var redd, redd for at noe hadde skjedd(der kommer nevrosene inn) Også ble jeg vel litt mer sinna da han var så innmari likegyldig og ikke så problemet. Også synes jeg at å drikke-seg-hinsides-dritings-til-langt-på-morran er noe man bør begynne å legge ifra seg etterhvert. Spesielt om man har et hjem, en samboer og et barn og komme hjem til.

Jeg ble ikke sint for at han dro på fest og tok seg et par glass, alle fortjener en fest, men når et par glass blir ei hel vodka-flaske, sa blir jeg litt sinna.. Han er forøvrig ikke kommet hjem enda.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da litt uansvarlig å kjøre en allnighter når man er far til en toåring, synes jeg. Og hvis det ble avtalt at han skulle komme hjem, så er en avtale en avtale.

Sier som de andre at det er best å ta praten når han er edru. Kom med dine meninger, og bruk formuleringene "jeg føler" i stedet for "jeg synes at du er". Han vil antakeligvis føle seg angrepet om du plasserer skyld på han, men dersom du forklarer hva du føler når han gjør slikt så vil han nok heller kunne ta det til seg og se ting fra ditt perspektiv.

Får håpe det var et engangstilfelle.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aprikos

Samboer dro til en kompis igår for å ta seg noen glass,noe som forøvrig er helt i orden, alle trenger litt alenetid. Ringte i tolvtida da jeg skulle legge meg om jeg skulle låse eller ikke, noe jeg ikke skulle for han hadde glemt nøkkel. Vekkes idag kl sju av datteren vår på to og plassen ved siden av er fortsatt tom. ingen anrop eller mld på tlf. vi står opp og jeg ringer han og han svarer meg omsider, fortsatt full. Jeg ble med en gang sint, og kjeftet vel litt. han på ann side ser ikke problemet. åssen skal jeg hånddere dette når han kommer hjem så det slipper å bli en kjempe krangel?

Dra ut på noe og bli borte hele dagen og kanskje vurdere å ikke svare på eventuelle telefoner fra ham så han får smake sin egen medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå å ta det opp før han er edru. Om han har litt promille vil han nok ikke forstå din side av situasjonen:) spør hva som er årsaken til at han unngikk å gi beskjed. Og si at du ble bekymret og håper han bil gi beskjed neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som ikke ser at dette er et problem for TS: hvor lite selvinnsikt er det mulig og ha?

Jeg fprstår TS meget godt. Hen burde vist såpass respekt at han ringte å sa ifra i det minste.

Er man i et forhold, handler det om å vise hensy og respek for hverandre. Om å gi å ta. Det nytter ikke å være ego og tankeløs.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hjelper da uansett ikke å kjefte?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hjelper da uansett ikke å kjefte?!

Men å henge ute hele natten og la samboeren din være bekymret og redd for deg er ok mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde man hadde en tabbekvote i et forhold, jeg. Hvis dette er noe som skjer en gang eller to i året hadde ihvertfall min mann fått sette det på tabbekvoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...