AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #1 Del Skrevet 25. august 2012 Litt kinkig problemstilling det her, og jeg forventer selvfølgelig ikke et fasitsvar. Jeg trenger bare andres synspunkt på dette. Så. Jeg er en jente på 21, ganske normal vil jeg si. Liker å henge med gutter, liker å henge med jenter. Pynter meg når jeg skal ut, går med joggebukse hjemme. Da jeg var yngre, rundt 6-8 klasse, hadde jeg en del leker med to venninner(separat) hvor vi ofte kom inn på sex. Vi latet som vi hadde sex sammen, at vi hadde sex med andre, at andre hadde sex... Når jeg skriver det ned ser det veldig ille ut, men det var aldri ordentlig sex. Bare utforskning rundt hele det forbudte emnet som vi akkurat hadde oppdaget. Senere på videregående ble det jo en del fester, og en veldig fuktig kveld(les: søkkvåt) endte jeg i seng med en venninne. Vi kom ikke langt, bare heftig klining før det plutselig gikk opp for begge at vi faktisk var i seng sammen og vi gikk hvert til vårt. Litt småklining har det også blitt på dares, men hvem har vel ikke gjort det? Jeg har aldri følt meg forelsket i en jente, eller blitt opphengt i en jente på samme måte som jeg blir med gutter. Derfor har jeg aldri tenkt tanken om at jeg kan være lesbisk. Jeg legger jo selvfølgelig merke til hvilke jenter som er pene, hvem som er stygge, hvem som har finest hårsveis...men det er vel noe alle jenter ser på? Jeg mener å ha lest noe om at det er fordi vi alltid holder øye med konkurransen? Det som fikk meg til å lure var en jente jeg ble kjent med i vinter. Hun var veldig hyggelig, grei og pen, med et nydelig smil. Vi dro ofte ut sammen for å danse, og vi hadde det generelt veldig gøy sammen. Ingenting skjedde, og jeg tenkte heller ikke noe over det før hun dro hjem til sitt hjemland. Hun hadde nemlig laget et kort til meg med et bilde av oss på forsiden. Vi tok det en kveld vi var ute og er midt i en latterkrampe(her kommer det nydelig smilet inn). Det er litt vanskelig å forklare, men da jeg så på bildet var det som om hjertet gjorde et bittelite hopp. Det skjedde noen får ganger til når jeg så på bildet og så gikk det over. På den tiden jeg har brukt på å skrive det her har jeg vel egentlig kommet fram til at det mest sannsynlig ikke var noe spesielt. At jeg bare savnet henne. Evt. bifil, det er vel en mulighet. Men fornektelse er visst ganske vanlig i slike tilfeller så jeg poster allikevel. Om ikke annet kan det vel hjelpe andre forvirrede jenter:) Anonym poster: 2219a628b90e97394ea8820b2df490ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #2 Del Skrevet 25. august 2012 TS her. Om dere ikke har noen svar, så kanskje egne erfaringer? Det blir vel det dere kommer med uansett, men tenkte bare jeg skulle si det i tilfelle. Så unngår jeg kanskje alle "dette vet bare du", "du må bare prøve deg frem" og "det hjelper ikke å spørre oss, vi vet ikke hva du føler" svarene... Anonym poster: b740925b89a9d66d966934f10fb9cbe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 25. august 2012 #3 Del Skrevet 25. august 2012 Tror nok (basert på det du skriver her) at du ikke er lesbisk. Da hadde du vel kanskje følt det hoppet i hjertet når du så henne og tilbrakte tid med henne også? Jeg kan føle sånne ting om f.eks kjendiser jeg er fan av (når jeg har møtt dem) selv om de er menn og jeg er lesbisk, det har ikke noe med å gjøre hvilket kjønn de er, men at jeg opplever noe spesielt med noen som betyr mye for meg. Det at du har rota med jenter og nesten hatt sex trenger heller ikke ha noe å si, mange eksperimenterer endel før de finner seg selv. Jeg klina mye med jenter/venninner da jeg trodde jeg var hetero, og da jeg skjønte at jeg ikke var det slutta jeg med det, for da var det lissom ikke så uskyldig lenger, hvis du skjønner. Så lenge du ikke har tenkt masse på denne jenta, dagdrømt om å være sammen med henne (ikke som i kjæreste-sammen, men å bruke tid sammen). Og det er lov å synes det kjønnet man ikke vil være sammen med har flere pene individer! Men du sier nesten ingenting om hva du føler når du er rundt gutter. Forelsker du deg i dem, har du (eller kunne du tenke deg å ha sex med dem? Hvordan stiller du deg til disse spørsmålene når det gjelder jenter?) Du blir på en annen måte med dem, da er det vel kanskje sannsynlig at du er bilfil? Det med at du pynter deg når du skal ut og går i joggebukse hjemme har i alle fall ingenting med legningen din å gjøre! Jeg er veldig feminin og "pynta", men like lesbisk for det. Sånne ting tar tid å finne ut av. Jeg var på din alder da jeg begynte å forstå hvor mye mer avslappa jeg kjente meg med jenter, hvor mange jeg syns var pene, hvor mye de betydde, og etter hvert at jeg var tiltrukket av dem. Da gikk det et lys opp for meg, for jeg forsto hvorfor jeg aldri syns guttene venninnene mine prata om var noe spesielt interessante. Det var ikke meg det var noe galt med! Når jeg skulle prøve å finne det ut, tenkte jeg mye på hva jeg likte med gutter (fint lite, egentlig. De kunne være hyggelige å prate med og ha kjekke ansikter, men tanken på å ha intimitet med dem.....) og hva likte jeg med jenter? (Det meste!) Starta med å kalle meg bifil, til jeg skjønte at tanken på å være sammen med en mann var veldig feil. Mye tanker sent på natt, håper du får nytte av noen av dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #4 Del Skrevet 25. august 2012 Mye tanker sent på natt, håper du får nytte av noen av dem! Ja, det er vel det jeg også har tenkt. At jeg ikke er lesbisk. Men det var noe med denne jenta som rørte på noe, jeg "reagerte" annerledes på henne enn andre jenter jeg har blitt venn med. Gutter liker jeg! Vel, kanskje ikke akkurat nå. Jeg er nysingel så jeg føler ikke for å hoppe til sengs med noen med det første, uansett kjønn. Men generelt kan jeg godt ha sex med gutter, men jeg liker ikke tilfeldig sex. Det blir bare med gutter jeg er sammen med, eller er så godt som sammen med. Allikevel er jeg ikke fremmed for tanken på sex med jenter. Kanskje jeg bare er skikkelig lite kresen? Det med klærne var egentlig bare for å ikke bli satt i en "traktorlesbebås" eller "du pynter deg jo, da er du ikke lesbisk/da må du være lesbisk". Anonym poster: b740925b89a9d66d966934f10fb9cbe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 26. august 2012 #5 Del Skrevet 26. august 2012 Så lenge du kan ha sex med gutter men ikke er fremmed for tanken med jenter kan det jo hende du er bi. Jeg kjenner imidlertid en lesbisk jente som sier hun godt kan ha sex med gutter, men det gir henne "omtrent like mye som å spise lapskaus". Så hun får mye mer utav å ha det med jenter. Noen er jo litt mer flytende sånn, mens jeg kunne aldri i verden tenkt meg å være intim med en gutt. Kan jo hende du ble litt betatt av akkurat denne ene jenta, uten at du trenger å definere deg som noe som helst, at hun var spesiell nok til at kjønn ble uviktig. Syns ikke du høres ukresen ut heller, bare usikker. Det er jo nesten slitsomt hvor opptatt man blir av å definere seg selv. Jeg brukte SÅÅÅ lang tid på det. Det er jo egentlig ikke nødvendig å være i en boks. Det med klærne var egentlig bare for å ikke bli satt i en "traktorlesbebås" eller "du pynter deg jo, da er du ikke lesbisk/da må du være lesbisk". Hehe, ingen tror at kjæresten og jeg er lesbiske heller. "Det må jo være en mann i forholdet?" Eh, nei. Vi er jenter som liker jenter. Og de jentene vi liker, hey, de ser ut som jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest17 Skrevet 26. august 2012 #6 Del Skrevet 26. august 2012 Synes Rainbow har kommet med masse konstruktivt :-) Men føler du det er viktig å stadfeste hvilken bås du egentlig er i? Ikke tenk for mye på det! Jeg brukte lang tid på å finne det ut. Nå ble kanskje dette litt sånn svadasvar som du ikke ønsket, men det var min erfaring :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #7 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg hadde sex med flere jenter da jeg var yngre, særlig før jeg debuterte med menn. Orntlig sex, med orgasme og hele pakka. Jeg har også forelsket meg i ei jente en gang, tidlig i 20-årene. Og jeg kan syns jenter er nydelige og sexy å se på. Men jeg anser meg selv som heterofil. Er gift med en herlig mann, og nå i voksen alder tenner jeg vel egentlig bare på menn. Med mindre dama er skikkelig fin. Så jeg vet ikke, kanskje man ikke skal reflektere så mye over sånt? Det finnes variasjoner over alt. Så hvorfor putte seg selv i bås i utgangspunktet? Anonym poster: e2a732a57cb3cce4d86233f8a0806692 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2012 #8 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg har det litt på samme måte som deg, og jeg ser på meg som biseksuell. Jeg har aldri vært forelsket i en jente, men samtidig tenner jeg mye mer på jenter enn gutter. Det er sjelden jeg tenker at en jente er stygg. Alle kvinner er vakre på sin måte, selv om jeg selvsagt har visse preferanser når det gjelder kroppstype/utseende (jeg elsker store, runde og myke former og blek hud). Men det er likevel gutter jeg forelsker meg i. Selv om jeg er mye kresnere når det gjelder gutter og ikke synes de er like deilige som jenter, så er det likevel dem jeg har romantiske følelser for. I en ideell verden så skulle jeg hatt to kjærester; en jentekjæreste jeg har masse sex med, og en guttekjæreste som jeg har et romantisk forhold til (og kanskje noe sex). Generelt sett tror jeg at det er lettere å putte menn i båser (hetero, homo, bi) enn kvinner. Kvinners seksualitet er ikke alltid like "rett fram", så jeg tror nok disse kategoriene er mer basert på et mannlig tenningsmønster. Men det er bare min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå