Essensen Skrevet 26. august 2012 #21 Skrevet 26. august 2012 For meg er en ideell førstemelding noe som referer til noe jeg har skrevet og følger opp med et spørsmål som gjør at det blir en dialog. Eks. Hei! Ser du liker fotografi. Hva er det rareste du har tatt bilde av? Anonym poster: a1fb0f449acfc49d9f549fc3bcbdaf6a Problemet er at en selv er dårlig til å bedømme hvordan en enkeltstående setning kommer til å fortone seg i et annens sinn, fordi det egentlig er altfor lite informasjon i setningen til at man kan trekke noen slutninger fra den i det hele tatt ang. hva slags person man snakker med. Med ditt forslag kunne man jo f.eks. risikere at personen tenker "hæ, her tar en person kontakt med meg, og det første han spør om er hva det rareste jeg har tatt bilde av er?? Sikkert en raring, jeg ignorerer" Hvilket leder til problem nr. 2 - de fleste som nettdater er altfor engstelige for å drite seg ut, teste sine grenser, våge å satse og tillate seg å "la ting skje". Alt skyldes det enorme kontrollbehovet de fleste av oss har i dag; i jakten på å hele tiden oppnå det optimale så lukker vi oss selv inne, og der trives vi ikke egentlig. Selv om vi er eksperter i å forsøke å overbevise oss selv om det. Problemet er at kjærligheten aldri vil komme til oss hvis vi ikke allerede føler den for oss selv, og mange jakter nok utad etter dette som egentlig skulle kommet innenfra, og vil derfor oppnå lite annet enn å streve forgjeves. Bare det at et komplement til en jente i de fleste tilfeller tolkes negativt burde jo være en tankevekker... 1
Knirke Skrevet 27. august 2012 #22 Skrevet 27. august 2012 Problemet er at mange folk, både kvinner og menn, behandler Sukker som en postordrekatalog. Det faller dem ikke inn at det ikke holder å betale for medlemskap, man må faktisk bruke hodet sitt og legge inn en viss grad av egeninnsats hvis man skal oppnå noe. Med ditt forslag kunne man jo f.eks. risikere at personen tenker "hæ, her tar en person kontakt med meg, og det første han spør om er hva det rareste jeg har tatt bilde av er?? Sikkert en raring, jeg ignorerer" Nja... Jeg sier ikke at du tar feil, men jeg ble ihvertfall takknemlig for alle meldinger av den typen, dvs meldinger som oppfordrer til en diskusjon om noe annet enn tørrprat, kleine komplimenter og smilefjes 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå