Gjest ThaiChi Skrevet 25. august 2012 #41 Del Skrevet 25. august 2012 Samboeren din burde slutte å lyge til deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2012 #42 Del Skrevet 25. august 2012 Vi hører om menn som utøver vold mot kvinner. Jeg tror faktisk det er like mye kvinner som utøver vold mot menn. Kvinner gjør det på en annen måte enn menn. Her ser vi et eksempel. Det er her på KG. vært skrevet om menn som er voldlige mot kvinner. Da skrives det om hun skal anmelde han slik han blir arrestert,ikke får møte barna, tape hus og hjem. Nå skrives det om at kvinnen skal søke hjelp i de fleste innlegg. Er ikke dette dobbelmoral? Er kvinner fritatt straff når de bryter norske lover? Det er at faktum at kvinner får mildere straff i praksis for samme forbrytelse, Noe er i hvertfall galt når kvinner har store fordeler på dette området også som så mange flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #43 Del Skrevet 25. august 2012 Du må sette vold som en helt totalt uakseptabel gjerning i hodet ditt. Inngå en kontrakt med deg selv om at du er en person som ikke slår! Du må finne andre måter å avreagere på. Hyl og skrik, spark i veggen, men ikke slå! Når du får vondt inni deg av situasjoner der du mener samboeren din ikke forstår deg pga. noe, så husk at vold ikke er løsningen. Han tenker nok også at du ikke forstår ham ettersom du finner på å slå ham. Minn deg selv på at selvrespekten din også vil bli mye bedre straks du har bestemt deg for - og klarer å overholde - at du er en person som ikke bruker vold. Anonym poster: 0755f94b1ccd2248c50c9039ccf49623 Litt smått utrolig at det er grunnen til at du ikke slår. At du har fått streng beskjed og trengte det. Til ts. Hadde du vært en mann som banka dama di og påstått at du "elsket" henne hadde pipa hatt en annen lyd her inne. Men er ikke ondskapsfull mot noen man elsker. men nå hørtes nå han ut som en tullete, useris tøffel og dott da, så jeg kjenner jeg ikke gidder å la meg provosere over denne tråden lenger. Sånn som han reagerer tviler jeg også på at forholdet deres er så veldig verdsatt fra hans side. Høres ut som han bare kødde rundt og nyter det gode liv og tar ting som de kommer pg ikke så veldig opptatt av å løse problemene dere mellom dere og dere høres ut som et veldig useriøst kjærestepar. Hvis du liksom "elsker han" vil jeg råde deg til å revurderre hele forholdet for jeg har vanskelig for å tro at noen bare kan fleipe bort misshandling for sin partner hvis de virkelig elsker den. Anonym poster: 1cb74c91930df27793d2ef78890c677e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 25. august 2012 #44 Del Skrevet 25. august 2012 Du må finne andre måter å avreagere på. Hyl og skrik, spark i veggen, men ikke slå! Anonym poster: 0755f94b1ccd2248c50c9039ccf49623 Nei! Slik atferd er heller ikke rasjonell og dette kan sees på som psykisk mishandling. Familievold er et samfunnsproblem som rammer mange kvinner,menn og barn. I dette tilfellet antydes det at det er uvanlig at det er kvinnen som er den mishandlende part, men det er feil. Det er svært vanlig. For øvrig beskriver TS en svært destruktiv atferd og et mønster som kan beskrives som systematisk mishandling. Hun skylder på at partneren missnakker seg og nevner exforhold eller lyver. Dette kan på ingen måte rettferdiggjøre atferden. Atferden du beskriver kvalifiserer for fengselsstraff. Slutt med denne mishandlingen. Både den fysiske og den psykiske. Så bør du oppsøke sinnemestringskurs og du bør be din kjære om unnskyldning. Antakeligvis vil han trenge krisehjelp og jeg får håpe at det finnes et tilbud til han der dere bor. For krisetilbud til menn er dårlig utbygd. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #45 Del Skrevet 25. august 2012 Litt smått utrolig at det er grunnen til at du ikke slår. At du har fått streng beskjed og trengte det. Til ts. Hadde du vært en mann som banka dama di og påstått at du "elsket" henne hadde pipa hatt en annen lyd her inne. Men er ikke ondskapsfull mot noen man elsker. men nå hørtes nå han ut som en tullete, useris tøffel og dott da, så jeg kjenner jeg ikke gidder å la meg provosere over denne tråden lenger. Sånn som han reagerer tviler jeg også på at forholdet deres er så veldig verdsatt fra hans side. Høres ut som han bare kødde rundt og nyter det gode liv og tar ting som de kommer pg ikke så veldig opptatt av å løse problemene dere mellom dere og dere høres ut som et veldig useriøst kjærestepar. Hvis du liksom "elsker han" vil jeg råde deg til å revurderre hele forholdet for jeg har vanskelig for å tro at noen bare kan fleipe bort misshandling for sin partner hvis de virkelig elsker den. Anonym poster: 1cb74c91930df27793d2ef78890c677e Det høres ut som du har fått deg en guttunge som syns det er morsomt å teste grenser å bli irettesatt og at du er en slags streng reservemamma for han. helt utrolig at du ikke har lurt på hvorfor han reagerer sånn. Sett deg selv i hans situasjon. Hadde du da ledd og flirt bort den misshandlingen han utsatt deg for. Han tar dg ikke seriøst, han syns du er morsom og artig når du er sint og han liker at du setter han på plass. Gratulerer, du har ikke en kjærest, du har en guttunge som tuller, trasser og fjaser med sin nye mamma. Anonym poster: 1cb74c91930df27793d2ef78890c677e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #46 Del Skrevet 25. august 2012 Jeg synes også selv det er rart at han ikke reagerer mer på volden jeg utøver mot han i sinne. Vil det si at han ikke elsker meg da? Eller ser seriøst på oss? Han ble faktisk slått som barn en del av foreldrene sine. De var ganske strenge mot han. Kanskje det ligger noe i det? At han er vandt med det? Så at noen nevnte barn igjen. At barn er dem som står en nærmest. Jeg vet jeg aldri kommer til å slå et barn eller mitt barn i fremtiden, samme hvor mye skriking og grining det kommer fra barnet. Volden jeg utøver mot samboer har med sjalusi å gjøre, og lav selvtilitt. Samboeren har kanskje sagt litt mer enn han skulle, og har nå lært å heller lyve til meg for å unngå krangling. Dette gjør ikke saken bedre da jeg merker på han når han lyger. Jeg har også skylden i dette, da jeg har gravd mye etter info. I tillegg til sinnet mitt som dukker opp i ny og ne, så vil jeg vel også si at jeg har et stort kontrollbehov. Jeg må vite at han elsker meg, og hans beste fra alle hans ekser. Det som kan gjøre dette farlig, er hvis han engang er utro mot meg. Jeg har sagt dette til han, og bedt han gjøre det slutt med meg hvis han en gang ønsker en ny. ts Anonym poster: 0c3e41d801b9c8cb461d1d9c911a9b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 25. august 2012 #47 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Latteren hans trenger ikke bety at han er likegyldig. Kanskje han er redd deg? Hvilken mann vil innrømme at han er redd for kjæresten sin? Det kan også være en avledningsmanøver for å roe deg ned. Endret 25. august 2012 av Kråkesaks 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2012 #48 Del Skrevet 25. august 2012 Den smerten jeg har, vil jeg overføre til han. Anonym poster: f3ed361d24fd0e9772b0ee20ead39226 Hvorfor vil du overføre ham smerten du har, når det er ditt lave selvtillit og sjalusi som skaper smerte? Han fortjener ingen smerte, det er du som sliter og som må ha hjelp. Hvorfor skal han lide for noe han ikke kan noe for? Å nevne en eks kan da ikke være så ille, og dette med å lyve? Kanskje han gjør det på grunn av oppførselen din, kanskje han rett og slett ikke tør å være ærlig og må ty til løgn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 25. august 2012 #49 Del Skrevet 25. august 2012 Du driver også psykisk mishandling når du graver etter informasjon for så å slå han når han svarer. Hvorfor vil du han så vondt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 25. august 2012 #50 Del Skrevet 25. august 2012 SLUTT Å SLÅ HAM! Jesus Christer, du kan ikke drive på sånn bare fordi du har problemer. Det spiller så godt som ingen rolle hvorfor du slår ham, ingen fortjener å bli utsatt for vold av noen man er glad i. Du sier selv at situasjonen kan bli farlig, da er det virkelig på tide å komme seg vekk og søke hjelp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 25. august 2012 #51 Del Skrevet 25. august 2012 Jeg synes også selv det er rart at han ikke reagerer mer på volden jeg utøver mot han i sinne. Vil det si at han ikke elsker meg da? Eller ser seriøst på oss? Han ble faktisk slått som barn en del av foreldrene sine. De var ganske strenge mot han. Kanskje det ligger noe i det? At han er vandt med det? Så at noen nevnte barn igjen. At barn er dem som står en nærmest. Jeg vet jeg aldri kommer til å slå et barn eller mitt barn i fremtiden, samme hvor mye skriking og grining det kommer fra barnet. Volden jeg utøver mot samboer har med sjalusi å gjøre, og lav selvtilitt. Samboeren har kanskje sagt litt mer enn han skulle, og har nå lært å heller lyve til meg for å unngå krangling. Dette gjør ikke saken bedre da jeg merker på han når han lyger. Jeg har også skylden i dette, da jeg har gravd mye etter info. I tillegg til sinnet mitt som dukker opp i ny og ne, så vil jeg vel også si at jeg har et stort kontrollbehov. Jeg må vite at han elsker meg, og hans beste fra alle hans ekser. Det som kan gjøre dette farlig, er hvis han engang er utro mot meg. Jeg har sagt dette til han, og bedt han gjøre det slutt med meg hvis han en gang ønsker en ny. ts Anonym poster: 0c3e41d801b9c8cb461d1d9c911a9b06 Han ble slått som barn, og du vet det og fortsetter å slå?? Du er visst litt av ei dame. Håper han kommer seg vekk fra deg, og finner ei som kan behandle han som en kjæreste børbli behandlet. Volden du utøver nå, kommer av sinne. Du sier det kommer av sjalusi og lav selvtillit. Men har du en lav grense for vold, vil dette også komme til uttrykk når du blir sint på barnet ditt. Men da kommer du til å skylde på andre ting. Det er mange som sliter med sjalusi og lav selvtillit, uten at de tyr til vold. Dette er noe DU gjør når du blir sint, og det har ikke så mye med årsak å gjøre. Derfor holder jeg fortsatt på det at du bør vente med å få barn til du har fått hjelp til sinne/voldsproblemet ditt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #52 Del Skrevet 25. august 2012 Denne tråden lager jeg for å hjelpe meg selv. Til å innse mitt problem. So here it goes. Jeg har ikke lest igjennom tråden men jeg, etter selv å ha skrevet her før, har fått masse drittt, vil bare si at jeg får vondt av dere begge og håper du får den hjelpen du trenger til å finne ut av din smerte så du ikke må videreføre og doble den. Anonym poster: 780b68d25936aa0cfe6c62cc7093c4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 25. august 2012 #53 Del Skrevet 25. august 2012 Vold og utagerende atferd er uakseptabelt, uansett. Skaff deg hjelp til å ordne opp i følelseslivet ditt og vær singel i mellomtiden. Dette er usunt, destruktivt og forferdelig oppførsel mot noen man skal være glad i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xMaria Skrevet 25. august 2012 #54 Del Skrevet 25. august 2012 Synest du først og fremt skal si det til samboeren din at du ikke vet hvorfor du reagerer sånn osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 25. august 2012 #55 Del Skrevet 25. august 2012 TS - det er ikke noe poeng i å lave undskyldninger for deg selv. Så lenge du ikke har kontroll over aggresjonen din, vil de voldelige tendensene komme frem under forskjellige omstendigheder, og du vil alltid ha en "forklaring" på hvorfor det skjer. Det er ikke akseptabelt, og samboeren din kan anmelde deg om han ønsker. Kanskje han burde gjøre det. Du stoler ikke på ham, du forsøker å kontrollere ham, og du truer ham med at visse handlinger får konsekvenser. Trusler er ikke akseptabelt. Du må tåle at han har en fortid, og at den kan komme til å nevnes fra tid til anden. DIn adferd kan ikke tolereres, og du fonekter problemet mere end du erkjender det. Du må søke hjelp for dette, og du må akseptere at din samboer er et individ som må få rom til å ha egne tanker og følelser. Du kan ikke kontrollere og true ham. Du må stole på ham, og kommunisere med ham. Hvis du ikke indser dette, kommer dette til å gå galt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hapa Skrevet 26. august 2012 #56 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg blir så utrolig provosert av dette innlegget!!! Arg. Det er sikkert meningen fra din side - så gratulerer du klarte å provosere meg. Det er faktisk TS som slår her. Du driver faktisk og beskytter en person som utøver vold mot sin partner. Er det greit i din verden å slå sin partner? I så fall, hvorfor det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hapa Skrevet 26. august 2012 #57 Del Skrevet 26. august 2012 Alle dine kommentarer forteller om ett menneske fullstendig blottet for forståelse og empati. Anonym poster: 9e8a41c224d08f3238cf8317ef4451e6 Hvorfor bryr ingen av damene her inne seg om mannen til TS? Han er jo den som blir slått, men det er tydeligvis ikke så nøye... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 26. august 2012 #58 Del Skrevet 26. august 2012 Ingen? Er du fullstendig blind? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit25 Skrevet 26. august 2012 #59 Del Skrevet 26. august 2012 Du har klart steg 1: Å innse problemet ditt Men tro meg: Det gjør supert godt å snakke med noen! Du trenger ikke å være syk i hodet for å snakke med en psykolog. Det vil gjøre bare godt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 26. august 2012 #60 Del Skrevet 26. august 2012 Ikke bagatelliser dette TS. Du sier du ikke tror du trenger hjelp fordi dette sinnet bare trigges under spesielle omstendigheter og at du ellers ikke har slike problemer. Så lenge sinnet ditt trigges overfor den som skulle bety mest for deg, så er det et problem du ikke kan underdimensjonere. Skaff deg hjelp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå