Alvina Skrevet 25. august 2012 #41 Del Skrevet 25. august 2012 Jeg er vel for egoistisk, da. Hahaha, nå begynte jeg å le, ikke av deg - men fordi jeg også i bunn og grunn er litt for egoistisk... En ons kan jeg tilgi, men knapt noe mer. Ikke i løpet av kort tid i alle fall. Også kommer det avhenger av hvordan man får vite det og om andre ting. Men et åpent forhold, det betyr vel i grunnen ikke noe annet enn at den man er sammen med forteller og man er ærlige mot hverandre.? Vet om et par som etter å ha vært sammen i åtte år, og som hadde definert det som et åpent forhold.... når hun kommer hjem og har ligget med en hun hadde møtt på samme studiet, ble han sjalu og sinna og det ble en kulde mellom paret, men det gikk bra etter noen måneder, før forholdet strandet. Vil ikke definere det som et moderne, vellykket åpent forhold. Men monogami...som ts har på headingen sin... betyr det at man er trofast når man er i ett forhold? Eller må man gifte seg og love å aldri skilles og tror at man aldri vil oppleve kriser i ekteskapet /forholdet? Grunnen til at utroskap ikke er mer utbredt, ts, er kanskje fordi de fleste ikke vil ligge i midten og ikke få sove pga sjalusi og tanker om hva som evt. kan ha skjedd, om den andre var bedre, penere osv. Om det vil skje igjen, og ikke minst om det kan bli følelser med i bildet. Vet ikke jeg, jeg kan tilgi utroskap, men ikke på ethvert nivå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2012 #42 Del Skrevet 25. august 2012 Sex er det mest initime man kan være med hverandre og det er veldig privat. Jeg skjønner rett og slett ikke spørsmålet. Det er det mest logiske i verden at sex deler man kun med den man er i et nært forhold med. Når det er sagt, så er det slike tanker som du har i åpningsinnlegget som jo gjør at det er så mye utroskap i verden i dag, og som til syvende og sist går utover barna som opplever at mor og far skiller seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yorleni81 Skrevet 26. august 2012 #43 Del Skrevet 26. august 2012 Så at jeg er sammen med to personer, og utover det er alt som "normalt". Vi bor sammen, sover sammen, reiser sammen, og planlegger resten av livet sammen, det gjør forholdet vårt mindreverdige i dine øyne? Er dere tre eller to i et forhold? jeg sa aldri at forholdet DERES er mindreverdig, men om du leser godt etter så skriver jeg oxo at det er jo noen som synes det er greit å leve sånn, men etter min mening osv men jeg foreksempel ville aldri levd sånn pluss at om det er noen som liker å leve slik å har det bra så er det jo bare fint, men her spurte en person om hva folk mente... hvor søren får du det fram at jeg har sagt at dere som lever sånn er mindre verdig, mennesker velger selv hvordan dem vil leve, men denne personen spurte om andres meninger så om ikke du liker det jeg skriver så ikke svar.... ingen mennesker er mindre verdig på no sett, men jeg synes det er mye bedre å heller være singel enn å være i et forhold om man skal holde på slik, kan jo også være EKSTRA gode venner elskere, men om noen liker å leve slik så er jo det bare hyggelig for dem.... jeg ser jo ikke ned på folk for det .. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 26. august 2012 #44 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg lar ikke enhver idiot kjøre bilen min heller. Er jeg egoistisk da? Men du lar erfarne sjåfører kjøre bilen din? Så lenge testpiloten vet hva han gjør og samtidig gjerne har sin egen bil så er det greit?.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #45 Del Skrevet 26. august 2012 For meg betyr sex også emosjonal intimitet. Det er et eksklusiv forhold mellom 2 mennesker. For dem som klarer å ha såkalte åpne forhold er det jo greit så lenge de er enige om grensene (og forhåpentlig mener og føler). Tenker litt på den tredje parten. Er den som i det åpne forhold tydelig at han er i et forhold? Eller blir 3. part lurt? Anonym poster: 9bb1bc2f615e8100dae1668c8acb7011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #46 Del Skrevet 26. august 2012 Hva er galt med åpne forhold? Anonym poster: ff4980de19f2772dadc53b86ba760487 Da spør jeg deg: Hva er galt med å være monogam? Folk må lov til å bestemme selv hva de aksepterer og ikke aksepterer. Har du funnet en mann eller dame som vil ha et åpent forhold, vel, så bra for deg, da, men å føre noen bak lyset er jævlig dårlig gjort. Anonym poster: 1f530b45436d7118bfeee4ff9f78d9de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #47 Del Skrevet 26. august 2012 Hva er vits å ha kjæreste hvis dere skal være med andre? Herregud for et dumt spørsmål. Enig, hvis man vil rote og ligge rundt, så er det ikke noe poeng i å være i et forhold og kalle noen for "kjæreste" - da er hele poenget borte. Anonym poster: 1f530b45436d7118bfeee4ff9f78d9de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 27. august 2012 #48 Del Skrevet 27. august 2012 1: Sex er den meste intime måten man kan være sammen på i et forhold 2: Vil ikke ha noen veneriske sykdommer 3: barna våre ville bli skadelidende fordi hadde mannen min pult en annen hadde jeg krevd skilsmisse på dagen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VanDeKamp Skrevet 27. august 2012 #49 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg ser ikke noe mening i å være kjærester hvis vi skal fly rundt å ligge med en masse folk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bandit Skrevet 27. august 2012 #50 Del Skrevet 27. august 2012 Men du lar erfarne sjåfører kjøre bilen din? Så lenge testpiloten vet hva han gjør og samtidig gjerne har sin egen bil så er det greit?.... Det kommer selvsagt an på hva partene er blitt enige om seg imellom. Så lenge ingen blir skadelidende av et åpent forhold, har jeg ingenting i mot at andre går til det skritt. Det er derimot ikke noe for meg. Er jeg i et forhold, er det dama mi jeg ønsker å ha sex med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 27. august 2012 #51 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg ser ikke noe mening i å være kjærester hvis vi skal fly rundt å ligge med en masse folk. Enig. Tror også det blir bedre kvalitet på det som skjer i sengen når man konsentrerer seg om partneren. Det er i alle fall stort sprik på kvaliteten jeg har på sexen nå og det jeg husker da jeg var singel og erfarte noen one night stands som var mildt sagt "lousy" (dårlig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junine Skrevet 27. august 2012 #52 Del Skrevet 27. august 2012 Når man har valgt å være to, sammen om alt. Da har man enkelt og greit valgt å være TO. Ikke tre, fire, fem, seks eller syv! Hvorfor skal man inngå et forhold, hvis man heller vil være sammen med andre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bachata Skrevet 27. august 2012 #53 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg ser ikke noe galt i åpne forhold, for dem som liker det, men jeg skjønner heller ikke hvorfor du ikke ser at det er akkurat samme aksept vi i monogame forhold ønsker. Hva som passer andre, har jeg ingen interesse av å dømme eller fordømme, jeg aksepterer andre som de er, men da vil jeg faktisk også at mine valg og mine måter å velge livet på skal aksepteres på lik linje. Hva er galt med ett monogamt forhold? Hva er galt med å ikke føle behov for å dele sin kjære med andre? Jeg er monogam, jeg har selv ikke behov for å ligge med andre en samboern min, det er ham jeg ønsker å dele livet mitt med og det er ham som står meg nærmest. For meg blir det da galt å ligge med andre, og den lysten er heller ikke til stede. Det virker heller ikke som han har det annerledes, og jeg tror faktisk at dersom jeg hadde foreslått åpent forhold, så ville han steilet og lurt på om vi var for forskjellige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 27. august 2012 #54 Del Skrevet 27. august 2012 Det kommer selvsagt an på hva partene er blitt enige om seg imellom. Så lenge ingen blir skadelidende av et åpent forhold, har jeg ingenting i mot at andre går til det skritt. Det er derimot ikke noe for meg. Er jeg i et forhold, er det dama mi jeg ønsker å ha sex med. Hvis du leser kontaktannonser så må du se etter de som skriver "Testpiloter og de uten penger behøver ikke ringe!". Helt enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Filleproletiet Skrevet 27. august 2012 #55 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Jeg er monogam, jeg har selv ikke behov for å ligge med andre en samboern min, det er ham jeg ønsker å dele livet mitt med og det er ham som står meg nærmest. For meg blir det da galt å ligge med andre, og den lysten er heller ikke til stede. Det virker heller ikke som han har det annerledes, og jeg tror faktisk at dersom jeg hadde foreslått åpent forhold, så ville han steilet og lurt på om vi var for forskjellige. Allerde her så streiker jo logikken til mange. Det er altså SEXEN som knytter dere sammen? Jeg tenker omvendt om emnet. Jeg HAR lyst til å dele RESTEN av livet mitt med min samboer gjennom 7 år. Og rent realistisk så tror jeg det blir vanskelig for oss begge å holde fingrene av fatet i 30-50 år dersom muligheten skulle by seg for sex med noen andre. Men nettop derfor så anser vi ikke forholdet som over og ut dersom en av oss skulle finne på å ha sex med noen andre, nettop fordi forholdet vårt er så mye mer. Vi ønsker å dele livet sammen. Om en av oss har sex en eller annen gang med noen andre, så betyr vårt forhold så mye mye mer enn bare sex. De aller aller fleste forhold går dukken en eller annen gang, og det er fordi på ett eller annet tidspunkt vil en av partene, eller begge, føle seg "unforfilled". Jeg tror mange forhold kunne vart mye lenger, kanskje evig, dersom man fikk lov til å føle seg som et fritt menneske, og ikke EN entitet som var låst fast. Når det er sagt, så har ingen av oss hatt sex med andre de 7 årene vi har vært sammen, selv om vi var åpne på det allerede det første eller andre året vi var sammen. Vi snakket mye om det og kom fram til at vi skulle kunne fortsette å leve et fritt liv, og at vi ikke ønsket mye sjalusi (annet enn den sunne sjalusien). Resultatet så langt er forsåvidt at ingen av oss har ønsket å ha sex med noen andre, nettop fordi det ikke er knyttet så mye tabu rundt det. Spenningen er ikke der liksom. Men kanskje vi trenger litt andre impulser en dag, og da har vi så mye historie sammen, så mye interne greier og så mye kjærlighet for hverandre, at vi ikke velger å avslutte forholdet bare fordi en av oss skulle finne på å ha uforpliktet sex med en annen person. Absurd og urealistisk å tenke noe annerledes på det spør du meg. Sannsynligvis er det den delen av kristen tro som fortsatt sitter godt plantet i folks bevissthet. Endret 27. august 2012 av Filleproletiet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 27. august 2012 #56 Del Skrevet 27. august 2012 Det er ikke noe galt i åpne forhold i seg selv, dersom begge parter ønsker dette. Men jeg er ikke skrudd sammen slik at jeg hadde taklet å være i et slik forhold. Jeg ønsker å foholde meg til en person om gangen, både når det gjelder sex og intimitet på andre nivå. Heldigvis deler mannen min mitt syn på dette, så det er ikke slik at vi føler vi "holder hverandre igjen" når det er bare oss to. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Filleproletiet Skrevet 27. august 2012 #57 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Enig. Tror også det blir bedre kvalitet på det som skjer i sengen når man konsentrerer seg om partneren. Det er i alle fall stort sprik på kvaliteten jeg har på sexen nå og det jeg husker da jeg var singel og erfarte noen one night stands som var mildt sagt "lousy" (dårlig). Forskjell på å ligge rundt, være swingers osv, og det å vite at forholdet ikke nødvendigvis er over, eller at du alltid må føle deg liten dersom du en eller annen gang kunne tenke deg å prøve sex med noen andre enn kona di. Personlig har jeg kun hatt sex med min samboer, og om vi ikke tenner kjempemye på hverandre om 20 år, så er jeg veldig glad for at hun ikke er så smålig at hun ikke i hvert fall lar meg prøve meg på noen andre (rent seksuelt). Tror veldig mange her inne er særdeles naive. Dere skal KUN ha sex med EN eneste person for resten av livet. I de fleste ekteskap og samboerskap så funker ikke det. De aller fleste slår opp, eller skiller seg på ett eller annet tidspunkt. Svært få av generasjonen før oss holdt sammen hele livet, og enda færre vil holde sammen hele livet i vår generasjon. Mange hr helt urealistiske forventninger til et forhold. Skal et forhold vare hele livet tror jeg ikke man kan gå rundt og føle seg låst hele livet. Endret 27. august 2012 av Filleproletiet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #58 Del Skrevet 27. august 2012 Egoismen råder.<br /><br /> Anonym poster: 6efb80a9f8c0dcfe358b0b5e1bc63334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #59 Del Skrevet 27. august 2012 Hva er galt med åpne forhold? Anonym poster: ff4980de19f2772dadc53b86ba760487 åpen forhold er jo ingenting. åpen forhold er å knulle så mange du vil,men det er en du er litt sånn ekstra glad i. Det er jo ingenting galt i det,men det er ikke ordentlig forhold. hvorfor innledde forhold hvis du ønsker det samme fra andre jenter i tilegg? Anonym poster: 7e516be3d89aca3f7282787add3a5707 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 27. august 2012 #60 Del Skrevet 27. august 2012 Forskjell på å ligge rundt, være swingers osv, og det å vite at forholdet ikke nødvendigvis er over, eller at du alltid må føle deg liten dersom du en eller annen gang kunne tenke deg å prøve sex med noen andre enn kona di. Personlig har jeg kun hatt sex med min samboer, og om vi ikke tenner kjempemye på hverandre om 20 år, så er jeg veldig glad for at hun ikke er så smålig at hun ikke i hvert fall lar meg prøve meg på noen andre (rent seksuelt). Tror veldig mange her inne er særdeles naive. Dere skal KUN ha sex med EN eneste person for resten av livet. I de fleste ekteskap og samboerskap så funker ikke det. De aller fleste slår opp, eller skiller seg på ett eller annet tidspunkt. Svært få av generasjonen før oss holdt sammen hele livet, og enda færre vil holde sammen hele livet i vår generasjon. Mange hr helt urealistiske forventninger til et forhold. Skal et forhold vare hele livet tror jeg ikke man kan gå rundt og føle seg låst hele livet. Har vært gift i over 20 år og føler fortsatt for at vi bare skal ha sex med hverandre og forventer at min mann vil ha det på samme måte. Hadde det vært deg jeg var gift med, som når du har vært gift så lenge vill ønske å prøve ut andre, så hadde jeg glatt dumpet deg og blitt singel. Good riddens! hadde jeg tenkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå