AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Hei! Jeg leste denne artikkelen for noen dager siden som handler om at samfunnets høye krav fra alle kanter skaper samfunnstapere. Her er linken: http://www.napha.no/content/3984/Hoye-krav-skaper-samfunnstapere Jeg føler også det er høye krav, det er bare å lese stillingsannonser til en matbutikk for eksempel så ser man det.. Hva tenker dere om dagens krav? Ikke bare jobb messig jeg tenker på, men på alle områder i livet.. Anonym poster: d61417bba06ef36b5f46731d8adc47ec
Gjest Lurifix Skrevet 24. august 2012 #3 Skrevet 24. august 2012 Jeg er en samfunnstaper og alt jeg kan si er grin mer.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 ja det er mange høye krav. og jeg tror det er mye av grunnen til at mange mennesker sliter mye i dag. Anonym poster: 2577123860e5378aed46fe146ba8f71b
solch Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Krav på alle nivåer. Liker det ikke. Jeg gjør hva som er rett for meg, og ikke hva samfunnet forventer av meg. 1
hmmz Skrevet 25. august 2012 #6 Skrevet 25. august 2012 (endret) Det er vel bare å ta en reality check. Tror kravene var tilsvarende før i tiden, men på andre områder. F.eks. hadde man ikke noe velferdsnett slik at man måtte ta jobber som var helseskadelige mens man var syk for å overleve. Ang jobbannonser så må man huske på at man ikke trenger alle kvalifikasjoner som er ønsker. Det er ofte lurere å hva som kan være intensjonen med kravene, og deretter ringe for å selge inn et intervju. Ang butikkfolk så ønsker de stort sett å ansette folk som får kunder til å legge igjen MYE penger i butikken, men det kan de jo ikke skrive. Dette resulterer i en haug rare krav til potensiell ansatte som jeg mistenker er et resultat av hva den som ansetter tror beskriver den "perfekte" ansatte. Mao det er en arbitrasjemulighet hvis du får ut fingeren og viser at du kan oppfylle de bakenforliggende kravene. Kanskje har vi heller blitt mer ukritiske til informasjon samt mer usikre på oss selv slik at vi ikke tør å utfordre situasjoner som vi møter? Alternativer er jo alltids nav, kontra ingenting som var situasjonen før i tiden. Endret 25. august 2012 av hmmz
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå