AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #1 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg er litt redd for å bli gjenkjent her, men tar sjansen. Jeg sliter såpass mye med dette, at jeg trenger å få høre andres råd og erfaringer. Jeg har vært sammen med kjæresten min i fire år med ett års pause. Det første året vi var sammen bød på mange utfordringer som dessverre også involverte familien min. Det ble slutt. Dette er altså bakgrunnen uten at jeg går mer inn på det. Men ett år etter, tok vi opp kontakten igjen. Vi ble forelsket, og har ikke gått gjennom noen krangler de siste årene. Vi flyttet begge til andre siden av landet for å være sammen, og har det veldig fint selv om vi ikke bor sammen. Vi har det stabilt og godt, både økonomisk og sosialt. Nå har vi vært offisielt sammen i to år. Hver gang jeg har kontakt med familien blir jeg kjeftet på, og da spesielt av min mor. Jeg har måttet tåle å høre mange moralprekener de to siste årene. Ingen i familien kan forstå hvorfor jeg er sammen med han, og mener han er en psykopat. De vil ikke ha kontakt med han. Dette har vært og er tungt for meg. Jeg skulle ønske han kunne blitt like godt tatt imot som kjærestene til søstrene mine.. For noen uker siden sa jeg at jeg skal flytte sammen med han om ikke så lenge. Nå vil de ikke ha kontakt med MEG hvis dette skjer. Moren min er helt fortvilet og sier at hun ikke klarer å takle dette. Jeg får ikke lov, sier de, enda jeg er i begynnelsen av 20-årene. "Ja, jeg vet jeg er ung, men dette er faktisk et valg jeg har tatt fordi jeg er veldig glad i han", prøver jeg å forklare, samt at "det er viktig å prøve å bo sammen". Jeg prøver alltid å være litt rolig og forståelsesfull når jeg får alle de negative og moralske kommentarene slengt mot meg. Jeg forstod de i begynnelsen, men når det har gått flere år og vi ikke har konflikter lenger, mener jeg at de overdriver og blander seg for mye inn. Jeg føler at jeg står i et valg om å velge familien eller kjæresten, noe jeg opplever som vanskelig. Likevel blir det helt feil for meg å droppe en kjæreste jeg trives så godt sammen med for å blidgjøre familien. Spørsmålet mitt er: Er det håp for at situasjonen kan bedre seg og at alle vil gå overens en gang? Eller må jeg se for meg å leve et liv på andre siden av landet uten kontakt med familien min? Setter stor pris på forståelse og innspill, helst fra noen som har opplevd lignende problemstillinger. Anonym poster: 444cff5db98da131b3f8df1efaa863ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #2 Del Skrevet 24. august 2012 hva sier de er galt med han da?hvorfor godtar dem ikke han? Anonym poster: eba3ecdfa85b68765f5389082ad76404 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heiheiii Skrevet 24. august 2012 #3 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg har det på AKKURAT samme viset, bare at her er det jeg som ikke blir godtatt av hans familie...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 24. august 2012 #4 Del Skrevet 24. august 2012 Spørsmålet mitt er da hva han har gjort mot deg. Det er jo litt relevant til om familien din har rett eller ikke. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloè Skrevet 24. august 2012 #5 Del Skrevet 24. august 2012 Hun har vel ikke så sterke meninger pga ingenting. Det må jo være noe i det? Har han gjort noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #6 Del Skrevet 24. august 2012 Voldsepisode for fire år siden. Vil helst ikke skrive om det her. Anonym poster: 444cff5db98da131b3f8df1efaa863ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 24. august 2012 #7 Del Skrevet 24. august 2012 Hva synes venninnene dine om ham? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strixvaria Skrevet 24. august 2012 #8 Del Skrevet 24. august 2012 Med andre ord: fyren banka deg helseløs og du tilgav ham, samt at familien din vet om episoden. Og du skjønner altså ikke hvorfor de ikke liker fyren og synes du er en megaidiot som er sammen med ham?... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 24. august 2012 #9 Del Skrevet 24. august 2012 Vold kan være mye, man trenger ikke bli banket helseløs. Ts sa at det skjedde for fire år siden. Hva som skjedde og om hun blr skadet av han vet ingen av oss. Men i visse tilfeller kan familien være både og. Det er det kun ts som vet om selv. Men hun er over tjue år, og hvis det kun var en enganghendelse mht vold (som vi ikke vet alvorliggraden av) og det ikke har gjentatt seg. Da ville jeg tatt en prat med familen hvis jeg var henne. Forstår deres bekymring, men hvis det ts skriver er rett, for fire år siden, er det vel ikke større fare for at han skal ty til vold igjen enn om hun finner seg en ny mann. Å bli sammen i et forhold kan innebære fare for å bli utsatt for vold, utroskap og svindel, men det betyr ikke at man ikke kan tilgi en enkelt episode. Men kun ts vet hva som har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 24. august 2012 #10 Del Skrevet 24. august 2012 Når det har vært en voldsepisode for 4 år siden, da dere nylig hadde blitt sammen, skjønner jeg familien din veldig godt! Jeg skjønner godt de ikke vil ha han i sitt hus - han har JÆVLIG mye å bevise. Men forstår du det selv? Nei, for du er forelsket og ser ikke det familien din ser... Forstår du ikke hvor bekymret familien din er? Forstår du ikke hvor vondt moren og faren og dine søsken har det? Tenker du i det hele tatt på hvordan det er å stå å se på at søstern/datteren er sammen med en fyr som banket livsskiten ut av deg? Hadde du vært søstern min, skulle det veldig mye til for at jeg skulle fått tillit til en sånn fyr igjen. Jeg hadde også vært forbanna på deg, fordi du valgte å være med en sånn fyr - hva om det skjer igjen? Hva skjer om dere får barn? Takler han alt maset og alt som skjer når dere har barn, regninger, tidsklemme? Men, nei, du er blind av forelskelse. Kanskje han har en oppførsel som skremmer de i familien, men som ikke du se fordi du er blind av forelskelse? Tenk på det ... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #11 Del Skrevet 24. august 2012 Forstår familien din. Takk for meg. Anonym poster: 5500c236307816b5f4844a7930ab2c63 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #12 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg forstår hvorfor familien din reagerer som de gjør. Anonym poster: 8d56fd61089cd809605cf83835ee1d4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #13 Del Skrevet 24. august 2012 Er faktisk ingen her som har svart på spørsmålene mine. TS Anonym poster: 444cff5db98da131b3f8df1efaa863ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2012 #14 Del Skrevet 24. august 2012 Voldsepisode kan være så mangt. Enten er de redd for din og sin egen sikkerhet, eller så dømmer de han pga at de føler seg moralsk overlegen. Hvordan du bør gripe dette an kommer mye an på hvilke av alternativene det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #15 Del Skrevet 24. august 2012 Glem det, noen har svart ser jeg.. Og takk for det Jeg kan dessverre ikke utdype mer enn hva jeg har skrevet til nå. Men ja, jeg må vel bare fortsette å godta at situasjonen kommer til å forbli slik. Er bare så trist at det er sånn. Anonym poster: 444cff5db98da131b3f8df1efaa863ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #16 Del Skrevet 24. august 2012 Er faktisk ingen her som har svart på spørsmålene mine. TS Anonym poster: 444cff5db98da131b3f8df1efaa863ac Det har du rett i. Spørsmålet mitt er: Er det håp for at situasjonen kan bedre seg og at alle vil gå overens en gang? Jeg må si at det fins ikke sjans for at jeg noensinne ville godtatt kjæresten din om han hadde slått deg. Anonym poster: 8d56fd61089cd809605cf83835ee1d4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2012 #17 Del Skrevet 24. august 2012 Glem det, noen har svart ser jeg.. Og takk for det Jeg kan dessverre ikke utdype mer enn hva jeg har skrevet til nå. Men ja, jeg må vel bare fortsette å godta at situasjonen kommer til å forbli slik. Er bare så trist at det er sånn. Anonym poster: 444cff5db98da131b3f8df1efaa863ac Forståelig. Uavhengig av hva det er snakk om så bør du være forberedt på at det kommer til å ta tid. Ekstremt mye tid. Det kommer og til å kreve mye av din samboer, og det er godt mulig det ikke engang er mulig å få dette til å roe seg ned. Uansett håper jeg det ordner seg til det beste. Slike situasjoner er aldri enkle for noen involverte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #18 Del Skrevet 24. august 2012 Enig med familien din. Jeg skjønner godt at moren din er fortvilt og jeg synes du skal høre på og velge henne. <br /><br /> Anonym poster: 9e58b89dbf919c2e79b1bfba20d86b86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 24. august 2012 #19 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg tror nok ikke familien din kommer til å godta han på lik linje som med dine søstres menn, jeg mener har de funnet seg en fyr som har vært voldelig? Viss ikke så skjønner jeg faktisk ikke hvorfor du sammenligner din kjæreste med dine søstres maker. Om min søster hadde funnet seg en som hadde vært involvert i en voldsepisode med hun for 4 år siden eller for 15 år siden for den saks skyld så hadde jeg vært minst like skeptisk og kritisk og jeg kan bare tenke meg hvordan jeg hadde reagert som mor. En ting er at mennesker driter seg ut, og tilliten kan opparbeides, men jeg tror nok slike ting som at en utenforstående av familien har krenket, såret og brukt vold mot en som en er så glad i som sin egen dater ikke kan repareres eller gis en ny sjanse. Forståelig nok spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 24. august 2012 #20 Del Skrevet 24. august 2012 Sine barn har man veldig kjært, og tross at man gjerne vil tro på hva de forteller nå, så tror man mer på det man selv har av erfaringer. Dine foreldre vil neppe tilgi noen som bevisst gjorde skade på sin datter, og det synes jeg er det eneste riktige å forholde seg til. Noe annet ville vært henssynsløst. Til spørsmålet ditt, så nei, etter all sannsynelighet(og med god grunn) vil nok ikke din familie og din kjæreste komme godt overens om voldsepisoden var omfattende nok. I så tilfeller er valget alene opp til deg, og skal du velge side, så får du nøye tenke igjennom hvem som har gjort deg mest vondt i fortiden og hvem som vil stå ved din side når du trenger det i den kommende fremtid. Nå er jeg vel konservativ av meg, men hadde min familie generelt sett vært ypperlige mot meg i gjennom livet, er det ikke sjans at jeg hadde ofret det for en mann som allerede har vist at forholdet bryter relativt enkelt. Uansett, lykke til, men husk nå i alle fall på at man ikke skal ofre så altfor mye i livet om man ikke er klar for tapet man kan komme ut for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå