Gå til innhold

Hvordan "dumpe" venninne som forlover?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg kunne ha havna i same situasjon, vi gifta oss i utlandet, aleine, men trengte jo forlovarar likevel (til å skrive under på desse papira). Då eg spurte ho svarte ho at ho gleda seg veldig, så ho trudde ho skulle vere med. Men ho blei slett ikkje sur eller lei seg, så det skal vel gå bra når du fortel ho kva som skal skje.

Bra det ordnet seg for deg! Satser på det går bra, her også :)

Anonym poster: 84b80464db9f62ad24665e320e70a1a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg sammen nå, ikke vær så unnvikende og konfliktsky. Hva er det verste som kan skje? Venninnen din blir i verste fall fornærmet og kutter deg ut. Det kan du vel leve med?

Hva er det du egentlig snakker om? Hvorfor ber du meg om å "ta meg sammen"? Har jeg skrevet et nytt innlegg nå hvor jeg beskriver hvor unnvikende og konfliktsky jeg er?

Skrevet

Hei.

Jeg synes venninnen din skal ha forståelse for at du ikke (lengre) ønsker å ha henne som forlover - og lager hun drama og bråk av det, så er hun rett og slett ikke mye å spare på. Hun bør forstå hvor landet ligger - og at dere har sklidd fra hverandre i det siste - i tillegg til at du ikke ønsker forlovere i ditt bryllup.

Det er tross alt du som skal gifte seg - og du bestemmer hvordan du selv vil ha det. Selvsagt kan det føles kjipt å høre, men hun bør forstå det.

Etter å ha tenkt på hvordan jeg skal legge det frem for henne, tror jeg ikke det blir noe stort problem. Skuffet blir hun nok, men forhåpentligvis tar hun det ikke for tungt.

Takk for støtten :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Hva er det du egentlig snakker om? Hvorfor ber du meg om å "ta meg sammen"? Har jeg skrevet et nytt innlegg nå hvor jeg beskriver hvor unnvikende og konfliktsky jeg er?

Nei, du har ikke brukt de ordene om deg selv. Men du har skrevet side opp og side ned om hvordan du skal få sagt fra til venninnen din. På den bakgrunn sier jeg at du er konfliktsky og unnvikende. Hvis du ikke hadde vært det, hadde du vel ingen grunn til å skrive og be om råd på et forum?

• Liker 1
Skrevet

Nei, du har ikke brukt de ordene om deg selv. Men du har skrevet side opp og side ned om hvordan du skal få sagt fra til venninnen din. På den bakgrunn sier jeg at du er konfliktsky og unnvikende. Hvis du ikke hadde vært det, hadde du vel ingen grunn til å skrive og be om råd på et forum?

Side opp og side ned? Se innlegg #10, så ser du at jeg der allerede er fornøyd med et godt svar.

Et forum kan være til nytte når det kommer til sånne ting, fordi folk har forskjellige fremgangsmåter = man kan få mange forskjellige råd. Greit at ikke alle er like ensporet, men åpne for å tenke nytt, ikke sant?

Skrevet

Etter å ha tenkt på hvordan jeg skal legge det frem for henne, tror jeg ikke det blir noe stort problem. Skuffet blir hun nok, men forhåpentligvis tar hun det ikke for tungt.

Takk for støtten :)

Okay. Får håpe hun tar det pent :)

- Lykke til!

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Side opp og side ned? Se innlegg #10, så ser du at jeg der allerede er fornøyd med et godt svar.

Et forum kan være til nytte når det kommer til sånne ting, fordi folk har forskjellige fremgangsmåter = man kan få mange forskjellige råd. Greit at ikke alle er like ensporet, men åpne for å tenke nytt, ikke sant?

Jeg forstår ikke egentlig at du kaller meg ensporet. Jeg har gitt deg samme råd som flere andre. Vi har uttrykt oss på forskjellige måter, kanskje. Det er du som gjør ting så komplisert.

• Liker 1
Skrevet

Er litt enig med arabella. I et av innleggene dine skriver du at er det noe du unngår så er det drama. Samtidig velger du å drøye med å fortelle venninnen din det. Du burde jo sagt det med en gang du pratet med henne. Samtidig sier du i flere innlegg at hun ikke er særlig forståelsfull og ikke egentlig en så god veninnpe lenger så skjønner derfor ikke problemet. Jeg syns også du virker litt konfliktsky, og jeg hadde blitt skuffet om min veninne hadde laget en slik tråd for å diskutere hvordan hun skulle dumpe meg fremfor å ta en skikkelig prat med meg isteedet!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...