Gjest Eurodice Skrevet 24. august 2012 #21 Skrevet 24. august 2012 Jeg forstår ikke hvorfor du skal gjøre dette så komplisert. Man kan snakke om, drømme om, fable om sammen med en venninne, men uansett er ingenting juridisk bindende. Si det som det er, hva du og din kjære har bestemt dere for, uten utbroderinger. Det enkle er som oftest det beste. Om venninnen blir fornærmet, er det ikke ditt problem. Lykke til! 4
Thalassos Skrevet 24. august 2012 #22 Skrevet 24. august 2012 (endret) Ts, si det som det er, at dere bare skal ha med familie! Gratulerer, og lykke til Endret 24. august 2012 av Iah 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #23 Skrevet 24. august 2012 "gjest", hvorfor lager du kvalm her inne? Ts, si det som det er, at dere bare skal ha med familie! Gratulerer, og lykke til Tusen takk! Anonym poster: 84b80464db9f62ad24665e320e70a1a2
Gjest Eurodice Skrevet 24. august 2012 #24 Skrevet 24. august 2012 Tusen takk! Anonym poster: 84b80464db9f62ad24665e320e70a1a2 Hvorfor takker du bare én person? Det er en del av oss som har gitt deg det samme rådet. Jeg er ikke såra og vonbroten om du skulle tro det.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #25 Skrevet 24. august 2012 Hvorfor takker du bare én person? Det er en del av oss som har gitt deg det samme rådet. Jeg er ikke såra og vonbroten om du skulle tro det. Beklager! Jeg har allerede bestemt meg for hvordan jeg skal fortelle det, men takk for råd. Takket Adegami for gratulasjonen - synes det var trivelig Anonym poster: 84b80464db9f62ad24665e320e70a1a2 2
fridr Skrevet 24. august 2012 #26 Skrevet 24. august 2012 Ser bare for meg en pottesur venninne, drama og dårlig stemning når jeg forteller henne at hun ikke skal være forlover. Anonym poster: bf41cc233caab2d5bbedd82e3b0c5388 Da er hun vel egentlig ikke en så veldig god venninne og kan bare ha det så godt..? En god venninne hadde godtatt en slik avgjørelse. 1
Gjest "gjest" Skrevet 24. august 2012 #27 Skrevet 24. august 2012 Ja, ja, dere blir nok gift og venninnen synes sikkert ting går bra og så lever alle lykkelig.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #28 Skrevet 24. august 2012 Da er hun vel egentlig ikke en så veldig god venninne og kan bare ha det så godt..? En god venninne hadde godtatt en slik avgjørelse. Er det jeg med årene har funnet ut, at hun ikke egentlig er en så god venninne som jeg trodde. Mangel på forståelse er en av grunnene til at jeg føler kontakten oss i mellom ikke er som den en gang var. Likevel er jeg ikke interessert i å såre eller bli uvenner. Venninner er vi fremdeles, og forhåpentligvis vil vi fortsette å ha et ok forhold. Anonym poster: 84b80464db9f62ad24665e320e70a1a2
Gjest Iah Skrevet 24. august 2012 #29 Skrevet 24. august 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Iah, mod
Thalassos Skrevet 24. august 2012 #30 Skrevet 24. august 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Iah, mod Så du fjerner det at jeg spør om hvorfor "gjest er kvalm her og andre steder, men å fjerne innleggene til "gjest", det gjør du ikke?
Gjest "gjest" Skrevet 24. august 2012 #31 Skrevet 24. august 2012 Vel, hun trengte sånn sett ikke å fjerne noe som helst pga vi må få lov til å diskutere oss ferdig her.
super-s Skrevet 24. august 2012 #32 Skrevet 24. august 2012 Det beste er vel å bare si det rett ut. Si at det bare vil være nærmeste familie der og at dere har valgt å ikke ha forlovere..
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #34 Skrevet 26. august 2012 Jeg er tydeligvis alene om det her, men jeg synes faktisk det er litt dårlig gjort. Hun kommer antageligvis til å bli frykteig såret og skuffet. Og hvis hun er en god venninne, hvorfor vil det ikke være fint å dele den store dagen med henne? Jeg reagerer spesielt på at du mener at det hadde vært greit å ha henne med his hun ikke var singel.. Er du sikker på at hun har så veldig lyst til å vre tredje hjul på vogna på ferie? Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare gjør det klart at resten av oppholdet skal være en privat bryllupsreise for dere. Hun kan da vel invitere med seg en venninne på ferie, for eksempel? Som ikke skal i bryllupet? Jeg skjøøner faktisk ikke helt problemet, er hun så hjelpeløs? Anonym poster: cf1505ccb2fa134683a30e93ee3505f3
Gjest Swipper Skrevet 26. august 2012 #35 Skrevet 26. august 2012 Lurer på om du har fortalt det eller ikke jeg TS? Er litt spent på reaksjonen hennes.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #36 Skrevet 26. august 2012 Jeg er tydeligvis alene om det her, men jeg synes faktisk det er litt dårlig gjort. Hun kommer antageligvis til å bli frykteig såret og skuffet. Og hvis hun er en god venninne, hvorfor vil det ikke være fint å dele den store dagen med henne? Jeg reagerer spesielt på at du mener at det hadde vært greit å ha henne med his hun ikke var singel.. Er du sikker på at hun har så veldig lyst til å vre tredje hjul på vogna på ferie? Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare gjør det klart at resten av oppholdet skal være en privat bryllupsreise for dere. Hun kan da vel invitere med seg en venninne på ferie, for eksempel? Som ikke skal i bryllupet? Jeg skjøøner faktisk ikke helt problemet, er hun så hjelpeløs? Anonym poster: cf1505ccb2fa134683a30e93ee3505f3 Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være dårlig gjort at vi selv bestemmer hvordan vi vil ha dagen vår? Det er ikke pga at hun er singel hun ikke blir invitert, jeg skrev det bare for å forklare hvorfor det hadde blitt ekstra rart å invitere henne. Når vi ikke vil ha annet enn nærmeste familie der, så blir det litt feil om min ene venninne skal få komme + ha med seg noen vi kanskje ikke engang kjenner. Hun ville da antakeligvis hatt et problem med å ikke kunne ta med denne personen i bryllupet, så da hadde det blitt en ekstra (kanskje ukjent) person der også. Hva da med min forlovedes kompiser? Og hva med de i familien som ikke engang blir invitert? Hvis vi skal invitere alle som kan bli såret og skuffet kommer bryllupet til å gå fra lite og rolig til stort, masete og dyrt. Som tidligere skrevet så er hun f.eks. ikke så forståelsesfull. Om jeg sier til henne at jeg ikke vil (eller kan) ha et stort og dyrt bryllup, må jeg likevel forklare henne hvorfor jeg ikke kan betale for en ny og dyr forloverkjole til henne - om hun skulle vært forlover. Blir så vanskelig å forklare inne på et forum hvorfor ting er som de er, ligger flere grunner bak, men sånn er det bare. Og jeg synes faktisk ikke det er så ille at vi selv bestemmer hvordan vi vil gjøre det i vårt eget bryllup, når alle andre bestemmer hvordan de gjør det i sine... Anonym poster: 84b80464db9f62ad24665e320e70a1a2 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #37 Skrevet 26. august 2012 Lurer på om du har fortalt det eller ikke jeg TS? Er litt spent på reaksjonen hennes. Nei, har ikke fortalt det enda. Hun er vanskelig å få tak i, så må bare vente til hun tar tlf/ringer meg tilbake... Anonym poster: 84b80464db9f62ad24665e320e70a1a2
Gjest Tigress Skrevet 26. august 2012 #38 Skrevet 26. august 2012 Eg kunne ha havna i same situasjon, vi gifta oss i utlandet, aleine, men trengte jo forlovarar likevel (til å skrive under på desse papira). Då eg spurte ho svarte ho at ho gleda seg veldig, så ho trudde ho skulle vere med. Men ho blei slett ikkje sur eller lei seg, så det skal vel gå bra når du fortel ho kva som skal skje.
Gjest Eurodice Skrevet 26. august 2012 #39 Skrevet 26. august 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være dårlig gjort at vi selv bestemmer hvordan vi vil ha dagen vår? Det er ikke pga at hun er singel hun ikke blir invitert, jeg skrev det bare for å forklare hvorfor det hadde blitt ekstra rart å invitere henne. Når vi ikke vil ha annet enn nærmeste familie der, så blir det litt feil om min ene venninne skal få komme + ha med seg noen vi kanskje ikke engang kjenner. Hun ville da antakeligvis hatt et problem med å ikke kunne ta med denne personen i bryllupet, så da hadde det blitt en ekstra (kanskje ukjent) person der også. Hva da med min forlovedes kompiser? Og hva med de i familien som ikke engang blir invitert? Hvis vi skal invitere alle som kan bli såret og skuffet kommer bryllupet til å gå fra lite og rolig til stort, masete og dyrt. Som tidligere skrevet så er hun f.eks. ikke så forståelsesfull. Om jeg sier til henne at jeg ikke vil (eller kan) ha et stort og dyrt bryllup, må jeg likevel forklare henne hvorfor jeg ikke kan betale for en ny og dyr forloverkjole til henne - om hun skulle vært forlover. Blir så vanskelig å forklare inne på et forum hvorfor ting er som de er, ligger flere grunner bak, men sånn er det bare. Og jeg synes faktisk ikke det er så ille at vi selv bestemmer hvordan vi vil gjøre det i vårt eget bryllup, når alle andre bestemmer hvordan de gjør det i sine... Anonym poster: 84b80464db9f62ad24665e320e70a1a2 Hvordan er verden blitt? Er det blitt et krav at brudeparet skal betale for forloveres antrekk? Ta deg sammen nå, ikke vær så unnvikende og konfliktsky. Hva er det verste som kan skje? Venninnen din blir i verste fall fornærmet og kutter deg ut. Det kan du vel leve med?
Magnifique Skrevet 26. august 2012 #40 Skrevet 26. august 2012 Hei. Jeg synes venninnen din skal ha forståelse for at du ikke (lengre) ønsker å ha henne som forlover - og lager hun drama og bråk av det, så er hun rett og slett ikke mye å spare på. Hun bør forstå hvor landet ligger - og at dere har sklidd fra hverandre i det siste - i tillegg til at du ikke ønsker forlovere i ditt bryllup. Det er tross alt du som skal gifte seg - og du bestemmer hvordan du selv vil ha det. Selvsagt kan det føles kjipt å høre, men hun bør forstå det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå