Gå til innhold

Hvordan bli kjent med folk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi flytter straks til et nytt område, og jeg ønsker å gjøre et iherdig forsøk på å bli kjent med nye folk! Det er et område med mye barnefamilier, og jeg vet at flere av dem har barn i samme barnehage som oss, så det burde i utgangspunktet være enkelt å bli kjent.

Problemet mitt er at jeg er ekstremt sjenert/har mild sosial angst. Når jeg pratet med nye mennesker er det som om hjernen skrur seg av, og jeg kommer ikke på en eneste fornuftig ting å si. Har flere ganger fått råd om at andre elsker å prate om seg selv, så det er bare å være en flink lytter, men synes ikke det er et godt råd så lenge jeg ikke kommer meg forbi "hei". Har også fått høre at andre tror jeg er skikkelig overlegen fordi jeg ikke prater med dem.

Et annet problem jeg har er at jeg er elendig på å huske ansikter. Når jeg møter på en forelder i barnehagen så aner jeg ikke om dette er en av de jeg har pratet med før eller ikke, så da tør jeg liksom ikke å begynne å prate. Eller hvis en av dem har foreslått at vi kan komme på besøk en gang, så klarer jeg ikke å ta det opp neste gang vi møtes, ettersom jeg rett og slett ikke husker hvem som sa det. Så da tror de sikkert at vi ikke er interessert, og spør ikke igjen :sukk:

Håper noen har noen gode tips og råd til meg. Synes dette er utrolig frustrerende!

Anonym poster: 77f3626857efa27464d3eb323046d521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å begynne å hilse på alle foreldrene i bhg, nikk og smil, så har det ikke noe å si om du har sett dem før eller ikke. Og det er ikke unaturlig å gjøre det i en bhg. Hvis barnet ditt vil ha med lekekamerater hjem, så kan jo du invitere foreldrene på en kopp kaffe før de henter barnet feks. Lykke til

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...