Gå til innhold

Tv-signaler, borettslag og ingen tv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet du, da jeg flyttet tilbake til Norge for noen år siden hadde vi ikke med oss TV, men vi hadde en gammel videospiller med på flyttelasset. Den var nevnt i tollpapirene. Det gjorde at vi fikk lisenskrav fra NRK! Om de kan bevise at du kjøper inn sånt utstyr (pr i dag registreres det heldigvis ikke) så sitter du i saksen.

Jeg vet ikke når det gjelder videospiller, men på dvd så skal man ikke betale lisens, for den kan ikke ta inn tv-signaler.

Pr idag så registreres slike ting jo, det var derfor jeg fikk et lisenskrav etter å kjøpt tv fra elkjøp. Etter mye styr og frem og tilbake så ordnet det seg, da jeg ikke bruker tv'en til å se på tv-signaler.

Anonym poster: 62efb88ae7ea10b6d4cf4339831adf5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg flyttet inn i et splitter nytt borettslag og fikk lisenskontrollør på døra rimelig kjapt etter innflytting. Vi hadde innlagt kabel-TV til alle leilighetene med mulighet for internett via kabel. Jeg klarte ikke lyve om at jeg hadde TV og endte opp med å begynne å betale lisens. Jeg hadde forferdelig dårlig råd (var student) og irriterte meg grønn over disse lisens-regningene. Så jeg sendte mail til lisensavdelingen og skrev at jeg ikke lenger hadde TV, men brukte kabelen kun til internett. Noen dager senere ringte det på døra mens jeg hvilte på sofaen, og da jeg kikket ut vinduet så jeg en varebil med bilde av en antenne på. Mistenkte at det var en kontrollør og åpnet ikke. Etter det har jeg ikke fått noen nye krav fra NRK, heldigvis.

Det kan være verdt å prøve å ringe eller skrive mail og si at du kun har internett og ingen TV.

Anonym poster: cb8d3b34ed397a776b3c148a54795e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...