Gå til innhold

P-pille kjøp ------> økonomi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er i et forhold, deler dere på p-pille utgiftene?

Da jeg var under 20, så delte meg og partneren på det soden det er begge sitt ansvar å ikke bli gravid. Men sent i 20-årene høres litt rart ut..

Nå er ikke p-pillene mine verdens dyreste, bare for å understreke det, men jeg betaler selv.

Anonym poster: 8484e765de526b825b71c911238d6810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om du er sent i 20-årene så er det jo fortsatt begges ansvar.

Jeg bruker ikke p-piller, men kobberspiral og det betaler min mann for (er vel snakk om en tusenlapp hvert 7. år så er jo ikke akkurat superdyrt), men vi har valgt det slik at han betaler siden jeg må til legen og sette den inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste hovedinnlegget tenkte jeg "pff... Jeg betaler selv, det er jo bare noen hundrelapper i året".

Men så kom jeg på at det er i begges interesse i et forhold, så sånn sett er det helt riktig å dele på konstadene.

Anonym poster: 42618cdc48041b48ed85a0ac84bba8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser på det som en selvfølge at det går fra fellespotten, men nå har vi jo også felleskort som vi bruker på alt sånt. Drar også felleskortet hvis jeg kjøper paracet på apoteket, for å si det sånn. Hadde vi bare vært kjærester og jeg hadde hatt samme inntekt som i dag hadde jeg nok ikke giddet å "fakturere" ham for p-pilleregninga akkurat. Men da jeg var fattig student krevde jeg faktisk eksen for halvparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg aldri over en gang... Trur jeg betalte selv. Når mannen (den gang kjæresten) hentet resept for meg betalte han. Han gikk forbi et apotek på veien, så det var praktisk at han hentet.

Rent teoretisk burde det jo deles. Men for min del hadde jeg gått på pillen uansett da jeg har så mange fordeler av det, så det at den virket som prevansjon var kun en positiv bieffekt. Det ble rett og slett for lite penger til at det noen gang kom på en felles-liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han betaler hvis jeg har lite med penger og jeg "akutt" trenger en ny pakke. Ellers betaler jeg det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid betalt selv, nå har vi helt felles økonomi så nå blir det jo delt på. Hadde gått på p-piller uansett, og mannen har alltid gitt meg penger om jeg har vært skrapa så har ikke gjort meg noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri vært i et forhold hvor man teller på kronene, men om prevensjonen er dyr, synes jeg man skal spleise på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på p-piller mens jeg var singel i tenårene på grunn av alle fordelene med tanke på mensen, så da virket det litt rart å begynne å fakturere kjærestene for det når de kom etter hvert. Jeg hadde jo gått på pillen uansett, så ville føltes som snylting for min del å kreve at de betalte det.

Nå går jeg ikke på pillen lenger, men hvis jeg begynner igjen, vet jeg ikke helt hvordan jeg gjør det, har ikke tenkt noe over det. Det er ingen stor utgift, så det er i grunnen ikke så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler som oftest selv, siden jeg selv må hente de ut. Men han har ikke noe imot å betale han heller. Det er ikke så viktig for meg/oss hvem som betaler, så lenge vi er beskyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg betaler også selv,. Det er ikke snakk om store utgifter i løpet av en måned, også hadde jeg vel gått på p-piller uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid betalt selv. Syns det virker ekstremt smålig å kreve halvparten av kjæresten, spesielt når man er i full jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler det selv. Nå koster min p-pille kun 75kr for en pakning, men om prevensjonen var mye dyrere, så kunne jeg vurdert å spørre om kjæresten ville dele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...