Gå til innhold

Gravid og ulykkelig oppussingsprosjekt

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om emnetittelen er nok beskrivende, eller om jeg burde skrive på hus/hage-siden, men føler heller ikke at det er rett side for problemet mitt...

Problemet mitt er altså at jeg er gravid (heldigvis planlagt da), og jeg og mannen står midt oppi ett oppussingsprosjekt som gjør meg trist og ulykkelig. Problemfaktoren da er min "kjære" svigerfar som har tatt på seg oppgaven med å hjelpe oss med å pusse opp. Han er humørsyk til tusen, tåler ikke å få spm om han skal hjelpe oss neste dag (da har han gjerne tatt pause i 4-5 dager), blir sur og mutt for den minste ting, slutter og prater med oss, fryser oss ut, hakker på mannen min, og fører med seg bare sur stemning.

Nå er det gått så langt at ikveld brukte jeg og mannen min 3timer (!) på å krangle om faren hans...! Og det verste av alt er at vi begge er enige om at oppførselen hannes er forkastelig, men likevel er vi i tottene på hverandre.

Jobben han skal hjelpe oss med er såpass dyr, at vi ikke har råd til lå leie inn firma, så vi er så og si avhengige av hjelpen fra han. Dette er han fullt klar over, og utnytter det max. Han jobber saaaaakte, lar hver å komme flere dager på rad, og mener vi bare krever fra han, og at vi er utakknemlige.

Når vi forsøker å si til han at vi ønsker prosjektet skal være ferdig til babyen kommer, og at vi i tillegg har økonomisk press på oss pga et byggelån som vil vokse masse om vi ikke er ferdig tom fristen, så fnyser han av oss, og sier at han ikke bryr seg og at det ikke er hannes problem.

Og det er hele denne situasjonen som gjør meg så ulykkelig. Krangling, misnøye, uhygge +++

Jeg føler jeg går glipp av denne graviditetslykken pga hele oppussinga og alt det negative som følger med. Det er mest sansynlig siste gang jeg er gravid, og føler at svigerfaren min tar alt fokuset bort fra det koselige som er, og heller heller på med negativitet.

Det verste er at det er han selv som tok initiativet til å tilby seg å gjøre denne jobben for oss, og det var han som var pådriveren for hele prosjektet.

Så egentlig vet jeg ikke hva jeg vil med dette innlegget...(takk før at du leste så langt).

Er det noen som har noen gode råd til meg.

Vi kan ikke bare slutte med oppussinga pga vi er liksom kommet forbi det stadiet, og heller kan vi ikke leie inn firma pga budsjett...!

What to dO???

Jeg er helt rådlaus og helt fortvilet!

Hilsen en som skulle vært gravid og LYKKELIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. Vet ikke hva jeg skal råde det til. Men en ting er sikkert, og det er at oppussing tærer på. Kanskje dere skal melde dere på Sinnasnekker'n ;)

Men HVORFOR oppfører svigerfar seg slik da? Vil han ikke hjelpe eller? Han høres jo ut som en bedriten type. Er der en kone med i bilde? Altså til svigerfar? Dere kjenner ikke noen andre som kan hjelpe dere, evt. svart?

Anonym poster: d7a56a854674ffd2368553db6b04f6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Prøv å ikke fokusere så altfor mye på dette. Fokuser på graviditeten, og la mannen håndtere faren sin. Seriøst. Du har mye hormoner i deg, og selv om dette er vanskelig er det ikke enden på verden. Ikke bekymre deg så mye, det ordner seg alltid til slutt. Husk det.

2) Selv om svigerfar tilbød seg å hjelpe, kan det var ting som har skjedd i mellomtiden som gjør at dette kanskje ikke var så artig som han hadde håpet på. Kanskje han så for seg at dette skulle være hans og sønnen sitt prosjekt sammen (sånn far og sønn male bonding), men føler at han må dra mesteparten av lasset alene? Du skriver at han føler seg utnyttet, og jeg tror mye av kjernn kan ligge her.

Kanskje han er blitt syk/fått vondt i ryggen eller lignende i mellomtiden, men er så mannemann at han ikke ser det selv? Kanskje han ikke innså hvor slitsomt det ble for han nå som han faktisk begynner å dra på åra?

Prøv å gjøre det litt hyggelig for svigerfar å komme på besøk. Be mannen ta mer interesse og eierskap i prosjektet, og gi han tid til å være med sin far. Spill 50-tallsfrue og server kaffe og snacks mens de jobber. Den gamle generasjonen er mye mer gammeldags og setter pris på slikt. Det vitigste nå er å motivere svigerfar til å få ferdig prosjektet - ikke ta et oppgjør med hans syn på likestilling.

Anonym poster: b781940ab5e9422435271ba68759ce8c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er denne jobben svigerfar skal hjelpe med? Er det noe som MÅ være ferdig før babyen kommer? Om ikke ville jeg ikke mast noe på han, da blir det jo plutselig ikke noe morsomt for han å gjøre ting vanskelig for dere. Har ikke mannen din mulighet til å raske sammen noen kamerater for å gjøre jobben, eller hvertfall deler av den? Da tar dere fra svigerfar litt av denne makten han har over dere nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MonaLisa

Jeg vet ikke om emnetittelen er nok beskrivende, eller om jeg burde skrive på hus/hage-siden, men føler heller ikke at det er rett side for problemet mitt...

Problemet mitt er altså at jeg er gravid (heldigvis planlagt da), og jeg og mannen står midt oppi ett oppussingsprosjekt som gjør meg trist og ulykkelig. Problemfaktoren da er min "kjære" svigerfar som har tatt på seg oppgaven med å hjelpe oss med å pusse opp. Han er humørsyk til tusen, tåler ikke å få spm om han skal hjelpe oss neste dag (da har han gjerne tatt pause i 4-5 dager), blir sur og mutt for den minste ting, slutter og prater med oss, fryser oss ut, hakker på mannen min, og fører med seg bare sur stemning.

Nå er det gått så langt at ikveld brukte jeg og mannen min 3timer (!) på å krangle om faren hans...! Og det verste av alt er at vi begge er enige om at oppførselen hannes er forkastelig, men likevel er vi i tottene på hverandre.

Jobben han skal hjelpe oss med er såpass dyr, at vi ikke har råd til lå leie inn firma, så vi er så og si avhengige av hjelpen fra han. Dette er han fullt klar over, og utnytter det max. Han jobber saaaaakte, lar hver å komme flere dager på rad, og mener vi bare krever fra han, og at vi er utakknemlige.

Når vi forsøker å si til han at vi ønsker prosjektet skal være ferdig til babyen kommer, og at vi i tillegg har økonomisk press på oss pga et byggelån som vil vokse masse om vi ikke er ferdig tom fristen, så fnyser han av oss, og sier at han ikke bryr seg og at det ikke er hannes problem.

Og det er hele denne situasjonen som gjør meg så ulykkelig. Krangling, misnøye, uhygge +++

Jeg føler jeg går glipp av denne graviditetslykken pga hele oppussinga og alt det negative som følger med. Det er mest sansynlig siste gang jeg er gravid, og føler at svigerfaren min tar alt fokuset bort fra det koselige som er, og heller heller på med negativitet.

Det verste er at det er han selv som tok initiativet til å tilby seg å gjøre denne jobben for oss, og det var han som var pådriveren for hele prosjektet.

Så egentlig vet jeg ikke hva jeg vil med dette innlegget...(takk før at du leste så langt).

Er det noen som har noen gode råd til meg.

Vi kan ikke bare slutte med oppussinga pga vi er liksom kommet forbi det stadiet, og heller kan vi ikke leie inn firma pga budsjett...!

What to dO???

Jeg er helt rådlaus og helt fortvilet!

Hilsen en som skulle vært gravid og LYKKELIG.

Kanskje svigerfar føler seg utnyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...