Gjest student1993 Skrevet 21. august 2012 #1 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg har nylig flyttet inn sammen min kjære, og for en mnd. siden fikk vi vite at moren hans har blitt alvorlig syk, hun har ingen mulgihet til å bli frisk og kommer sannsynligvis ikke til å leve lenge. Dette er utrolig trist og vanskelig, både for meg og han. Han har blitt deprimert, og jeg klarer ikke gjøre noe for å få han i bedre humør. Jeg prøver å få han med ut for å trene, eller hvertfall ut på en gåttur, bare for å få litt frisk luft. Har også selv begynt å spise sunt og trene mye i det siste, men vet ikke om jeg skal prøve å få kjæresten min med på det eller ikke. Han er utrolig glad i søtsaker, men er redd han bruker det som trøstespising. Jeg vil så gjerne gjøre noe for han, vet at jeg gjør mye bare ved å være her, men situasjonen er veldig trist og vanskelig. Hvis dere har noen råd eller vært i en lignende situasjon selv så vær så snill og skriv! Trenger bare å få ut litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan Skrevet 21. august 2012 #2 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg har vært igjennom dette, mannen min mistet moren sin for en stund siden, alt for tidlig. Jeg tror det viktigste for deg akkurat nå er å innse at du ikke klarer å fikse dette for ham. Din oppgave er ikke å få ham i bedre humør eller tvinge ham med på ting han ikke har lyst til. Din oppgave oppi dette er rett og slett bare å være der! Han kommer til å trenge din uforbeholdne støtte i tiden framover, gjennom sinne, sorg og irrasjonelle reaksjoner. Jeg har svelget mange kameler de siste to årene. Jeg har tatt imot mye urettferdig sinne, avvisning og kritikk jeg ikke har fortjent, men har klart å holde fokuset på at det er sorgen og frustrasjonen som snakker, ikke kjæresten min. Ikke misforstå meg, du skal ikke være noens dørmatte, men forbered deg på å velge dine kamper med omhu. Du har lov til å si ifra når han er urettferdig, men prøv å si det uten anklagelser. Han trenger ikke det nå. Gjør et forsøk på å sette deg inn i hans situasjon, ha tålmodighet, klem han når du har mest lyst til å gi ham en på trynet Ikke minst, sørg for å få "påfyll" i form av noe du liker å gjøre. Få litt pusterom innimellom! Blås ut hos gode venninner eller andre du stoler på. Sånn har det vært for meg og oss. Kanskje blir det ikke noe i nærheten av dette en gang for dere, mennesker er ulike. Men en ting er jeg sikker på: Det kan bli vanskelig i perioder, men dersom dere kommer igjennom dette sammen, har forholdet deres fått med seg verdifull ballast som vil styrke dere med tiden. Lykke til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå