Gå til innhold

Flere med JERN-MANGEL?

Gjest Louise

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er flere her med jernmangel?

Jeg har en fin blodprosent, men jernlageret mitt er nede på ca 6, i tillegg til at jeg har b12 mangel. Spiser sunt og variert, mye grønnsaker,rent kjøtt og kornblanding/knekkebrød ++ jeg fatter ikke hvordan jeg plutselig har fått jernmangel... Er sunnere nå enn noensinne..jeg har heller ikke kraftige menstruasjoner..

Vet du årsaken til din jernmangel? Vet du hva jernlageret ditt ligger på?

Har du b12 mangel i tillegg?

Hvilken behandling får du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde jernmangel, ikke noe ekstremt, men.. Husker dessverre ikke detaljer, men synes som deg det er ytterst merkelig da jeg hopper over nesten hver menstruasjon, og spiser en god del rent kjøtt.. :P

Anonym poster: efeaba32e48f6e31398a8a954fb7640f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har jernmangel, men det er på grunn av store blødninger.. min er også på 6 no.. har derimot ikkje mangel på b12. Håper du finner ut av det - eg tar jerntabletter kver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg har bare gitt opp å gjøre noe med det, jeg tar piller, spiser masse mat med jern i, har ikke mens så mister ikke noe blod. Men uansett hva jeg gjør så har jeg jernmangel. Hver gang jeg har vært på sykehus for ett eller annet ender de alltid opp med å beholde med mange mange dager over hva som er vanlig for de kan ikke sende meg hjem når jeg har så lite jern. Har vært sånn så lenge jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt jernmangel i mange år. Har svært lite menstruasjon, har alltid spist mye jernrik mat (har spist brokkoli ukentlig siden jeg var 15) og har tatt jerntilskudd i lange perioder. Det er visst ingen grunn til at jeg har jernmangel, men jeg klarer meg greit i hverdagen så det er visst ingenting å bekymre seg over, sier legen min.

Anonym poster: b444cccf87e5fe9de960c36cc657f990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at det er anbefalt for alle jenter/kvinner å ta jern som tilskudd når man har mensturasjon. For ellers får man lett jernmangel (iallefall akkurat den perioden), så jeg tok selv alltid jern tidligere den tiden.

Men gjør det forsåvidt ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...