AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #1 Del Skrevet 21. august 2012 Hei.. Jeg er ganske lei meg nå, for har nok en gang kranglet med kjæresten min. Orker ikke å gå inn på akkurat DET, men jeg kan si kort at jeg som person har ting som må jobbes med. Jeg har tidligere vært mobbet en god del, noe jeg tror ligger litt til grunn for at jeg er så dårlig på å ta til meg kritikk. Går i forsvars/diskutere-modus ganske fort. Det fører jo gjerne til at hvis kjæresten min tar opp noe, så eskalerer ting og det blir krangel. Han er virkleig ikke noe særlig god han heller da, han har mye som må jobbes med, men akkurat nå tenker jeg på meg og mitt eget handlingsmønster. I tillegg er jeg ikke en sånn "glad-person". Altså jeg er glad, og er jeg med venninner eller jeg og kjæresten gjør noe artig, så er jeg så klart glad. Men jeg er ikke like positiv som folk flest, virker det som. Lurer rett og slett på om Cipralex også funker for de som har et litt dårlig stemningsleie, og som lett blir irritert/lei seg osv? Min mor mener på at det kan hjelpe på å stabilisere humøret litt, som gjør at reaksjonene man har kanskje ikke blir like sterke? Vet ikke jeg, men kjenner jeg er ganske langt nede nå pga. sånn jeg og kjæresten min har det. Også blir jeg veldig forvirret rett og slett, om det bare er det at timesvis med krangling og ord fra kjærestens side, har gjort at jeg er knekt sånn at jeg føyer meg og ender med å sitte her og tenke at ting er min feil, uten at det er det, nesten som om jeg blir litt hjernevasket, eller om jeg ER problemet. Det er jo ikke alltid begge er årsaken til et problem. Destruktivt handlingsmønster sier han..At jeg har da. Jeg har gått på Cipralex før, men det var i forbindelse med depresjon, og min mor og min kjæreste mener begge at jeg var lettere til sinns i den perioden..MÅ man være tungt deprimert for at Cipralex har noe for seg? Også lurer jeg på om vektoppgang er en bivirkning mange opplever med dette? Er redd for å legge på meg, for kroppen min er viktig for meg. Trener en del, men ikke alltid det blir like god tid til det nå når vi har fått barn. Jeg legger ikke på meg av p-piller da, så kansje jeg ikke er ut av de som legger på seg av slikt? Anonym poster: c4e3b397cd03ea33193f7eabb9750485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #2 Del Skrevet 21. august 2012 Altså, er det forsvarlig å prøve et slikt preparat, for å se om det hjelper på måten man er som person og hvordan handlingsmønsteret er, eller MÅ man være tydelig deprimert? Det går tross alt an å være deprimert helt uten å skjønne det, hvor en av symptomene er at man har kort lunte og dårlig på å ta til seg ting. Ikke noe jeg kan snakke med fastlegen min om, da han er gammel og stort sett bare jatter med.. Ergo jeg får resept dersom jeg ber om det. Anonym poster: 31d14a7084c31986b0ca3f209fc82fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katniss Skrevet 21. august 2012 #3 Del Skrevet 21. august 2012 "Are you depressed or surrounded with assholes"? Tror kjæresten er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cha Skrevet 21. august 2012 #4 Del Skrevet 21. august 2012 Snakk med legen din om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cirale Skrevet 21. august 2012 #5 Del Skrevet 21. august 2012 Hei - Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, og jeg går på cipralex. Jeg la ikke noe på meg, men det finnes de som kan få økt matlyst, eller nedsatt matlyst. Jeg fikk ingen av delene, og veier nøyaktig det samme nå som da jeg begynte på de. Hvor gammel er du forresten? Brukte du cipralex under svangerskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #6 Del Skrevet 21. august 2012 "Are you depressed or surrounded with assholes"? Tror kjæresten er problemet. Hehe, ja det kan du si. På mange måter kan jeg nok gå for det siste, men jeg vet fra før av at jeg har problemer. Hadde det før vi ble sammen også. Slet med depresjoner på ungdomsskolen, og vet ikke jeg, men tror på mange måter kjæresten min har modnet en del på måten han er på, men at hans oppførsel trigges av min. Men det KAN så klart være omvendt. Og for den saks skyld, jeg vurderer brudd også, men det er ikke det jeg vil. Dersom cipralex hadde hjulpet, så ville det vært verdt det. Hei - Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, og jeg går på cipralex. Jeg la ikke noe på meg, men det finnes de som kan få økt matlyst, eller nedsatt matlyst. Jeg fikk ingen av delene, og veier nøyaktig det samme nå som da jeg begynte på de. Hvor gammel er du forresten? Brukte du cipralex under svangerskapet? Har det hjulpet noe for deg å gå på det? Jeg er snart 22 år. Brukte ikke under svangerskapet, nei. Gikk på preparatet da jeg var 16-17 år, i ca. ett år. Anonym poster: 31d14a7084c31986b0ca3f209fc82fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cirale Skrevet 21. august 2012 #7 Del Skrevet 21. august 2012 Det har hjulpet meg en god del, ja. Jeg tror jeg vet hvem legen du beskriver er også, det kan faktisk hende vi bor på samme sted, med tanke på at de fleste er veeeldig strenge på å skrive ut cipralex, men han er ikke det, mildt sagt.. Men selvsagt, det finnes dager hvor ting er tung samme f om man har medisiner, men da må man bare kjempe seg videre, de gode periodene blir det bare flere av =D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #8 Del Skrevet 21. august 2012 Det har hjulpet meg en god del, ja. Jeg tror jeg vet hvem legen du beskriver er også, det kan faktisk hende vi bor på samme sted, med tanke på at de fleste er veeeldig strenge på å skrive ut cipralex, men han er ikke det, mildt sagt.. Men selvsagt, det finnes dager hvor ting er tung samme f om man har medisiner, men da må man bare kjempe seg videre, de gode periodene blir det bare flere av =D Okei, men det er jo bra! Hehe, er ikke godt å si, men det finnes jo en del leger som er litt slappe på sånt. Noen mer enn andre. Men klart, jeg har jo gått på det før, tror også det gjør at han har litt lettere for å skrive det ut. Men jeg ammer enda da, selv om det ikke er så mye enda, så jeg vet ikke om jeg skal velge å avslutte videre amming, eller om jeg skal fortsette to mnd. til, som egentlig var planen..Kan jo ikke fortsette amming hvis jeg begynner på Cipralex. Anonym poster: 31d14a7084c31986b0ca3f209fc82fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cirale Skrevet 21. august 2012 #9 Del Skrevet 21. august 2012 Kan jeg spørre deg hvilket fylke du bor i ? Jeg har gått på det i to år, så godt å høre du har blitt gravid etter du har gått på de, for det har bekymret meg litt, selvom alle sier det ikke skal ha noe å si har jeg tenkt endel på det! Jeg tror også det gjør det lettere ja, men depresjoner er jo først og fremst forårsaket av lite serotoniner i hjernen, det finnes også naturpreparater som kan hjelpe til å øke serotoninnivået i hjernen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #10 Del Skrevet 21. august 2012 Kan jeg spørre deg hvilket fylke du bor i ? Jeg har gått på det i to år, så godt å høre du har blitt gravid etter du har gått på de, for det har bekymret meg litt, selvom alle sier det ikke skal ha noe å si har jeg tenkt endel på det! Jeg tror også det gjør det lettere ja, men depresjoner er jo først og fremst forårsaket av lite serotoniner i hjernen, det finnes også naturpreparater som kan hjelpe til å øke serotoninnivået i hjernen Bor i Nordland (men er fra et annet sted, men har fastlege her jeg bor). Ja er sant det, Kommer nok til å prøve å begynne på det igjen, så får vi se på om det blir nå eller om to-tre mnd. Anonym poster: 31d14a7084c31986b0ca3f209fc82fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 21. august 2012 #11 Del Skrevet 21. august 2012 Førstevalget bør vel aldri være tabletter. Jeg hadde i alle fall aldri trykket i meg noen SSRI preparater så sant ikke alt annet hadde vært prøvd og jeg følte ting umulig kunne bli noe verre. Det er jo ikke meningen at man skal medisinere bort alt av naturlig ubehag/stress et menneske kan føle. Det med kjæresten din høres jo slitsomt ut og er vel helt logisk at man da blir litt nedfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå