Gå til innhold

Hater Canis!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem gir dere rett til å dømme meg?

Anonym hvem ga deg rett til å kopiere mitt innlegg fra et annet forum å lime her?

Skam deg! Tro hva dere vil om meg, bryr meg lite. Vet at hunden min har det bedre enn noen annen hund, får full oppmerksomhet. Har snakket med veterinæren, og fått time imorgen. Tro hva dere vil.

Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8

Du har skrevet det på et offentlig fora, det var ditt eget valg. Du påstår at canis er dust, når det er du som har driti deg ut.

Hat canis så mye du orker, men det er greit for andre å se at du har ikke særlig til grunnlag for det.

Anonym poster: bc36c4c51d9f72131a2a4b6e88190756

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen er sikkert litt overlegne eller krasse, men det største problemet er uvitende fjols som ikke vil ta til seg andres kunnskap eller erfaringer.

Er sikkert flertallet som mener at det finnes veldig mange måter å gjøre ting på og at man kan selv kan velge sin måte, men fakta er at det ofte er veldig få måter å gjøre ting på, og at flere måter er direkte feil og mer skadelig enn til nytte.

La oss si at du er ute med hunden og møter på en annen hund. Hunden din begynner å bjeffe og bli helt kråke, og du rykker da i båndet for å korrigere og fortelle hunden din at dette ikke er lov. Dette er uansett feil fremgangsmåte, og da må man tåle å få beskjed om det. De er ikke bedrevitere, de vet rett og slett bedre enn deg.

Anonym poster: 083173fc9405714a434b12c0b09f589a

Artig at du nevner akkurat den problemstilling der! Før jeg fikk hund spurte jeg hvordan jeg skulle gå fram med det og ettersom kinderegg metoden har fungert for meg selv dro jeg opp denne! Fikk kjeft for det og ørten andre metoder jeg heller måtte gjøre det på ;-) Fikk tilogmed beskjed om at jeg måtte gå med stramt halsbånd konstant, selv om de fleste vettuge hundeiere vet at halsbånd er vel noe av det verste man kan ha på hunder som kan finne på å plutselig fare frem ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som med canis, som med alle andre forumer der ute. Det vil alltid være noen som er ute etter å angripe og kriitisere, men også alle de som tar seg tid til å svare på en skikkelig måte. Ta ting med en klype salt, ikke bli hysterisk bare fordi du kanskje får ett krass svar. Ikke lag så mye drama ut av ting, spør skikkelige spørsmål og se bortifra om du skulle mislike svarene du får. Hundeforum er ikke nødvendigvis guruer, så om du ikke får svar med en gang så kan det være lurt å feks da ringe vetrinæren om det skulle haste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg har ikke råd skjønn det!

Og ja, han er foriskret i Agria, men man må først betale for å få noe. Ikke bedre enn Canis dette her. Adios!

Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8

Vel, jeg er ganske aktiv på valid og polarhundforumer, og kanskje jeg kommer frem for krass, som noen andre på canis. Men når du for 10 gang på en dag får spørsmål som valpen tisser inne, han forstår ikke at han ikke får lov! Eller, hunden knurrer når jeg tar ifra han beinet sitt. Eller valpen jukker på meg, må jeg avlive pga dominans? Da blir man litt lei. det er helt enkle ting som alle burde vite før de gikk til kjøp av valp. Og uten basic kunnskap, burde man rett og slett ikke få hund.

Klart, noen er krasse hele tiden, men visse spørsmål gjør bare vondt for erfarne hundeeiere og instruktører. Det gjør vondt å vite at en valp har havnet hos en kunnskapsløst og forvirret hjem som ikke kan gi den den beste starten på livet.

Nå er ikke alle spørsmål slik, men vi får maaange slike om dagen. Da blir man lei... Og kommer frem litt mer krass enn man vil kanskje.

Silje, nå er du bare dum. Når en valp kommer til et nytt hjem er den livredd. Den er tatt bort fra moren, søskene og alt den kjenner i hele verden. Og da komme til et hjem der de slenger den i bakken eller drar den i ørene fordi den piper eller bjeffer, for så å skrive på et forum at valpen virker nervøs og fungerer ikke. Ja, da blør hjertet mitt. Og ja, dette har skjedd for mindre enn en mnd siden.

Ts: Ring til dyrelegen og hør hvilke prøver som må tas, så ringer du til agria om de dekker det. Og dekker de det så sjekker du opp i hvilke dyreleger som har direkte oppjør med agria - det er det mange som har. Så betaler du bare egenandelen. Hvis ikke så må du jo nesten gjøre noe? Hunden kan jo ikke lide?

Theya : hvis ikke det er forskjell på tissetråder og mishandling - så er det vel kanskje du som er dum?

Canis er for positiv innlæring, men det gjelder visst tydligvis ikke når det kommer til hvordan mennesker lærer.

Men canis er blitt temmelig dødt, og det har mye med den holdningen og alle de krasse svarene å gjøre. Jeg har vært der selv de siste årene, men gitt helt opp, fordi de sure og irriterte svarene nybegynnerne får ødelegger jo alle trådene.

Endret av gjest- silje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canis er forferdelig, med forferdelige mennesker. På toppen av ufyselige folk har vi hun som kaller seg RRene. Sluttet å bruke forumet pga henne.

Anonym poster: ff2ebf92a2ea23a90542967cb3c6d0de

Hu er borte, så velkommen tilbake.

Anonym poster: bc36c4c51d9f72131a2a4b6e88190756

Nope!

Er temmelig sikker på at hun bare har endret nick til "GoneFishing", så hun er ikke så lett å bli kvitt! Ser det er andre der inne som endrer nick i ny og ne, men man merker jo fort hvem de er likevel...

Ellers må jeg bare nevne at det kan være minst like ille her inne, på KG. Min erfaring er at uansett hvilket forum man oppsøker, vil det alltid være noen mennesker som ødelegger og lager dårlig stemning.

Så enten må man droppe forum generelt, eller så får man takle det/evnt. ignorere negativ oppførsel.

Anonym poster: 1f608af922ef467991c5e02e54035829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv trives jeg godt der, det gjelder vel bare å se på hvem som faktisk svarer deg konstruktiv :) Nei, du får spørre meg i fremtiden i stedet, hahahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jah, har erfart at folk har inne også kan være svært dømmende. Tror de vet best.

Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope!

Er temmelig sikker på at hun bare har endret nick til "GoneFishing", så hun er ikke så lett å bli kvitt! Ser det er andre der inne som endrer nick i ny og ne, men man merker jo fort hvem de er likevel...

Ellers må jeg bare nevne at det kan være minst like ille her inne, på KG. Min erfaring er at uansett hvilket forum man oppsøker, vil det alltid være noen mennesker som ødelegger og lager dårlig stemning.

Så enten må man droppe forum generelt, eller så får man takle det/evnt. ignorere negativ oppførsel.

Anonym poster: 1f608af922ef467991c5e02e54035829

Neida, Gone_fishing er Pelskåpa ,)

Anonym poster: bc36c4c51d9f72131a2a4b6e88190756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, Gone_fishing er Pelskåpa ,)

Anonym poster: bc36c4c51d9f72131a2a4b6e88190756

Hvorfor i alle dager driver de å bytter nick??

Anonym poster: dc1fa8923d26a10acff0d13cfd175691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives veldig godt inne på Canis. Der finner du folk med kunnskap og erfaring, og jeg synes faktisk tonen er ganske så fin i forhold til mange andre fora.

Jeg kan kanskje selv være krass og oppgitt når folk først skaffer seg valp, for så deretter gå ut og stille masse spørsmål som de burde ha lest seg opp på FØR de fikk hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke råd skjønn det!

Og ja, han er foriskret i Agria, men man må først betale for å få noe. Ikke bedre enn Canis dette her. Adios!

Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8

Agria har direkteoppgjør, dvs. du betaler bare egenandelen hos dyrlegen.

Anonym poster: 3cb6a7ba41d34cc62eb3cfe9c4fd6f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, Gone_fishing er Pelskåpa ,)

Anonym poster: bc36c4c51d9f72131a2a4b6e88190756

Nope! Pelskåpa er out-for-lunch ;)

Skjønner ikke hvorfor de bytter nick hele tiden. Er jo så tydelig hvem som er hvem når man ser på innlegg fra dem.

Anonym poster: 1f608af922ef467991c5e02e54035829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke spesielt fornøyd med canis, men er fast inventar på hundesonen, og synes det er leit at det er flere som har dårlige opplevelser derfra. Men, det er nå en gang sånn at flere av medlemmene på hundesonen har svært lang erfaring og fartstid, mange er i norges- og verdenseliten i flere grener, og har med andre ord mer enn nok erfaring til å stå inne for svar som kanskje kan oppfattes som belærende og bedrevitende. I tillegg er det ikke et forum som støtter lettvinte løsninger, og kommer du som innbarket burbruker og argumenterer for at det er suuperlurt å bruke bur både om natten og når du er på jobb hver dag - ja, da vil du nok få litt krasse svar tilbake. Heldigvis. Forøvrig er det mange av medlemmene der som kjenner hverandre privat, så tonen blir kanskje innimellom litt vel intern. Men hvis man har en ydmyk holdning og er villig til å vurdere fornuften i rådene man får når man spør, tror jeg de fleste vil oppleve å få god hjelp der inne altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canis er som alle andre forum: full av mennesker i alle aldre, forskjellig oppførsel og synspunkter. Å delta på et forum beviser intet annet enn hva vi allerede burde vite: mennesker er forskjellige.

Hundemiljøet er et stort, stort miljø. Stappfull av mennesker med ulike holdninger ang hund. Man burde ta til seg viktige og kloke råd, se bort i fra stygge og kvasse råd, og være villig til å lære om hundeholdet sitt. Det viktigste er egentlig å ta til seg så mye god & positiv kunnskap som man kan, for dette vil garantert gi eier og hunden er fint liv.

I tillegg må jeg si at det er altfor mange som ikke burde hatt hund... det er virkelig trist. Så mange hunder som er ødelagt psykisk den dag i dag pga uvitende "hundeeiere" og "oppdrettere" knuser hjertet mitt. Så mange fine, flotte hunder som kunne hatt et fantastisk liv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...