Theya Skrevet 22. august 2012 #21 Skrevet 22. august 2012 Silje, nå er du bare dum. Når en valp kommer til et nytt hjem er den livredd. Den er tatt bort fra moren, søskene og alt den kjenner i hele verden. Og da komme til et hjem der de slenger den i bakken eller drar den i ørene fordi den piper eller bjeffer, for så å skrive på et forum at valpen virker nervøs og fungerer ikke. Ja, da blør hjertet mitt. Og ja, dette har skjedd for mindre enn en mnd siden. Jeg sa på ingen måte at hvis de blir forvirret fortjener de krasse svar, men at når du får deg valp uten noe kunnskap i det hele tatt, da fortjener du krasse svar. Og å få valpen tatt fra deg. Og det mener jeg helt ærlig. 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #22 Skrevet 22. august 2012 Jeg syns vel ærlig talt ikke Kjæledyrforumet på KG er det spor bedre enn Canis. Dette er et forum preget av hersketeknikk og arroganse. Spesielt når det gjelder hund. Den får ta det til seg den som vil... Anonym poster: 70d61aa68ab861a9db85af8b82cdd489 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 22. august 2012 #23 Skrevet 22. august 2012 Jeg syns vel ærlig talt ikke Kjæledyrforumet på KG er det spor bedre enn Canis. Dette er et forum preget av hersketeknikk og arroganse. Spesielt når det gjelder hund. Den får ta det til seg den som vil... Anonym poster: 70d61aa68ab861a9db85af8b82cdd489 sånn er det på alle forum hvor folk spør om råd. Det er ikke rart man blir oppgitt når folk spør hvordan man får en valp stueren, om det er lov å ha hund løs i bilen eller om man bør ta dyret til veterinæren når det er sykt. Og om folk blir så furtne over å høre fakta at de ikke gidder å ta til seg lærdom, så er det hunden det går utover, så man kan like gjerne svelge stoltheten sin med en gang, luke ut det overflødige og så lære, selv om det er fra en person som i samme innlegg er motbydelig. 3
Nebel86 Skrevet 22. august 2012 #24 Skrevet 22. august 2012 sånn er det på alle forum hvor folk spør om råd. Det er ikke rart man blir oppgitt når folk spør hvordan man får en valp stueren, om det er lov å ha hund løs i bilen eller om man bør ta dyret til veterinæren når det er sykt. Og om folk blir så furtne over å høre fakta at de ikke gidder å ta til seg lærdom, så er det hunden det går utover, så man kan like gjerne svelge stoltheten sin med en gang, luke ut det overflødige og så lære, selv om det er fra en person som i samme innlegg er motbydelig. Enig. Folk har sine egne måter å oppdra en hund på, det er opp til hver enkelt. Men hunden skal ikke lide for dumme valg. Det er som om jeg ikke skulle brydd meg om naboens barn ble behandlet dårlig, fordi det ikke er min sak. Sånn satt på spissen. Så folk kan bli så furtne de bare vil. Når det gang på gang kommer opp innlegg om at eier ikke har råd til å dra til veterinær og hunden er syk eller har en skade, folk som stapper valpen inn i bur for å få den husren, eller når hunden må sitte i bur 16++ timer i døgnet når eier sover og er på jobb.I slike saker så forstår jeg veldig godt at dem reagerer! Jeg er faktisk glad for at folk har en skarp tunge når det kommer til slike saker. Jeg har aldri opplevd frekke folk der om man spør om ting man lurer på, eller om man har en hund med et problem. Det er veldig mange flinke hundefolk der og det er ufattelig frustrerende å lese om alt en person gjør feil, som igjen går utover hunden, og vedkommende lukker ørene og slenger med leppa tilbake "jeg oppdrar hunden min slik jeg vil" Takler man ikke å høre sannheten så har man kanskje ikke noe der å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #25 Skrevet 22. august 2012 TS her. Første gangen når han hadde det første annfallet tok jeg han med til akkuten, da sa hun veterinæren at alt sto til bra med han, og hintet til epilepsi men var ikke sikker. Hun rådet meg at hvis det skulle skje igjen, så skulle ikke jeg få panikk, men ta det med ro og følge med på han. Det var det jeg gjorde førrige lørdag når han fikk annfall eller hva jeg skal kalle det. Han har vært fin etter det, så tror jeg skal vente og se. Han er jo fin og leken. Men det som sliter på er den plutselige bjeffingen i bilen, aldri har han bjeffet før, han liker å kjøre bil. Men for 3mnd siden, begynte han å pipe, ule og bjeffe når vi senker farten. Og når vi parkerer, så bjeffer han så mye at det er pinlig nesten å gå ut av bilen. Så er ikke ute å kjører med han lenger. Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8
Gjest Uanonymbruker Skrevet 22. august 2012 #26 Skrevet 22. august 2012 (endret) TS her. Første gangen når han hadde det første annfallet tok jeg han med til akkuten, da sa hun veterinæren at alt sto til bra med han, og hintet til epilepsi men var ikke sikker. Hun rådet meg at hvis det skulle skje igjen, så skulle ikke jeg få panikk, men ta det med ro og følge med på han. Det var det jeg gjorde førrige lørdag når han fikk annfall eller hva jeg skal kalle det. Han har vært fin etter det, så tror jeg skal vente og se. Han er jo fin og leken. Men det som sliter på er den plutselige bjeffingen i bilen, aldri har han bjeffet før, han liker å kjøre bil. Men for 3mnd siden, begynte han å pipe, ule og bjeffe når vi senker farten. Og når vi parkerer, så bjeffer han så mye at det er pinlig nesten å gå ut av bilen. Så er ikke ute å kjører med han lenger. Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8 På lørdag skjedde det samme, ringte veterinæren som sa at jeg skulle ta han med, men jeg valgte å la være, for da hadde jeg igjen måtte betale, for at han skulle si "jeg vet ikke hva det er" ? Endret 22. august 2012 av Uanonymbruker 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #27 Skrevet 22. august 2012 Jeg har ikke råd skjønn det! Og ja, han er foriskret i Agria, men man må først betale for å få noe. Ikke bedre enn Canis dette her. Adios! Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #29 Skrevet 22. august 2012 Argh, har vært innom både Canis og Hundesonen selv, men folka der er skikkelig kjipe. Spurte om et enkelt spørsmål hvor jeg i forbifarten nevnte at jeg brukte eple som godbit for hunden fordi han elsker det (spørsmålet var ikke om eple som godbit), og fikk ikke svar på det jeg spurte om - derimot fikk jeg et ras av kommentarer om at hunder ikke skal ha eple og hvor forferdelig jeg er som gir ham det, at jeg ikke burde ha hun når jeg kan så lite og bla bla bla... Fikk også kjeft fordi jeg beskrev at jeg ikke var trygg på å slippe hunden løs når han hilser, og det var visst også forferdelig og jeg var helt j*vlig. Jaja... Anonym poster: 7e91cd1d397aaf35627cbc8564bb9bbe
Gjest Uanonymbruker Skrevet 22. august 2012 #30 Skrevet 22. august 2012 Jeg har ikke råd skjønn det! Og ja, han er foriskret i Agria, men man må først betale for å få noe. Ikke bedre enn Canis dette her. Adios! Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8 Du må nesten bare ta deg råd, han er ikke diagnosert med epilepsi ennå, det kan være noe annet i veien som er mye mye mere verre enn bare milde anfall. Hva i alle dager gjør du om bikkja får en skade i fremtiden som krever operasjoner og rehabilitering, det kan bli flerfoldige ganger dyrere enn epilepsiutredning. Sånn er det å ha hund, det er et enormt ansvar, det kan bli vanvittig dyrt, men dette har du jo selv valgt og gått frivillig inn i. 6
Ryvre Skrevet 22. august 2012 #31 Skrevet 22. august 2012 Jeg har ikke råd skjønn det! Og ja, han er foriskret i Agria, men man må først betale for å få noe. Ikke bedre enn Canis dette her. Adios! Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8 Seriøst? Med en slik holdning så fortjener du slike svar som du klager over. Har man hund så sørger man for at de får den behandlingen de trenger - uansett!! Stoler du ikke på veterinæren så drar du til en annen veterinær 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #32 Skrevet 22. august 2012 Jeg har ikke råd skjønn det! Og ja, han er foriskret i Agria, men man må først betale for å få noe. Ikke bedre enn Canis dette her. Adios! Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8 Hallo!?! Er du dum i hodet?? Har du ikke råd til å ha hund så får du kvitte deg med den da!! Det er ditt ansvar at du har penger nok om hunden skulle bli syk. Og det er passe tragisk av deg å bli sur fordi folk ikke har opplevd det du beskriver her, du kan ikke bli sur fordi du ikke får svar på det du spør om på et offentlig, gratis forum. Anonym poster: 6bea1702a5fb2ef8c1b45452538c903f 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #33 Skrevet 22. august 2012 Hei TS! Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver at du hater Canis. Det er ikke slik at de har gjort det noe vondt, eller vært slemme med deg. Når du stiller slike spørsmål som du gjør, og formulerer deg som du gjør HER så kan du ikke regne med gode svar. Heisann Håper ikke at samme emnet ikke finnes her fra før, er nemlig ikke så flink til å se etter, så tilgi meg:) Har noen av dere brukt Pet corrector spray? Har en snart 2år gammel pommegutt, som er snill og herlig hund, men til tider kan han bli for krevende med den bjeffingen sin. Er godt kjent med den historien om pommene at de er varselhunder osv. men han bjeffer for minste ting, og jeg føler at jeg snart ikke holder ut lenger men vet ikke hva jeg skal gjøre med det Har fått annbefalt å kjøpe sånn spraybånd eller hva det nå heter, men den er dyr og jeg nekter å bruke noe sånt på han. Men her om dagen fikk jeg nå høre om den Pet corrector, noen hjelper den på og andre ikke, og den hørtes ut bedre enn de båndene. Så jeg kjøpte den, og han blir jo helt vill, verre enn uten den. Han bjeffer noe voldsomt, skvetter å springer fra meg. Helt det motsatte fra det som egentlig står på flasken. Så pengene ble ikke smart brukt, i mitt tilfelle. :( Har noen av dere noen råd til meg? Dere som har pomme, har dere prøvd den sprayen, eller har det ikke noe å si hvilken rasehund det er? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre lenger. Vi bor i leilighet, så med tanken på naboene liker jeg det ikke, selv om de ikke har sagt noe men allikevel. Han bjeffer på alt som går forbi, om han hører et lite lyd, om vi lekeer ;er han umilig, bjeffer som bare F. Please help me? Og ang det andre spøsmålet, så syntes jeg du har fått gode råd. Svar 1: Bjeffingen i bilen, kan høres ut som om han har lært å ha noen forventninger ( positive eller negative) til at dere saktner farten og stopper? Og at dette trigger ham til å bjeffe. Tilstivningen du beskriver, kan godt være epilepsi ja, og bør isåfall utredes nærmere av veterinæren Svar 2: Jeg har ingen kompetanse på dette, men bare kom på en liten tanke. Hvis det er epilepsi, kan ikke kjøring være stressende for ham pga synsinntrykkene? Om han ser ut på siden og ser ting passere i fart kan han bli dårlig av det? Bare tenkte på at filmer/videoer med raskt skiftende bilde anbefales det at epileptikere ikke ser fordi det kan trigge et anfall.. Forhåpentligvis kan noen arrestere meg hvis det er helt på trynet? Svar 3: Prøv å dekk til buret med et håndkle el.l. når du kjører, så han ikke får sett ut. Hvis han har epilepsi kan han nok bli satt ut av syninntrykkene. At du ikke skjønner SELV at du må ta hunden til en veterinær for å sjekke om den har epelepsi er for meg helt uforståelig. OG at du ikke har dratt til dyrlegen enda, fordi det er dyrt, det sier mye om deg som hundeeier. Agira har direkteoppgjør med mange, MANGE veterinærer, og det er bare å ta noen telefoner så finner du ut hvilken. Ta litt ansvar for miniatyren din, den fortjener såpass. Anonym poster: bc36c4c51d9f72131a2a4b6e88190756 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #34 Skrevet 22. august 2012 Canis er forferdelig, med forferdelige mennesker. På toppen av ufyselige folk har vi hun som kaller seg RRene. Sluttet å bruke forumet pga henne. Anonym poster: ff2ebf92a2ea23a90542967cb3c6d0de 3
Ryvre Skrevet 22. august 2012 #35 Skrevet 22. august 2012 Om det er svarene du fikk, ts, så skjønner jeg ikke hva du klager over....
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #36 Skrevet 22. august 2012 Om det er svarene du fikk, ts, så skjønner jeg ikke hva du klager over.... Det er svarene hun fikk. http://www.canis.no/innlegg.php?id=1591079 Anonym poster: bc36c4c51d9f72131a2a4b6e88190756
Ryvre Skrevet 22. august 2012 #37 Skrevet 22. august 2012 Det er svarene hun fikk. http://www.canis.no/innlegg.php?id=1591079 Anonym poster: bc36c4c51d9f72131a2a4b6e88190756 Syns nå det var ganske så saklige og skikkelige svar jeg...
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #38 Skrevet 22. august 2012 Canis er forferdelig, med forferdelige mennesker. På toppen av ufyselige folk har vi hun som kaller seg RRene. Sluttet å bruke forumet pga henne. Anonym poster: ff2ebf92a2ea23a90542967cb3c6d0de Hu er borte, så velkommen tilbake. Anonym poster: bc36c4c51d9f72131a2a4b6e88190756
Fandenivoldsk Skrevet 22. august 2012 #39 Skrevet 22. august 2012 (endret) Jeg kan ikke huske noen spesielt dårlige opplevelser fra Canis. Jeg har hatt bruker der inne siden jeg var 12 år og hadde skrivekunnskaper deretter, men selv da fikk jeg (stort sett) gode og seriøse svar. Såklart, noen lirte jo utav seg et par stikkende kommentarer, men det var ikke ofte, og jeg tok meg ikke nær av det heller. Nå har jeg aldri vært en superaktiv bruker der inne, men når jeg har deltatt i diskusjoner, har jeg ikke følt meg urettferdig behandlet. Men jeg har kommet over noen tråder der jeg har reagert på oppførselen til enkelte brukere. Endret 22. august 2012 av Fnisu
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #40 Skrevet 22. august 2012 Hvem gir dere rett til å dømme meg? Anonym hvem ga deg rett til å kopiere mitt innlegg fra et annet forum å lime her? Skam deg! Tro hva dere vil om meg, bryr meg lite. Vet at hunden min har det bedre enn noen annen hund, får full oppmerksomhet. Har snakket med veterinæren, og fått time imorgen. Tro hva dere vil. Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå