AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Flere enn meg som hater Canis? Jeg hater det, og kommer aldri mer til å poste der, de tror at de er bedrevitere. Hvis man stiller et spm. eller to, uansett hva det er, så er de liksom så smartere enn deg og vet alt, også får du selvfølgelig høre at du ikke er noe flink med hund. Blææ! Jeg mener virkelig?!? Måtte få ut frustrasjonen min! ;-) Anonym poster: 1f3da4af0d9347453b860633a2b4685a 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Så lenge du holder deg langt unna hundesonen, burde du være trygg. For der er det omtrent bare drittmennesker og mobbere. Canis er en million ganger bedre, de har mye kunnskap, men noen kan være litt krasse. Det kan være fordi de får samme spørsmålet en million ganger, og er lei av å svare på det samme hele tiden Men det er ingen unnskyldning da, bare en forklaring. Fortsetter du å lese der, kan du lære endel Anonym poster: 96b1cdc5c3a69f8827d4d19e2ede1348 2
Gjest Bobler Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Ja de kan være i overkant frekke, men det er veldig mange dyktige hundemennesker og det er et bra forum hvis man har noe man lurer på. Så fremt man har litt bein i nesa. Nytter ikke å være der hvis man blir såret av en kommentar på et forum. 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Man må bare lære seg hvem man skal styre langt unna. Som regel er det idiotene, som roper høyest. De er ikke verdt å høre på. Selv ga jeg opp canis for en stund siden, men er der dann og vann.
Gjest Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Har slutta med Canis selv! Spørte uskyldige spørsmål før valpen kom, fikk bare drittsvar tilbake og at en sånn som meg ikke burde ha hund! Fikk heldigvis mer vettuge svar på hundesonen
Gjest Fairydust Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 Jeg hater også Canis... av samme grunn.
Ryvre Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 Tror ikke jeg har vært inne på den siden på minst 6 år Ble helt lei av alle idiotene der 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Noen som gidder å lime inn link til noen tråder derfra? Har vært inne der to ganger og lest litt, men har ikke lest noe så ille som det skrives om her (har vært flere tråder her inne om at canis.no sitt forum ikke er hyggelig) Anonym poster: 6bea1702a5fb2ef8c1b45452538c903f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #9 Skrevet 22. august 2012 TS her. Stillte et spm. der for 3 dager siden, fikk bare 3 svar, og venter fortsatt. Har gitt de opp.. Men man kan se svar på helt dumme spm. at det går ann skjønner ikke jeg. Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8
Gjest Badebuksa Skrevet 22. august 2012 #10 Skrevet 22. august 2012 Legg inn spm her da, kanskje du får svar. Selvom det ikke er like mange flinke folk her. Har du prøvd å lese deg opp om det du stiller spm om?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #11 Skrevet 22. august 2012 Det er ikke lett skjønner du. Sliter for tiden litt med min hund, som bjeffer når jeg kjører bil, aldri gjort det før, og jeg tror at han har epilepsi. Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8
Gjest Badebuksa Skrevet 22. august 2012 #12 Skrevet 22. august 2012 Har du tatt den til dyrlegen da, eller snakket med en dyrlege? Man kan ikke stille en slik diagnose over nett, det er tryggest å snakke med en dyrlege osv 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #13 Skrevet 22. august 2012 For tre uker siden var jeg på legevakta med han pga. at han fikk et anfall, jeg visste ikke og vet fortsatt ikke hva det var, han ble helt stiv, og klarte ikke få kontakt med han. Det var helg og midt på natta, det viste seg at han var bra og ut med 2390kr. Veterinæren bare spekulerte. På lørdag skjedde det samme, ringte veterinæren som sa at jeg skulle ta han med, men jeg valgte å la være, for da hadde jeg igjen måtte betale, for at han skulle si "jeg vet ikke hva det er". Etter 10min. ga det seg. Burde nok ta han med til klinikken for å ta tester men venter litt. I år har jeg sikkert betalt over 8000 for han, alltid var det noe. Nå har ikke jeg råd, rett og slett, sliter med økonomien. Derfor spurte jeg om det på Canis, for kanskje noen har slitet med det samme eller lignende. Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8
TariMe Skrevet 22. august 2012 #14 Skrevet 22. august 2012 Er ikke storfornøyd med Canis jeg heller. Har fått valp for ikke så lenge siden og hadde noen enkle spørsmål om å få noen tips. Fikk litt kvasse svar tilbake ja. Jeg har hatt hund før men var for liten da vi fikk den så jeg husker ikke valpeperioden.. Men vil si jeg er en god hundeperson... Litt irriterende da å få sånne svar som om jeg ikke vet noe. Spurte bare om tips! Litt derfor jeg er her i dette forumet idag! Dere er hyggelig her! Hehe Skal nok ikke bruke Canis mer. Har igrunnen funnet ut at det fins like mange svar som det finnes hundeeiere, så jeg prøver heller å oppdra min på min egen måte
Gjest Uanonymbruker Skrevet 22. august 2012 #15 Skrevet 22. august 2012 Om det er rasehund dere har så har mange raser egne forum, der er det alltid kunnskapsrike mennesker som kan svare på spørsmål 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 22. august 2012 #16 Skrevet 22. august 2012 For tre uker siden var jeg på legevakta med han pga. at han fikk et anfall, jeg visste ikke og vet fortsatt ikke hva det var, han ble helt stiv, og klarte ikke få kontakt med han. Det var helg og midt på natta, det viste seg at han var bra og ut med 2390kr. Veterinæren bare spekulerte. På lørdag skjedde det samme, ringte veterinæren som sa at jeg skulle ta han med, men jeg valgte å la være, for da hadde jeg igjen måtte betale, for at han skulle si "jeg vet ikke hva det er". Etter 10min. ga det seg. Burde nok ta han med til klinikken for å ta tester men venter litt. I år har jeg sikkert betalt over 8000 for han, alltid var det noe. Nå har ikke jeg råd, rett og slett, sliter med økonomien. Derfor spurte jeg om det på Canis, for kanskje noen har slitet med det samme eller lignende. Anonym poster: 8f3926e3b5a7ba256f8ba8d34d0e1ca8 Du må jo ta han til vetten når han har anfall, føler du at lokalveterinæren ikke tar det seriøst så drar du til en annen veterinær. Er epilepsi han har så kan han behandles med medisiner som gjør at anfallene reduseres, selv om sykdommen er kronisk. 1
Theya Skrevet 22. august 2012 #17 Skrevet 22. august 2012 Vel, jeg er ganske aktiv på valid og polarhundforumer, og kanskje jeg kommer frem for krass, som noen andre på canis. Men når du for 10 gang på en dag får spørsmål som valpen tisser inne, han forstår ikke at han ikke får lov! Eller, hunden knurrer når jeg tar ifra han beinet sitt. Eller valpen jukker på meg, må jeg avlive pga dominans? Da blir man litt lei. det er helt enkle ting som alle burde vite før de gikk til kjøp av valp. Og uten basic kunnskap, burde man rett og slett ikke få hund. Klart, noen er krasse hele tiden, men visse spørsmål gjør bare vondt for erfarne hundeeiere og instruktører. Det gjør vondt å vite at en valp har havnet hos en kunnskapsløst og forvirret hjem som ikke kan gi den den beste starten på livet. Nå er ikke alle spørsmål slik, men vi får maaange slike om dagen. Da blir man lei... Og kommer frem litt mer krass enn man vil kanskje. 6
Theya Skrevet 22. august 2012 #18 Skrevet 22. august 2012 Aktiv på canis, ikke valid.. flinke autokorrekt.
Gjest gjest- silje Skrevet 22. august 2012 #19 Skrevet 22. august 2012 Theya Så at en valpekjøper, blir forvirret/ stresset eller usikker er nok til å fortjene krasse svar itillegg til at slike som deg tenker at valpen ikke får den beste starten? Kunnskap er ikke det samme som ett godt hjem, eller god oppdragelse, eller noen av delene. Det er ikke alle som kan bruke kunnskapen allikevel, tiltross for at de sprer om seg med bedrevitende svar. Ts: Hunden bør komme til dyrelege som utreder den skikkelig. Om du ikke har penger, er hunden forsikret? Eller kanskje du kan låne? Ta noen telefoner til dyrelegene rundt om, hør om hvilke utredelser de vil gjøre, og hva det koster.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #20 Skrevet 22. august 2012 Flere enn meg som hater Canis? Jeg hater det, og kommer aldri mer til å poste der, de tror at de er bedrevitere. Hvis man stiller et spm. eller to, uansett hva det er, så er de liksom så smartere enn deg og vet alt, også får du selvfølgelig høre at du ikke er noe flink med hund. Blææ! Jeg mener virkelig?!? Måtte få ut frustrasjonen min! ;-) Anonym poster: 1f3da4af0d9347453b860633a2b4685a Noen er sikkert litt overlegne eller krasse, men det største problemet er uvitende fjols som ikke vil ta til seg andres kunnskap eller erfaringer. Er sikkert flertallet som mener at det finnes veldig mange måter å gjøre ting på og at man kan selv kan velge sin måte, men fakta er at det ofte er veldig få måter å gjøre ting på, og at flere måter er direkte feil og mer skadelig enn til nytte. La oss si at du er ute med hunden og møter på en annen hund. Hunden din begynner å bjeffe og bli helt kråke, og du rykker da i båndet for å korrigere og fortelle hunden din at dette ikke er lov. Dette er uansett feil fremgangsmåte, og da må man tåle å få beskjed om det. De er ikke bedrevitere, de vet rett og slett bedre enn deg. Anonym poster: 083173fc9405714a434b12c0b09f589a 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå