Gå til innhold

Menn er altfor myke og feminine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ut i fra det jeg vet om gutter,og det er ikke mye, så syns jeg ikke at de er for "myke"

Jeg ville heller kalt dem likegyldige.

Det er så mange forskjellige menn og kvinner der ute,og jeg kan med hånd på hjerte si at jeg ikke syns at menn er for myke. Når jeg først liker en gutt, så stiger følelsene mine og jeg åpner meg MER når han er snill,god og kosen enn når han er barsk, likegyldig og frekk.

Jeg syns at det er feil signal å gi ut til norske menn at de må tøffe seg opp, for å tøffe seg opp betyr intet annet enn å være sta som et esel, urettferdig og frekk i mine øyner.

Å ikke si noe søtt, å ikke svare på sms, å trokke over osv..

Men det er samtidig mange mange gode menn der ute som har for lav selvtilitt! De tror at i et forhold, så betyr det at de skal tilpasse seg jentas behov og at de selv ikke har noe å si.

Det blir feil! Kall meg naiv,men av og til så overgår kjærlighet de sosiale kjønnsrollen som har blitt utdelt av samfunnet.. For meg er det viktig at vi er glad i hverandre og respekterer hverandre.

Men hvis du er typen til være likegyldig, og gjøre alt som dama sier bare for å slippe mas, da er du ikke feig,men lat. Hvordan ordne et problem som ingen jobber med? SI ifra!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvor mange av de misfornøyde kvinnene som har flyttet bort fra ekte menn i distriktene, og inn til byene for å studere?

Spesielt er det mye klag over at menn ikke er handymenn, vel, de bor det også mye av uti distriktene.

Når damene klager sånn her, er det egentlig en forvridd klaging over plassen de har bestemt seg for å bo. De kan heller holde kjeft og flytte.

Anonym poster: 7b852d4fdee48dd0684633834bccb510

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner burde ikke snakke, de er enda mer feminine og myke.

Ordet femina betyr kvinne. ;)

Anonym poster: 89ac3c0f36af2506290e907065d5d682

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ordet "feminist" betyr "mannehater".

Anonym poster: 4fdd8e3e109dd87907ef29283ba9bd07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom gehøret først og frem er noe man responderer til ubevisst så vil forskjellig emosjonellt stress i en annen stemme bare høres vil det også ligger en hvis motivasjon i at man forstår nødanropet..... svært mange menn går på den og der av mener nok innerst inne en del kvinner at menn er for lydhør/ binah/ feminine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ordet "feminist" betyr "mannehater".

Anonym poster: 4fdd8e3e109dd87907ef29283ba9bd07

Og ordet idiot betyr idiot, brukes om de som ikke kan enkle ord og betydningen av de

Anonym poster: d5f186c6ce45be57729bb749e12e19ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ordet "feminist" betyr "mannehater".

Anonym poster: 4fdd8e3e109dd87907ef29283ba9bd07

Nei, det gjør det ikke. Og det vet du utmerket godt.

Anonym poster: 89ac3c0f36af2506290e907065d5d682

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, med andre ord betyr jo det at de fleste ikke syntes Norske menn er for lite myke og feminine og man bare snur fortegnene litt. Statistikk er statistikk, men når sensasjonsjournalistiske folk leser den som fanden på veggen så er det selvsagt mulig å vri det meste ut av nær sagt hvilket som helst tallmateriale.

Men jeg håper jo de som faktisk mener at Norske menn er for myke og feminine innser paradokset hvis menn liksom skulle føye seg etter disse kvinnenes ønsker og bli machomannen de alltid har ønsket. I mine øyne er det å alltid føye seg etter andre for å tilfredsstille deres ønske ikke en spesielt hard og "macho" oppførsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett mindretall av mennene er for feminine og myke.

Det er risiko å bli for slapp og myk, rent fysisk med moderne livsstil og kontorarbeid. Man trenger faktisk en del blodomløp og å ta i litt for å opprettholde bra hormonbalanse. Vi kan se på dette som ett varselsignal, og bli mer bevisst på trening to ganger i uka.

Dette kan forsåvidt også være mentalt. Overkjørsel og tøffelsyndrom. Noen mennesker blir litt for myke for sin partner, uavhengig av kjønn. En som er myk bør unngå veldig hard partner. Det kan bli uheldig ubalanse i forholdet. Samtidig kan de myke forsøke å stramme seg opp til ett stabilt og motstandsdyktig nivå.

Jeg tror forresten det er minst like mange kvinner som menn som er for myke for sin partner, og sliter med tøffelmentalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener forresten at menn bør være så tøffe at de tør å vise fram sin feminine side. De tøffeste gutta framstår mye mykere og feminine enn de som mangler denne selvsikkerheten. Jeg kjenner en Russisk mester i boksing og flere andre kampsporter som framstår silkemykt. Mykere framtoning er vanskelig å observere.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner har blitt hardere og menn har blitt mykere, men nå er det slik at den fysiske volden er lettest å se og korrigere og for min del så har vi enda til gode å ta et oppgjør med den usynlige symbolske/ strukturelle volden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

- Menn er altfor myke og feminine

** Det mener hver femte norske kvinne

** Nå vil de at mannfolka må bli hardere

Vi vil ha hardere menn! Det sier hver femte kvinne i en ny spørreundersøkelse.

Tallene kommer fram i en undersøkelse InFact har gjort for VG Nett.

Av de spurte kvinnene sier 22 prosent at de synes menn har blitt for myke eller feminiserte.

Hele 41 prosent av Oslo-kvinnene svarer at de synes menn har blitt for myke.

I den samme undersøkelsen svarer hver femte av disse kvinnene at de synes nordmannen er for lite gentleman, og like mange at han i for liten grad er den sterke i forholdet.

...

- Kanskje dette er noe av likestillingens bakside. Og et bidrag til menns usikkerhet om egen rolle, sier Astrup, som uansett tror at det er viktig for mannen å se hvilken rolle han har på dette området og hvor stor betydning det kan ha for parforholdet.

kilde: http://www.vg.no/nyh...?artid=10067902

Nå har vi det svart på hvitt. Likestillingen er gått for langt. Selv kvinnene går nå ut og protesterer mot feminismen. Kvinner ønsker seg tøffe menn som ikke lar seg føye etter feminismens krav. Kvinner ønsker at menn er menn og at kvinner skal være kvinner.

Vil 50-tallets samfunn få en renessanse? Vil vi se igjen "Vi på Saltkråkan"-familien, der mor stelte hjemmet, laget mat til familien og far jobbet og stelte med økonomien og pengene?

Jeg tror vi har strukket naturens strikk for langt. Jeg tror at den vil innhente oss og ta oss igjen. Justin Bieber kommer til å bli glemt og den tøffe mannen kommer til å bli mote igjen.

Anonym poster: 4fdd8e3e109dd87907ef29283ba9bd07

Jeg hadde ikke akkurat hatt noe imot en voksen utgave av justin bieber. Når er det nok ikke sånne som han det siktes til når der snakkes om myke menn. Jeg vil ha en som er romantisk og kosete, men når menn begynner som pappabloggere og skriver om babymat og trilleturer blir det litt mye av det gode for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ordet femina betyr kvinne. ;)

Anonym poster: 89ac3c0f36af2506290e907065d5d682

Kvinner får mensenfetteblod og menn har kuk.

Anonym poster: 24509b617cdca03f1d7873f1b0df1db5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menns testosteronnivå har gått ned med 50% de siste 50 årene, så at de er blitt mere feminine er ikke en gang oppe til debatt. Halvert testosteronnivå = mere feminin. Om du er i tvil kan du jo prøve å dobble ditt eget T nivå og se hvordan psyken din endrer seg.

Feminismen har medført et ideal om at menn skulle bli mykere, komunisere på samme måte som kvinner gjør med hverandre, utvikle mere empati (til forskjell fra det som i alle tider har vært den mannlige polen av moral nemlg mannlig prinsippfasthet, grenseseting, æresfølelse, selvoppofrelse etc.), endre rolle fra å være en streng grensesettende far til å bli far på samme måte som en mor er en mor, det er i dag ikke knyttet noen spesifikke egenskaper til det å være far til forskjell fra en mor en far skal i dag bare oppføre seg likt som en mor, mannen skulle bli mere følsom og være opptatt av å dele hva han følte til en hver tid, mannen skulle bli mindre selvhevdende og konkurerende og mere samarbeidsvillig og konsensus søkende, fordi mannen var en slem undertryker vis innstinkt var å behandle kvinnen dårlig måtte han se til henne for å forstå hvordan han skulle behandle henne, det igjen gjør at han "tar ordre" fra henne indirekte heller enn å oppføre seg slik det er naturlig for ham, mannen er blitt fremstilt som en idiot i forhold som ikke forstår hvordan han skal te seg i forhold og må derfor se til kvinnen og bli mere lik som henne i forhold. Samfunnets idealer er gått bort fra mannlige verdier som disiplin, holde sitt ord uansett, respekt for autoritet, gjennomføre det man har påtatt seg uansett til bare forståelse, ingen respekt for autoritet, mere vekt på øyeblikket en å holde ord og gjennomføre etc. etc. Idealet er gått fra å kunne forsvare seg selv, men i utgangspunktet ikke være voldelig til heller å bli så passifistisert og feminisert at menn ikke en gang kan forsvare seg selv. Konkuranse som er en sentral mannlig verdi blir sett på som en negativ verdi. Osv. OSv. Alt i alt leder dette til en feminisering av mannen og en reduksjon av hans appell til kvinner og hans trivsel med eget liv. En sterk indikasjon på kvinners egentlige preferanser er at innvandrermenn fra macho kulturer gjør det betydelig bedre blant norske kvinner enn norske menn gjør til tross for et kvinnesyn vi her i utgangspunktet ser på som negativt og på tross av rasistiske sperrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når menn begynner som pappabloggere og skriver om babymat og trilleturer blir det litt mye av det gode for min del

Hva er galt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...