Gå til innhold

Menn er altfor myke og feminine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

- Menn er altfor myke og feminine

** Det mener hver femte norske kvinne

** Nå vil de at mannfolka må bli hardere

Vi vil ha hardere menn! Det sier hver femte kvinne i en ny spørreundersøkelse.

Tallene kommer fram i en undersøkelse InFact har gjort for VG Nett.

Av de spurte kvinnene sier 22 prosent at de synes menn har blitt for myke eller feminiserte.

Hele 41 prosent av Oslo-kvinnene svarer at de synes menn har blitt for myke.

I den samme undersøkelsen svarer hver femte av disse kvinnene at de synes nordmannen er for lite gentleman, og like mange at han i for liten grad er den sterke i forholdet.

...

- Kanskje dette er noe av likestillingens bakside. Og et bidrag til menns usikkerhet om egen rolle, sier Astrup, som uansett tror at det er viktig for mannen å se hvilken rolle han har på dette området og hvor stor betydning det kan ha for parforholdet.

kilde: http://www.vg.no/nyh...?artid=10067902

Nå har vi det svart på hvitt. Likestillingen er gått for langt. Selv kvinnene går nå ut og protesterer mot feminismen. Kvinner ønsker seg tøffe menn som ikke lar seg føye etter feminismens krav. Kvinner ønsker at menn er menn og at kvinner skal være kvinner.

Vil 50-tallets samfunn få en renessanse? Vil vi se igjen "Vi på Saltkråkan"-familien, der mor stelte hjemmet, laget mat til familien og far jobbet og stelte med økonomien og pengene?

Jeg tror vi har strukket naturens strikk for langt. Jeg tror at den vil innhente oss og ta oss igjen. Justin Bieber kommer til å bli glemt og den tøffe mannen kommer til å bli mote igjen.

Anonym poster: 4fdd8e3e109dd87907ef29283ba9bd07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og igjen misforstår folk likestilling gitt.

Anonym poster: 52ebb63b822960e5dd40701740e820b1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Astrup mener det råder en ikke ubetydelig forvirring blant menn om hva som forventes av dem."

Ikke rart. Jeg skjønner heller ikke hva menn ønsker at jeg som kvinne skal forvente, eller hva jeg egentlig forventer.

Og denne artikkelen bidro ikke akkurat til å kaste lys over saken...

Endret av MrsTula
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Jeg tror vi må skille mellom feminisering og likestilling her.

Kvinner vil åpenbart, og naturlig nok ha en mann. Menn har imidlertid de siste 10 årene blitt moteslaver og forbruksslaver på samme måte som mange kvinner er. Menn styler håret, de har ikke naturlige muskler som ekte menn som faktisk ARBEIDET hadde før i tiden. Menn i dag går med trange bukser, joggesko og står på longboard til de er godt opp i førtiårene.

Men det at kvinner ønsker mannemenn betyr jo ikke at kvinner flest vil stå på kjøkkenet hele dagen. De vil ha et liv, og de vil komme hjem til en skikkelig mann, ikke en feminisert og klønete moteløve som lurer på hvilken hårgele som er best.

Kvinner finner det fascinerende og spennende med en mann som ikke er som dem. Menn skal fiske, jakte, være nærmest autistisk opptatt av en hobby, være litt klønete med romantikk og kommunikasjon, men en god fyr. Når mannen blir DEN værste skravlekjerringa som klager på at kvinnen ikke gjør nok i huset, så må det bli fryktelig turn off.

Endret av Filleproletiet
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok fint en mann kan være maskulin og "tøff", samtidig som han er for likestilling. Det ene utelukker ikke det andre.

Anonym poster: 67cc1da6f4a823d20393be7d74b8a477

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok fint en mann kan være maskulin og "tøff", samtidig som han er for likestilling. Det ene utelukker ikke det andre.

Nei men konsekvensen av feminismen er at mannen blir feminisert. Maskuline og tøffe menn kan kjempe for likestilling, men resultatet blir bare at de menn som kommer etter vil bli feminisert. Konsekvensene av dette ser vi nå.

Anonym poster: 4fdd8e3e109dd87907ef29283ba9bd07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hardere innebærer at man er mindre lydhør til kvinners kakkling, men da trekker de inn dette med likestilling igjen... for å kunne ta igjen, få igjen pusten.. noe som de innerst hater å gjøre eller.... de hater mest seg selv som får lov til å gjøre slik ugang, da er det enklere å heller mislike menn som biter på denne eldgamle løgnen som jo et stigma er.

En kan snu på flisa og si at kvinner er altfor harde og maskuline med sitt gnål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr jo at de aller fleste kvinner er fornøyde med at menn er myke og feminine :)

Anonym poster: 2dd9d76e5ed8f63b98aaa24b5f65927e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én av fem kvinner? Så 80% synes ikke menn er for myke og feminine, og derfor bør det forandres....

Av oslotallene er det jo tydeligvis rett i underkant av 60% som er fornøyd.

Dette var en merkelig logikk, synes jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som snakker om at vi menn lider pga feminisme kan ta dere en bolle. Det er så bullshit at det er latterlig. Vi menn har aldri hatt det bedre enn det vi har nå.

Og den undersøkelsen viser jo at 78% av kvinenne mener at menn ikke er for myke eller feminiserte.

Denne studien er fra 2007, men tror ikke ting har forandret seg så mye:

Er du blant dem som fremdeles tror feminister er sinte damer uten sminke, BH, humør eller sans for det romaniske? Vel, du tar feil. Feminister har de beste kjærlighetsforholdene. Det viser en ny studie.

http://www.forskning...r/1192629980.51

:)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mest metroseksuelle menn finner man i?

Hele 41 prosent av Oslo-kvinnene svarer at de synes menn har blitt for myke.

Kvinner over hele europa bekymrer seg syke grunnet feilslått feminisme, sykefraværet øker i takt med dess mer lydhør menn blir ovenfor deres problemer om at de er svakere å må bare bli tatt hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mest metroseksuelle menn finner man i?

Kvinner over hele europa bekymrer seg syke grunnet feilslått feminisme, sykefraværet øker i takt med dess mer lydhør menn blir ovenfor deres problemer om at de er svakere å må bare bli tatt hensyn til.

Har du noen kilder på dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir oppgitt over denne debatten. Hørte i kveld at dette ble debattert på P4s SyttenTretti. Jeg tenkte på hvor lenge det skulle gå får husarbeid-kortet ble dratt. Andre setning gitt... Da dro denne kvinnen opp husarbeid-kortet. At det går an. Det går visst ikke an å debattere dette uten at de hele tiden skal bruke husarbeid som eksempel på dårlig likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som menes med hard her, men fra nå av skal jeg jakte maten min selv, spise det rått og brøle overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Menn er altfor myke og feminine

** Det mener hver femte norske kvinne

** Nå vil de at mannfolka må bli hardere

Vi vil ha hardere menn! Det sier hver femte kvinne i en ny spørreundersøkelse.

Tallene kommer fram i en undersøkelse InFact har gjort for VG Nett.

Av de spurte kvinnene sier 22 prosent at de synes menn har blitt for myke eller feminiserte.

Hele 41 prosent av Oslo-kvinnene svarer at de synes menn har blitt for myke.

I den samme undersøkelsen svarer hver femte av disse kvinnene at de synes nordmannen er for lite gentleman, og like mange at han i for liten grad er den sterke i forholdet.

...

- Kanskje dette er noe av likestillingens bakside. Og et bidrag til menns usikkerhet om egen rolle, sier Astrup, som uansett tror at det er viktig for mannen å se hvilken rolle han har på dette området og hvor stor betydning det kan ha for parforholdet.

kilde: http://www.vg.no/nyh...?artid=10067902

Nå har vi det svart på hvitt. Likestillingen er gått for langt. Selv kvinnene går nå ut og protesterer mot feminismen. Kvinner ønsker seg tøffe menn som ikke lar seg føye etter feminismens krav. Kvinner ønsker at menn er menn og at kvinner skal være kvinner.

Vil 50-tallets samfunn få en renessanse? Vil vi se igjen "Vi på Saltkråkan"-familien, der mor stelte hjemmet, laget mat til familien og far jobbet og stelte med økonomien og pengene?

Jeg tror vi har strukket naturens strikk for langt. Jeg tror at den vil innhente oss og ta oss igjen. Justin Bieber kommer til å bli glemt og den tøffe mannen kommer til å bli mote igjen.

Anonym poster: 4fdd8e3e109dd87907ef29283ba9bd07

Det er litt symptomatisk at VG-undersøkelsen kun etterspør hva kvinnen ønsker når det gjelder menn, ikke hvordan menn trives med sin egen rolle, hva de selv ønsker, eller hva menn synes om kvinner.

Kanskje ikke så rart om menn skulle bli duknakkede pingler i et samfunn der alle tings mål, målet på om noe er positivt eller negativt er i hvilken grad kvinner har glede av det. ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den samme undersøkelsen svarer hver femte av disse kvinnene at de synes nordmannen er for lite gentleman, og like mange at han i for liten grad er den sterke i forholdet.

:laugh:

Dagens kvin­ner har lært at de skal være selvstendige. Noen kvinner misforstår dette i retning usårbar og omgir seg med et skjold av selvtilstrekkelighet. Da kan ingen gentleman slippe til. Kvinnen kan stimulere, eller hindre, at mannen blir en gentleman.

Hun får en gentleman dersom hun selv er en lady.

Nordic girls have quite high ‘bitch shields’ in bars and clubs. This does not mean that they do not want to sleep with you. Quite the opposite in fact. Given the fact that Nordic girls are more open with their sexuality (as established above), a higher bitch shield stems from the fact that no girl wants to be an easy catch or feel like a slut. However, once through the shield, the girls are in fact usually very open sexually – i.e. there is a smoother transition from sex from meeting.

Bitch shields do not get much worse than in the Nordics. You will seldom run into higher bitch shields anywhere in the world than with some of the most beautiful Nordic girls at high-end clubs. Sometimes it requires several minutes to get through their bitch shield and reach ‘hook point’. During that time, in the worst cases, you may not even get eye contact during the conversation.]

:smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som menes med hard her, men fra nå av skal jeg jakte maten min selv, spise det rått og brøle overalt.

Hardhet er blant annet nødvendig for å kunne holde grenser. Er du leder på jobben, skal du sette grenser for dine medarbeidere. Et dypt sukk og en henvisning til at det er så mye å gjøre, skal du ikke alltid gi etter for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...