Gå til innhold

Råtner av sjalusi

Gjest funday

Anbefalte innlegg

Gud, henger vi fortsatt igjen på den der "menn-kan-ikke-bare-være-venn-med-damer-greia"?

Jeg forstår absolutt sjalusien din, TS! Som andre sier ville jeg kanskje anbefalt deg å henge litt med dem, se hvordan det er?

Dessuten er det jo kjempebra at han forteller deg det. Hadde han derimot ikke gjort det ville jeg blitt mistenksom. Jeg var slik du er, men det har gått over. Har jobbet mye med meg selv, og innser at kjæresten min ikke kommer til å være utro, så jeg har ikke noe å bekymre meg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også en sjalusi som kontrollerer meg veldig... Mye pga det samme som deg, at jeg har opplevd ting i barndommen som gjør at jeg ikke tror at noen vil bli hos meg... Men det ble bedre, helt til han faktisk var utro, og nå er det værre en noen sinne. Det var slutt en periode, og da fant han seg en annen, som tilfeldigvis er en omgangskretsen.... Han lover meg at han ikke skal være med henne, men ikke alltid like lett og stole på han...

Hvorfor er du fortsatt sammen med han? Du blir helt ødelagt hvis du skal fortsette i et slikt forhold, særlig når du sliter såpass med selvfølelsen din. Du fortjener garantert bedre, jeg kjenner ikke deg, men likevel kan jeg si det med sikkerhet.

Det er rett og slett ikke obligatorisk å begå slike feiltrinn i forhold, han har en egen vilje og kunne helt fint holdt snoppen innenfor buksen sin.

Anonym poster: 83d9e711e816039f3e89d819f3e783a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som har noen råd til hvordan man skal takle sjalusien?

Jeg har foreløbig hatt suksess med min måte - holde kjeft til de rasende følelsene gir seg. Det er utrolig vanskelig og frustrerende det øyeblikket det må gjøres, og det føles ikke riktig, det føles jo som om han virkelig har gjort noe galt og jeg har rett til å bitch'e! Men veldig verdt den deilige følelsen man får etterpå når du selv og partneren er fornøyde :)

Endret av funday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er veldig flink Funday. Jeg sliter også med irrasjonell sjalusi, har ikke opplevd svik i barndommen, men gang på gang av de kjærestene jeg har hatt. Og det har satt sine spor. Jeg jobber med det. Jeg har et mantra som jeg må tvinge meg selv til å tenke om og om igjen "dette er MINE greier, mitt problem". Jeg er ikke sjalu fordi HAN gjør noe galt, men fordi mitt hode slår klikk. Jeg kan gå og lete etter grunner til å få lov til å bli sint og lei meg, det er tåpelig og idiotisk og latterlig, og det er forferdelig vanskelig å jobbe med. Jeg skjønner jo ikke helt at han faktisk har lyst til å være sammen med bare meg når det er så mange flotte damer der ute? Hvorfor skal han ikke gjøre det samme som de forrige kjærestene mine? Vondt er det ... Vondt for han også selvsagt. For min del fungerer det som sagt å fortelle meg selv gang på gang at dette faktisk er i mitt hode, og det er ikke nødvendig å ta det ut på han. Jeg KAN ikke ta det ut på han, for det vil til slutt jage han vekk, det er jeg sikker på. Uff, jeg har ikke noen gode løsninger til deg, jeg jobber jo som sagt med dette selv. Men jeg føler intenst med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er veldig flink Funday. Jeg sliter også med irrasjonell sjalusi, har ikke opplevd svik i barndommen, men gang på gang av de kjærestene jeg har hatt. Og det har satt sine spor. Jeg jobber med det. Jeg har et mantra som jeg må tvinge meg selv til å tenke om og om igjen "dette er MINE greier, mitt problem". Jeg er ikke sjalu fordi HAN gjør noe galt, men fordi mitt hode slår klikk. Jeg kan gå og lete etter grunner til å få lov til å bli sint og lei meg, det er tåpelig og idiotisk og latterlig, og det er forferdelig vanskelig å jobbe med. Jeg skjønner jo ikke helt at han faktisk har lyst til å være sammen med bare meg når det er så mange flotte damer der ute? Hvorfor skal han ikke gjøre det samme som de forrige kjærestene mine? Vondt er det ... Vondt for han også selvsagt. For min del fungerer det som sagt å fortelle meg selv gang på gang at dette faktisk er i mitt hode, og det er ikke nødvendig å ta det ut på han. Jeg KAN ikke ta det ut på han, for det vil til slutt jage han vekk, det er jeg sikker på. Uff, jeg har ikke noen gode løsninger til deg, jeg jobber jo som sagt med dette selv. Men jeg føler intenst med deg!

Alle sier det blir bedre med alderen, at hormonene roer seg, så vi får holde motet oppe mens vi kjemper mot dette <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...