Gjest Nikee Skrevet 19. august 2012 #41 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Den som er i et forhold har ansvaret for å holde beina lukket/ tingen inne i buksa ifølge min logikk. Det er noe helt annet om kjæresten din har seg med en du kjenner - når det er en fremmed så har ikke de noe ansvar overfor deg, ikke noe mer utenom at det er moralsk feil. Likevel, når det finnes så mange andre single personer så gå heller etter dem. Mennesker i forhold er off limits, men når de først er utro så er det deres ansvar. Rett og slett fordi det er de som har lovet en annen trofasthet og tillit. EDIT: vil legge til at, man tenker kanskje ikke så veldig godt om personen som hadde seg med din kjære. Men likevel er ansvaret og sviket fra din partner det som teller. Endret 19. august 2012 av Nikee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeadsVsTails Skrevet 20. august 2012 #42 Del Skrevet 20. august 2012 Helt og fullt hennes ansvar hvem hun ligger med. Ikke ditt. Og helt og fullt hans ansvar hvem han ligger med..... Bør det ikke gå begge veier? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silje Skrevet 20. august 2012 #43 Del Skrevet 20. august 2012 Det jo dårligere gjort av henne, men synes allikevell det er galt gjort. Jeg tenker at vi må ha litt sympati for hverandre. Jeg vil ikke være årsak til at noen har det vondt. Derfor holder jeg meg langt borte fra menn i forhold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skogeierne Skrevet 20. august 2012 #44 Del Skrevet 20. august 2012 Det er ikke du som står ansvarlig for hennes forhold men det gjør ikke deg automatisk til en "fantastisk bra" person. Du har etter min mening som så mange andre i din situasjon dratt uskyldighets kortet. Noe jeg og mange andre finner uspiselig. Er så lei av at folk bruker det som unnskyldning for å rettferdiggjøre noe som er moralsk og etisk forkastelig. Tror du er usikker på skyldspørsmålet selv. Ellers hadde du aldri nevnt det her inne på Kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #45 Del Skrevet 20. august 2012 Det er ikke din feil. Det var ikke du som gjorde noe galt. Selv var min kjære i et syv år langt forhold (fem gode, to dårlige) da vi endte opp med å ha sex. Han fortalte det til henne og slo opp, vi er nå lykkelig forlovet. Noen ganger er man bare sammen med feil person, og trenger en katalysator, noe som får opp øynene. Anonym poster: 73b02f211887633b427dddbde05b105d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 20. august 2012 #46 Del Skrevet 20. august 2012 Hvorfor er det galt? Jeg er jo ikke i et forhold. Det er jo hun som gjør noe galt her og er utro. Anonym poster: 0e716ee3afa659e7ad43235a0fe6befb Hvorfor spør du egentlig om du selv mener at du er uten skyld? Men, bare et lite spm til deg; Du er i et forhold. En mann drar med seg dama di hjem, har sex med henne osv. Hva tenker du om denne karen som vet at denne dama er sammen med deg? Er han like uskyldig som du føler deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 20. august 2012 #47 Del Skrevet 20. august 2012 Og helt og fullt hans ansvar hvem han ligger med..... Bør det ikke gå begge veier? Jo, og det gjør det. Forskjellen er at han ikke har noen andre enn seg selv å stå til ansvar for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 20. august 2012 #48 Del Skrevet 20. august 2012 DU har ikke gjort noe galt, det er det HUN som har gjort:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #49 Del Skrevet 20. august 2012 Hvorfor spør du egentlig om du selv mener at du er uten skyld? Men, bare et lite spm til deg; Du er i et forhold. En mann drar med seg dama di hjem, har sex med henne osv. Hva tenker du om denne karen som vet at denne dama er sammen med deg? Er han like uskyldig som du føler deg? Jeg er takknemlig. Mannen har avslørt dama som en horete hurpe som ligger rundt med folk. Heller en som kjenner meg enn en vilt fremmed. Anonym poster: 0447ebc897ef230767dc3dfcebc7858d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xMaria Skrevet 20. august 2012 #50 Del Skrevet 20. august 2012 Tenk hvis det var deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2012 #51 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg er faktisk svært usikker på hva jeg selv mener om dette. Min umiddelbare tanke er selvfølgelig: Ja, det er galt, selvfølgelig er det det! Etisk sett er det galt å "ødelegge" et annet forhold på den måten, når man er klar over at man gjør det. Så begynner jeg å tenke... hvor mye skal man egentlig tenke på andre? Jeg anser meg selv som en særdeles omtenksom, hjelpsom person, og jeg gjør ikke noe for å såre andre med vilje, men når det gjelder utroskap på denne måten - man vet jo ikke situasjonen til paret. Kanskje har de et åpent forhold. Kanskje er de på tur inn i et brudd. Kanskje har han eller hun blitt behandlet dårlig av partneren (ikke at det er noen unnskyldning for utroskap)... Men poenget er, det fins så mange sider av en sak. En utenforstående, fremmed person som ikke kjenner kjæresten til jenta eller gutten - hvor mye hensyn skal denne personen egentlig ta? Jeg vet faktisk ikke hva jeg mener om dette. Jeg er usikker. Enig med deg. Det er så mange grunner til at sånt hender, og derfor feil av utenforstående å dømme. Det er heller ikke riktig det en sa om en gang utro alltid utro. Det er faktisk menneskelig at man kan elske en annen og gå fra den man er sammen med på grunn av dette, og leve et godt liv senere med den nye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 20. august 2012 #52 Del Skrevet 20. august 2012 jeg synes det først og fremst er hennes ansvar å være trofast mot typen sin, men jeg synes det var veldig unødvendig av deg å friste henne så tydelig/ oppfordre henne til å være utro... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 20. august 2012 #53 Del Skrevet 20. august 2012 Er vel ganske mange som går rundt å trenger bekreftelse på hvem de er uten nødvendigvis å forstå konsekvensene av handlingen. Hælern er like god som stælern var det noe som het. Slutter meg til hylekoret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalaB Skrevet 20. august 2012 #54 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg er takknemlig. Mannen har avslørt dama som en horete hurpe som ligger rundt med folk. Heller en som kjenner meg enn en vilt fremmed. Anonym poster: 0447ebc897ef230767dc3dfcebc7858d Hva får deg da til å ville ligge med en "horete hurpe som ligger rundt med folk", når du veit at hun er i et forhold? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 21. august 2012 #55 Del Skrevet 21. august 2012 Jeg er takknemlig. Mannen har avslørt dama som en horete hurpe som ligger rundt med folk. Heller en som kjenner meg enn en vilt fremmed. Anonym poster: 0447ebc897ef230767dc3dfcebc7858d Da har du selv hatt sex med ei horete hurpe som du så fint kaller det for. Hva sier det om deg, hva er du da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurer Skrevet 21. august 2012 #56 Del Skrevet 21. august 2012 Men hva hvis det er personen i forholdet som tar intiativet, forfører, og man er svak for og har følelser for vedkommede, og har kanskje hatt det i mange år....? Er det anderledes da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
79kreps Skrevet 21. august 2012 #57 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Klart du har gjort noe galt. Håper virkelig det gnager på samvittigheten din at du har vært med på å ødelegge et forhold. Håper du får som fortjent, får juling av typen og selv møter en dame som er utro mot deg. Men, alt i alt er helt klart største ansvaret på henne, men du burde likevel vært mann nok til å vise ansvar og takke nei. Hvem vil uansett rote seg borti en de vet er utro og ikke til å stole på? Endret 21. august 2012 av 79kreps 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 21. august 2012 #58 Del Skrevet 21. august 2012 Hvorfor er det galt? Jeg er jo ikke i et forhold. Det er jo hun som gjør noe galt her og er utro. Anonym poster: 0e716ee3afa659e7ad43235a0fe6befb Håper du selv ser at det du skriver er ren ansvarsfraskrivelse. Så lenge du VET så holder du deg unna. Så bortforklaringen din holder ikke vann. Slik du har oppført deg så er du en drittsekk, for å si det på godt norsk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 21. august 2012 #59 Del Skrevet 21. august 2012 hun er en voksen kvinne. det er ikke mitt ansvar å holde henne trofast. Anonym poster: 0e716ee3afa659e7ad43235a0fe6befb For det er liksom det motsatte som er ditt ansvar? Jeg synes du har pinglete kjærlighetsambisjoner. Jeg har større ambisjoner. Mine ambisjoner handler om at min kjærlighet skal være en positiv faktor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lenni20 Skrevet 21. august 2012 #60 Del Skrevet 21. august 2012 jeg syns ikke du har gjort noe galt.. var jo hennes valg, it takes 2 to tango sier de.. så hun kunne like godt ha sagt nei , MEN .. hvis alkohol var innblandet kan det svikte dømmekraften til de fleste.. såeh.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå