Gå til innhold

Galt å ha sex med noen du vet er i et forhold?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo galt med tanke på kjæresten hennes! Selvfølgelig er det først og fremst hennes ansvar, men ts er med på noe som antagelig kommer til å såre kjæresten dypt og kanskje gi ham dype sår i lang lang tid. Det at det ikke er ts sin kjæreste rettferdiggjør ikke at ts er med på noe som kan få så vonde konsekvenser mot en annen, det har med respekt for kjæresten å gjøre.

Akkurat det er damas problem, ikke mitt. Jeg kan ikke få følelser eller bry meg om noen jeg ikke kjenner eller har ansvar for. Hennes forhold, hennes ansvar.

Tenker du alltid slik? Tenker du at hvis du kopierer en sang på pcen, feks, så vil en stakars artist ikke få de pengene som den personen egentlig skulle hatt så derfor er det viktig at du finner et eller annet nettsted der du kan betale for sangen? Og tenker du slik at det er best at typen din ikke bytter til vinterhjul på bilen til høsten for da vil ikke de på verkstedet tjene penger på å gjøre det for deg?

Tenker du alltid at du har ansvar for andre, for folk du ikke kjenner?

Det er ikke mitt forhold og det er ikke mitt ansvar.

Anonym poster: 0447ebc897ef230767dc3dfcebc7858d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det vel ikke galt når noen har sex med din dame heller da...

Ingen har sex med dama mi. Jeg klarer fint å holde orden på henne. ;)

Klart det er hennes feil hvis hun har sex med andre, ikke andres feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er damas problem, ikke mitt. Jeg kan ikke få følelser eller bry meg om noen jeg ikke kjenner eller har ansvar for. Hennes forhold, hennes ansvar.

Tenker du alltid slik? Tenker du at hvis du kopierer en sang på pcen, feks, så vil en stakars artist ikke få de pengene som den personen egentlig skulle hatt så derfor er det viktig at du finner et eller annet nettsted der du kan betale for sangen? Og tenker du slik at det er best at typen din ikke bytter til vinterhjul på bilen til høsten for da vil ikke de på verkstedet tjene penger på å gjøre det for deg?

Nei, jeg laster ikke ned musikk ulovelig. Å bytte dekk på bilen selv, er fullt lov, de som jobber på bilverksted tjener vel mye på en del andre reperasjoner.

Nei, det er ikke ditt forhold og ikke ditt ansvar, men det betyr ikke at du ikke gjør noe galt. Hadde du likt å vært kjæresten hennes? Jeg vil ikke utsette andre for ting jeg ikke ville blitt utsatt for selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke ditt forhold og ikke ditt ansvar, men det betyr ikke at du ikke gjør noe galt. Hadde du likt å vært kjæresten hennes? Jeg vil ikke utsette andre for ting jeg ikke ville blitt utsatt for selv.

Jeg hadde ikke likt å ha en dame som ligger med andre nei. Derfor har jeg ikke det. Setter man en klar grense og gjør den tydelig så skjønner damer den. Da trenger man ikke skylde på andre menn for hva hun finner på. Gjør hun noe galt så er det hun som må ta konsekvensene for det, ikke han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke likt å ha en dame som ligger med andre nei. Derfor har jeg ikke det. Setter man en klar grense og gjør den tydelig så skjønner damer den. Da trenger man ikke skylde på andre menn for hva hun finner på. Gjør hun noe galt så er det hun som må ta konsekvensene for det, ikke han.

Tja.. Tviler på at han heller har lyst å ha ei dame som er utro, det vil vel de færreste ha.. Men selv om det ikke er du som har forpliktet deg til kjæresten hennes så betyr det ikke at du ikke gjør noe galt. Du MÅ ikke pule henne, kan du ikke bare finne deg ei annen flott dame du kan ha deg med som er singel? Så slipper du i hvertfall å ha det på samvittigheten at du har vært med på utroskap (ikke det at det virket som det brydde deg så veldig mye).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om du er den lykkelige uvitende mannen da? Og kona di har seg med en annen, ville det vært greit syns du? For det er jo egentlig det du sier, ved å ha sex med en dame som er opptatt.

Anonym poster: d07f2898e17d4640e8efddcac47e851a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du er den lykkelige uvitende mannen da? Og kona di har seg med en annen, ville det vært greit syns du? For det er jo egentlig det du sier, ved å ha sex med en dame som er opptatt.

Anonym poster: d07f2898e17d4640e8efddcac47e851a

så er det allikevel kvinnens ansvar, ikke 3.parten. ja, med mindre som jeg var inne på tidligere - det er noen som kjenner meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en jente for noen uker siden. Har truffet henne ute på byen et par ganger siden. Vet at hun er i et forhold.

Uansett, vi har en ganske bra tone. I går var vi begge fulle og jeg dro henne med hjem til meg og vi hadde sex. Slik jeg ser det har jeg ikke gjort noe galt, men min søster mener jeg gjor noe galt.

Kommentarer?

Anonym poster: 0e716ee3afa659e7ad43235a0fe6befb

Så klart har du gjort noe galt!!!

Du VET at hun er i et forhold, alikevel velger du å ha sex med henne! Ja,hun var ganske dum hun og som ikke tenkte på partneren sin og valgte å legge seg på rygg og skræve for deg, men du burde tatt ansvar du og.

Skjønner ikke at folk klarer å gjøre sånn, skjønner dere ikke at man ikke er 3 i et forhold? Og at det kanskje er greit å holde underlivet unna folk med partnere?? <br /><br /> Anonym poster: 148176e19de1619484d54ee4e84dcdcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kynisk verden vi lever i. Når vi turer frem som vi vil uten å bry oss om andre menneskers ve og vel bare fordi vi ikke kjenner dem. Greit nok det at typen til denne jenta, mest sannsynlig vil bli såret til slutt enten TS ligger med henne eller ikke. Det er jo tydelig at det ikke var så vanskelig å få henne i seng, så hun hadde vel endt opp med å ligge med noen annen om det ikke var TS. Men jeg synes man faktisk burde holde seg for god til å ligge med mennesker som man vet bedrar kjærestene sine.

TS kan argumentere så mye han vil, men det forandrer ikke saken at man blir uglesett i samfunnet når man gjør sånt. Så hvis han mener at han skal slippe å bli dømt for det, så får han bare holde kjeft om det. Er man med på leken, så får man tåle steken. I dette tilfellet må han nok tåle at andre dømmer ham for hans valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener du ikke har gjort noe galt.

Voksne mennesker er ansvarlig for sine egne handlinger, og i dette tilfellet var det hun som var utro.

Hun er trolig ikke ei du ønske rå inngå forhold med da, for som dem sier "en gang utro, alltid utro". Med mindre du ikke har noe imot at hun har seg med andre bak din rygg da..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke du som skal ta ansvar for andre sine ufine handlinger. Men samtidig.. så, ja jeg har igrunnen ikke noen gode argumenter for hvorfor akkurat du har gjort noe galt, men du er igrunnen litt medskyldig. Jeg har selv rotet meg borti folk som har kjærester, men det gnager litt på samvittigheten likevel, og jeg er igrunn overrasket over at du selv ikke får litt vondt av den stakkarslige typen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er galt. Og jeg anser det som tilnærme like svakt som den som er utro, om så formildet hva gjelder brudd på tillitt.

Skaden av utroskap er mental heller enn fysisk, men for å statuere et eksempel, så er det å bidra til utroskap likeså om man gir kniv til en som forsikrer deg om at vedkommende skal stikke en tredjepart det øyeblikk han eller hun har kniven i sin hånd. I det tilfelle har man ikke stukket noen personlig, men man har bevisst bidratt til å hjelpe en annen med å gjøre det, og om man så argumenterer med at 'hadde ikke jeg gitt kniven ville noen andre gjort det', så velger jeg å tro at de færreste ville gitt etter i det tilfelle.

Nå er konsekvensen av knivstikking mer forutsett og kritisk enn utroskap og på mange måter ikke sammenliknbart, men hjelpen man gir den part som er i ferd med å gjøre et onde synes jeg kan vurderes etter nogenlunde lik mal, tross at den ene gir mental smerte hvor den andre gir fysisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strengt tatt er det vel ikke du som har gjordt noe galt - men definitivt umoralsk synes jeg. Vet ikke om det er barn inni bildet her, men er det det er enda verre... Ønsker deg lykke til med rett valg, iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt er det vel ikke du som har gjordt noe galt - men definitivt umoralsk synes jeg. Vet ikke om det er barn inni bildet her, men er det det er enda verre... Ønsker deg lykke til med rett valg, iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fairydust

Jeg er faktisk svært usikker på hva jeg selv mener om dette.

Min umiddelbare tanke er selvfølgelig: Ja, det er galt, selvfølgelig er det det! Etisk sett er det galt å "ødelegge" et annet forhold på den måten, når man er klar over at man gjør det. Så begynner jeg å tenke... hvor mye skal man egentlig tenke på andre? Jeg anser meg selv som en særdeles omtenksom, hjelpsom person, og jeg gjør ikke noe for å såre andre med vilje, men når det gjelder utroskap på denne måten - man vet jo ikke situasjonen til paret. Kanskje har de et åpent forhold. Kanskje er de på tur inn i et brudd. Kanskje har han eller hun blitt behandlet dårlig av partneren (ikke at det er noen unnskyldning for utroskap)... Men poenget er, det fins så mange sider av en sak. En utenforstående, fremmed person som ikke kjenner kjæresten til jenta eller gutten - hvor mye hensyn skal denne personen egentlig ta?

Jeg vet faktisk ikke hva jeg mener om dette. Jeg er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvsagt ikke gjort noe galt.

Med mindre kvinner er mindreverdige borgere som ikke har rett å si nei til sex, men det var de ikke sist jeg sjekket.

Helt og fullt hennes ansvar hvem hun ligger med. Ikke ditt.

Endret av kråkefjas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å ha ansvar for andre, og det å ha respekt for andre mennesker. Selv om du ikke kjenner typen til dama, så bør du ha respekt nok for folk at du holder deg unna noen som er i et forhold.

Ja, det er dama som til sist står med ansvaret, men man er to om å ha sex, og to om å ta en avgjørelse. Dersom du er med på å påvirke dama til å være utro, så ødelegger du samtidig mye annet for noen andre. Selv om du ikke kjenner vedkommende, så er det så fullstendig respektløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er dama som til sist står med ansvaret, men man er to om å ha sex, og to om å ta en avgjørelse. Dersom du er med på å påvirke dama til å være utro, så ødelegger du samtidig mye annet for noen andre. Selv om du ikke kjenner vedkommende, så er det så fullstendig respektløst!

Helt uenig. Hadde det skjedd mot meg så hadde jeg takka fyren for at han viste meg at jeg var sammen med en utro jente. Det er og blir ens eget ansvar selv om man er to om det. For begge må nemlig samtykke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...