Gå til innhold

Har venner, kjæreste og familie krav på å vite om sparepengene dine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter at man må logge inn for å sjekke andres økonomi, hvilket jeg mener er idioti for fullt og burde vært helt og holdent avskaffet, så er det færre og færre som kan snoke i private ting.

"kjæresten" min, i hermetegn fordi vi ikke er helt avklart enda, spør av og til sånn "jaa, har du masse penger da, altså?" når vi snakker om fremtidsplaner, hus og slikt, og alt.

Venninner spør også "har du sparepenger, eller?" og familie graver noe helt forferdelig.

Det er liksom den typen folk som liker å bli spandert på som liker å spørre om slikt.

Sannheten er at jeg shopper sjeldent, til gjengjeld har jeg likevel alt jeg trenger, jeg trenger ikke den nyeste teknologien og har hatt min data nå ganske lenge. Jeg kjører en eldre bil, har klær og sko og alle mine ting svært lenge i det hele tatt, og sparer ganske mye.

Har pr dags dato nesten 500 000kr på sparekonto, som jeg faktisk er stolt over å ha.

Det er likevel ikke noe jeg er interessert i å kaste rundt om..

Anonym poster: 3d1ffe1d431390cbd58ccc572e9ac3fa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ingen andre enn deg selv har noe med om hvor mye du har på sparekontoen. Det er din sak, og de er egentlig sabla frekke som i det hele tatt spør.

Endret av Bobler
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

....

Har pr dags dato nesten 500 000kr på sparekonto, som jeg faktisk er stolt over å ha.

Neivel? Men takk for at du delte ståa på konto'n din med potensielt noen titusener her på KG.....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du vet ikke hvem jeg er, Gorgonzola, sant? Jeg kan være hvem som helst for deg.

Poenget, det skjønte du vel, er at jeg ikke er interessert i å si det til folkene rundt meg.

Her er man jo anonym.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Men du vet ikke hvem jeg er, Gorgonzola, sant? Jeg kan være hvem som helst for deg.

Poenget, det skjønte du vel, er at jeg ikke er interessert i å si det til folkene rundt meg.

Her er man jo anonym.

:gjeiper: Selvsagt. Jeg måtte bare.....

For å være litt seriøs og svare deg skikkelig på spørsmålet ditt, som egentlig er litt dumt og selvsagt;

Ingen venner, familiemedlemmer eller kjæreste har krav på å vite om du sparer eller hvor mye du har spart. Hva du velger å dele av den type informasjon bestemmer du helt og holdent selv, i forhold til disse.

Men meg derimot, om du ønsker å ha noen å dele med (:lur:) så send gjerne en PM :sjenert:

Endret av Gorgonzola
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gjeiper: Selvsagt. Jeg måtte bare.....

For å være litt seriøs og svare deg skikkelig på spørsmålet ditt, som egentlig er litt dumt og selvsagt;

Ingen venner, familiemedlemmer eller kjæreste har krav på å vite om du sparer eller hvor mye du har spart. Hva du velger å dele av den type informasjon bestemmer du helt og holdent selv, i forhold til disse.

Men meg derimot, om du ønsker å ha noen å dele med ( :lur:) så send gjerne en PM :sjenert:

Hvis du ser ut som på avataren din så deler jeg gjerne pengene med deg, mot litt... morro :lur:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ingen har noe med det. Du få bare si det "Det har ikke du noe med, hva som er på min konto er min business." Evnt kan du jo lyve å si "Nei, har ikke kjempe masse nei" eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

Etter at man må logge inn for å sjekke andres økonomi, hvilket jeg mener er idioti for fullt og burde vært helt og holdent avskaffet, så er det færre og færre som kan snoke i private ting.

"kjæresten" min, i hermetegn fordi vi ikke er helt avklart enda, spør av og til sånn "jaa, har du masse penger da, altså?" når vi snakker om fremtidsplaner, hus og slikt, og alt.

Venninner spør også "har du sparepenger, eller?" og familie graver noe helt forferdelig.

Det er liksom den typen folk som liker å bli spandert på som liker å spørre om slikt.

Sannheten er at jeg shopper sjeldent, til gjengjeld har jeg likevel alt jeg trenger, jeg trenger ikke den nyeste teknologien og har hatt min data nå ganske lenge. Jeg kjører en eldre bil, har klær og sko og alle mine ting svært lenge i det hele tatt, og sparer ganske mye.

Ingen har krav på å få vite noe om dette. Men, om du planlegger en fremtid med kjæresten kan det jo være lurt å ha en god dialog om økonomien. Selv er vi åpne om økonomi til våre familier (vi er gift), men jeg skulle nok ønske at vi ikke hadde sagt noe (av ulike årsaker)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still motspørsmål. Feks "Onanerer du ofte, du som er singel?" "Hvordan er sexlivet mellom deg og din mann nå?" "Du bruker vel mye penger på klær og sminke du?" "Hvor ofte er det nødvendig å kjøpe nye møbler til hele huset?" osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Men meg derimot, om du ønsker å ha noen å dele med ( :lur:) så send gjerne en PM

Hvis du ser ut som på avataren din så deler jeg gjerne pengene med deg, mot litt... morro :lur:

Må skuffe deg der, sjekk denne http://forum.kvinneg...ic=679196&st=20 , så har du en pekepinn.

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir virkelig seriøst mellom deg og kjæresten etterhvert. Og da samboerskap og etterhvert ekteskap så mener jeg at da bør han ha innsyn i økonomien din. For da vil jo din og hans økonomi påvirke hverandre. Som gifte har man vel innsynsrett/informasjonsplikt uansett tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fairydust

Jeg mener at økonomi er en veldig privat sak. Jeg syns det er merkelig at du er så åpen med oss her om hvor mye penger du har på sparekonto, og at du i tillegg skriver at du er stolt over det, men du kan ikke fortelle om det til dine venner, "liksom"-kjæreste og familie? Det er det eneste jeg reagerer på.

Når det gjelder sparepenger syns jeg at den eneste som har krav på det er 1) den man eventuelt deler økonomi med. Så om du og "liksom"-kjæresten din hadde hatt delt/felles økonomi syns jeg det er på sin plass at han vet det. Og 2) Folk du låner penger hos, dersom du låner. Jeg håper ikke du låner penger hos andre i og med at du har så mye på konto selv, men hvem vet. Ellers har du all rett til å holde pengene dine for deg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...