annemette Skrevet 20. august 2012 #21 Del Skrevet 20. august 2012 Dama di føler nok at du vurderer utseende til andre jenter, selvom du sannsynligvis ikke gjør det (bevisst). Det er naturlig at hun finner det sårende. Jeg hadde også blitt lei meg hvis typen ofte beskrev andre jenter som "pene". Du skriver at du er fotograf, noe som kan forklare hvorfor du beskriver jenter som "pene", det burde også kjæresten din ha i bakhodet når hun reagerer på ordvalget ditt. Du får bare ta det opp med henne, en dag dere ikke har den diskusjonen. Bare fortell henne at du vet du innimellom bruker det ordet, men at du overhodet ikke legger noe mer i det, og at det faller deg naturlig å beskrive jenter på den måten fordi du ikke kjenner de personlig. (Hun er ei pen jente = overfladisk vurdering // "Hun er ei hyggelig og omtenksom jente"= personlig vurdering) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2012 #22 Del Skrevet 20. august 2012 Er det en ting jeg har lært her på kvinneguiden, så er det at jenter finner seg i veldig mye dritt før de forlater deg. Så hvis du ikke synes det er en big deal så er det bare å fortsette å omtale de du vil som pene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #23 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor man skal kommentere andre damers utseende så veldig mye. Selv mine single guttevenner går ikke rundt og maser om at alle jenter er pene hele tiden. Pen er uansett et bedre adjektiv enn 'fin' å bruke, for fin er mer subjektivt, mens pen er relativt objektivt. Uansett, hvis hun har reagert på det er det nok fordi du sier det oftere enn nødvendig. Jeg er ikke sjalu, men det er sjelden mannen min går rundt og kommenterer damer uten at jeg gjør det samme. Vi kan jo fint se en person samtidig og si noe, men det er ikke sånn at han går rundt alene og observerer ting og kommer hjem til meg og beskriver alle de pene damene han har truffet. Anonym poster: e9c85243fb24db7c0adc5ce18ede983a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 20. august 2012 #24 Del Skrevet 20. august 2012 Hei hei til alle dere, jeg er en gutt på 24 år som er sammen med en nydlig kvinne i fra sørlandet. Vi har fått et eneste problem i forholdet vårt som skaper litt problemer å det har med at jeg forklarer andre damer/jenter som pen eller vakkre. Jenta mi har begynt å reagere på hvordan jeg forklarer damer/jenter. Jeg bruker tydligvis ordet "pen" veldig mye når jeg mener de er pene. Dette reagerer hun sterkt på å jeg lurer på om det er hun som er sjalu eller om det er jeg som sier det for ofte. Selv så vet jeg at jeg tenker ikke noe mer om saken hvis jeg forklarer noen som "pen" jeg bare prøver å male et bildet av personen. Dermed bruker ordet som en forklaring av utsendet. Jeg får høre at jeg nevner det om så mange og at jeg bruker det. Jeg virkelig mener at jeg er sammen med verdens vakkreste, snilleste og sjarmerendes dame og tenker kun på henne. Har prøvd å forklare henne hvordan jeg ser på det og hva jeg mener om det. Har også prøvd å slutte å si det totalt, men det kommer innomellom ut når praten går raskt. Det jeg lurer på er rett og slett om det er feil av meg å si sånt rundt henne? Er det en tabbu å unne andre jenter et komplimang med lette ord? Jeg flørter ikke å jeg vil ikke noe mer med det. Jeg er tross alt fotograf så hvordan skal en angripe denne situasjonen? Hva føler dere andre jenter om denne saken? For jeg vil kun det beste for jenta mi og vil selfølgelig forandre meg hvis dette er et problem jeg lager. Derimot er det hun som er alt for opptatt av dette tema må jeg jo nesten fortesette å så på mitt. Hva synnes dere? Jeg foretrekke så absolutt at min mann ikke nevner at andre er pene i det hele tatt. Man trenger ikke alltid å si sannheten, skjønner du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 20. august 2012 #25 Del Skrevet 20. august 2012 hehe forstår hvor du vill hen å jeg sier fortsatt ja. Noen ting er verdet å kjempe for, er ikke vær dag en finner noen som en virkelig vil kjempe for. Å jeg har aldri møtt noen som jeg går så godt overens, derfor vil jeg også fikse dette ene lille problemet vi har slik at vi kan fungere 100%. TS, ikke hør på kråkefjas. Han er en kald kyniker som ikke skjønner hva ekte kjærlighet er. Og som ikke skjønner at den er værd og kjempe for.Forøvrig synes jeg du bør prøve å slutte med å kommentere hvor pene andre jenter er. Det har null og niks med sjalusi eller usikkerhet å gjøre. Det handler om RESPEKT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 20. august 2012 #26 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg foretrekke så absolutt at min mann ikke nevner at andre er pene i det hele tatt. Man trenger ikke alltid å si sannheten, skjønner du. Hadde jeg vært sammen med deg hadde jeg dumpet deg pga det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 20. august 2012 #27 Del Skrevet 20. august 2012 Hadde jeg vært sammen med deg hadde jeg dumpet deg pga det. Tillegg var dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 20. august 2012 #28 Del Skrevet 20. august 2012 Hadde jeg vært sammen med deg hadde jeg dumpet deg pga det. Tillegg var dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hi Skrevet 20. august 2012 #29 Del Skrevet 20. august 2012 off stakkars dama di, jeg er så glad får at typen min ikke trenger å si sånne ting til meg ^^, . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå