Gutt88BJ Skrevet 19. august 2012 #1 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Hei hei til alle dere, jeg er en gutt på 24 år som er sammen med en nydlig kvinne i fra sørlandet. Vi har fått et eneste problem i forholdet vårt som skaper litt problemer å det har med at jeg forklarer andre damer/jenter som pen eller vakkre. Jenta mi har begynt å reagere på hvordan jeg forklarer damer/jenter. Jeg bruker tydligvis ordet "pen" veldig mye når jeg mener de er pene. Dette reagerer hun sterkt på å jeg lurer på om det er hun som er sjalu eller om det er jeg som sier det for ofte. Selv så vet jeg at jeg tenker ikke noe mer om saken hvis jeg forklarer noen som "pen" jeg bare prøver å male et bildet av personen. Dermed bruker ordet som en forklaring av utsendet. Jeg får høre at jeg nevner det om så mange og at jeg bruker det. Jeg virkelig mener at jeg er sammen med verdens vakkreste, snilleste og sjarmerendes dame og tenker kun på henne. Har prøvd å forklare henne hvordan jeg ser på det og hva jeg mener om det. Har også prøvd å slutte å si det totalt, men det kommer innomellom ut når praten går raskt. Det jeg lurer på er rett og slett om det er feil av meg å si sånt rundt henne? Er det en tabbu å unne andre jenter et komplimang med lette ord? Jeg flørter ikke å jeg vil ikke noe mer med det. Jeg er tross alt fotograf så hvordan skal en angripe denne situasjonen? Hva føler dere andre jenter om denne saken? For jeg vil kun det beste for jenta mi og vil selfølgelig forandre meg hvis dette er et problem jeg lager. Derimot er det hun som er alt for opptatt av dette tema må jeg jo nesten fortesette å så på mitt. Hva synnes dere? Endret 19. august 2012 av Gutt88BJ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #2 Del Skrevet 19. august 2012 hun blir antakelig såret av at du "ser" på andre jenter på den måten, at du vurderer utseendet deres.vær ennå er tydelig på at det er henne du elsker og at hun er den peneste. Jenter er ganske sårbare på sånt ofte Anonym poster: 79037166cc44cad74cfa22b2e5c0977c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solch Skrevet 19. august 2012 #3 Del Skrevet 19. august 2012 Hun er litt for sjalu, og du kan slutte å si så mye ordet pen. Da blir nok dette bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 19. august 2012 #4 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg synes det er helt greit at kjæresten min synes at andre jenter er pene. Andre jenter blir ikke stygge bare fordi han har kjæreste. Men jeg setter stor pris på at han ikke forteller med det hver gang han ser en vakker jente! Det er helt greit om han holder det for seg selv, mener jeg. Det at jenta di er sjalu gjør ikke saken bedre. Jeg er relativt lite sjalu, men synes likevel ikke det er greit å bli fortalt at "Hun var pen, Åh, jeg så en pen jente i dag, Men se på henne da - så pen hun er!" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt88BJ Skrevet 19. august 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 19. august 2012 Takk for svarene, forstår jeg skal gjøre et bedre forsøk på å være stille når det gjelder dette tema å se om det hjelper. Derimot så har hun reagert på start fasen vår hvor jeg bablet veldig mye, å bringer dette på bordet nå. Så jeg har nok vært dum å sakt veldig mye som jeg ikke har ment, derimot må det være lov å være nærvøs å bringe dumme ting på bordet i start fasen. Prøver virkelig å vise for alt det er verdt hvor mye jeg setter pris på henne og hvor glad jeg er i henne. Føler det blir litt uretferdig behandling når jeg sier 1000 ord som er positivt ment mot henne så reagerer hun kun på et hvor ordet handlet om en annen person som jeg brukte ordet "pen" på. Men får prøve å stoppe med det å se hvordan det går Takk for hjelpen av alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovedrug Skrevet 19. august 2012 #6 Del Skrevet 19. august 2012 Snu det da,hadde du likt om hu hadde sagt at menn som går forbi er kjekke og pene? Hadde jeg vært dama di hadde jeg dumpa deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 19. august 2012 #7 Del Skrevet 19. august 2012 Dump henne. Sånne damer er det bare å kvitte seg med først som sist. Dårlig selvtillit og ekstrem sjalusi har det aldri kommet noe godt ut av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt88BJ Skrevet 19. august 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 19. august 2012 Snu det da,hadde du likt om hu hadde sagt at menn som går forbi er kjekke og pene? Hadde jeg vært dama di hadde jeg dumpa deg! Jeg vet godt at det finnes mange kjekke gutter der ute å er såpass trygg på meg selv at jeg har ikke noe imot at hun sier andre er kjekke eller fine. Derimot hun kan si de er fine eller kjekke men begynner hun å snakke som om de er noe hun kunne ha ligget med eller prøvd seg på ville jeg ha reagert kraftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovedrug Skrevet 19. august 2012 #9 Del Skrevet 19. august 2012 Det handler om respekt ,når hun sier at hun ikke liker å høre det,kan du ikke bare holde kjeft'a? Er det en nødvendighet å si det til henne?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt88BJ Skrevet 19. august 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 19. august 2012 Dump henne. Sånne damer er det bare å kvitte seg med først som sist. Dårlig selvtillit og ekstrem sjalusi har det aldri kommet noe godt ut av. Hun har nok ikke dårlig selvtillit tror jeg, virker i værtfall ikke sånn. Sjalu siden er jeg nok litt enig med å tror det må jobbes litt med. Derimot så er det jo en grunn til hvorfor jeg spørr om dette for at jeg vil det skal fungere fordi hun for meg er noe helt spesielt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt88BJ Skrevet 19. august 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 19. august 2012 Det handler om respekt ,når hun sier at hun ikke liker å høre det,kan du ikke bare holde kjeft'a? Er det en nødvendighet å si det til henne?! Det er et meget godt poeng Derimot jeg er nok den som snakker før jeg tenker. Tankene kommer som regel i etterkant å da blir det som regel problemer. Det er også et problem for jeg legger ikke noe vekt på ordet pen å derfor så ligger ordet lett tilgjenglig for å brukes. Du har helt rett i det med å holdet kjeft i værtfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 19. august 2012 #12 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Mye avhenger av hvilken sammenheng du bruker ordet i. Hvis du til stadighet kommenterer kvinner du ser på gata etc, så er det noe annet enn å bruke ordet pen for å beskrive et annet menneske. det må være lov å bruke ordet pen som et beskrivende ord. Hun virker litt skjør denne dama de, og du får prøve å dempe deg litt hvis det hjelper, skjønt jeg mistenker at det da vil dukke opp noe annet. Du kan jo også forklare henne at du også ser mye med en fotografs øyne, og at det også er estetikk bak dine tolkninger av det du ser. Fotograferer du andre kvinner, slik at det kan være en årsak til at hun har hengt seg opp i dette? Edit: Feil ord i siste setning. Endret 19. august 2012 av Havbris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ølbriller Skrevet 19. august 2012 #13 Del Skrevet 19. august 2012 Du sier du er fotograf - og jeg tror det kan være der det ligger. Du omgås mest sannsynlig pene damer ganske ofte (med mindre du er naturfotograf etc.) og selv om du ser på det som en naturlig del av livet ditt uten stor betydning (det er jo tross alt yrket ditt å lete etter og fange skjønnhet på film) kan det få henne til å føle seg usikker. Om hun jobbet mye med menn, og stadig kom hjem og fortalte hvilken kjekk mann hun hadde jobbet med i dag, hvordan ville det fått deg til å føle deg? Vi vil jo alle føle at kjæresten ikke har behov for å understreke hvilken pen/sexy/veltrent/kjekk person de har sett/møtt/jobbet med, da vi gjerne vil være den personen for kjæresten vår som dekker akkurat det behovet. Å være "pen" henger for jenter veldig sammen med det å være "tiltrekkende", og at du bruker ordet mye om andre jenter kan få oss til å føle at vi ikke strekker til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 19. august 2012 #14 Del Skrevet 19. august 2012 Hun har nok ikke dårlig selvtillit tror jeg, virker i værtfall ikke sånn. Sjalu siden er jeg nok litt enig med å tror det må jobbes litt med. Derimot så er det jo en grunn til hvorfor jeg spørr om dette for at jeg vil det skal fungere fordi hun for meg er noe helt spesielt Så spesiell at du orker bråk og trøbbel hver gang du ser på, eller hun tror du ser på, en pen jente? Så spesiell at du orker bråk og trøbbel hver gang du snakker med en pen jente? Så spesiell at du orker bråk og trøbbel når du er med pene venninner? Isåfall, hyggelig for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt88BJ Skrevet 19. august 2012 Forfatter #15 Del Skrevet 19. august 2012 Mye avhenger av hvilken sammenheng du bruker ordet i. Hvis du til stadighet kommenterer kvinner du ser på gata etc, så er det noe annet enn å bruke ordet pen for å beskrive et annet menneske. det må være lov å bruke ordet pen som et beskrivende ord. Hun virker litt skjør denne dama de, og du får prøve å dempe deg litt hvis det hjelper, skjønt jeg mistenker at det da vil dukke opp noe annet. Du kan jo også forklare henne at du også ser mye med en fotografs øyne, og at det også er estetikk bak dine tolkninger av det du ser. Fotograferer du andre kvinner, slik at det kan være en årsak til at hun har hengt seg opp i dette? Edit: Feil ord i siste setning. Det er dette med sammenhengen hvor jeg føler jeg ikke gjør noe vondt. Jeg er som sakt fotograf og jeg har lært meg selv til å finne det vakkre i alt i fra jern stenger, trær, rotter, møbler, menn, kvinner og dyr. Alt har en fin side å derfor har jeg også en norm i toppen av hodet som sier meg hva som er sosialt akseptert av samfunnet som "pen". Det er akkurat dette som jeg føler jeg blir misstolket på, for jeg synnes ikke jenta som jeg akkurat nå kalte pen, var seksuelt tiltrekendes men "pen". Vansklig å forklare helt ut men ligger veldig lite i ordet når jeg forklarer det til henne. Som jeg svarte tidligere her oppe så ser jeg ikke på andre jenter, det finnes kun ei for meg å det er henne. Det er når jeg forklarer venner, bekjente og diverse som jeg kan legge til ordet pen, vakker som et komplimang på demmes veier. Å dette kommer som regel automatisk fordi jeg synes mine venner ser bra ut. Men de får meg ikke til å bli myk i knærne og somerfugler i magen som hun gjør. jeg har fotografert kvinner mange ganger, har også fotografert menn og alt mulig rart å bruker som regel de samme ordene på alle. Bruker aldri noe som "sexy eller deilig" fordi det er upprofesionelt og det er ikke sånn jeg føler det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 19. august 2012 #16 Del Skrevet 19. august 2012 Hva er det du fotograferer og i hvilke sammenhenger bruker du ordene pen eller vakker om kvinner (utenom de 1000 gangene du sier det om henne)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt88BJ Skrevet 19. august 2012 Forfatter #17 Del Skrevet 19. august 2012 Så spesiell at du orker bråk og trøbbel hver gang du ser på, eller hun tror du ser på, en pen jente? Så spesiell at du orker bråk og trøbbel hver gang du snakker med en pen jente? Så spesiell at du orker bråk og trøbbel når du er med pene venninner? Isåfall, hyggelig for dere. hehe forstår hvor du vill hen å jeg sier fortsatt ja. Noen ting er verdet å kjempe for, er ikke vær dag en finner noen som en virkelig vil kjempe for. Å jeg har aldri møtt noen som jeg går så godt overens, derfor vil jeg også fikse dette ene lille problemet vi har slik at vi kan fungere 100%. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 19. august 2012 #18 Del Skrevet 19. august 2012 Hva er det du fotograferer og i hvilke sammenhenger bruker du ordene pen eller vakker om kvinner (utenom de 1000 gangene du sier det om henne)? Du svarte igrunnen på spørsmålene mine i innlegget over. Kanskje du må bruke litt tid på å forklare henne hvilket blikk du har når du fotogaferer, og at vakkert ikke nødvendigvis handler om seksualitet eller tiltrekning, men om estetikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt88BJ Skrevet 19. august 2012 Forfatter #19 Del Skrevet 19. august 2012 Hva er det du fotograferer og i hvilke sammenhenger bruker du ordene pen eller vakker om kvinner (utenom de 1000 gangene du sier det om henne)? Jeg er reisefotograf og livnærer meg for det meste av portrett bilder, naturbilder og diverse kunst prosjekter. Det vil si at det er en stor varriasjon mellom hva jeg tar bilder av, selv om portrett/model bilder av jenter er den største kunden gruppen. Jeg er en håpløs romantiker mest sansynlig, å jeg prøver å holdet meg i nakke skinnet for å ikke bruke opp ordne vakker, pen, sexy, deilig, fantastisk, etc. Jeg forteller henne ofte hvor nydelig hun er og hvor vill i hodet hun gjør meg av å se så bra ut som hun gjør. Hun jo mer en vakker hun er jo den perfekte personligheten for meg, kunne ikke tenkt meg å være med noen annen. Så morsomt og spennendet vi har det sammen. Jeg prøver så godt jeg kan å forklare dette til henne men ville ikke drukne henne i disse kommentarene for da vil de få så lite betydning senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mango Skrevet 19. august 2012 #20 Del Skrevet 19. august 2012 Du får rett og slette prøve å "tenke før du snakker", selv om det ikke ligger naturlig for deg, event. prøve å endre måten du beskriver disse jentene på? Men nå synes jeg ikke selve ordet pen er den verste måten å beskrive en jente på, så lenge det er i rett sammenheng. Som du selv sier, du jobber som fotograf, ergo er jobben din som oftest å fremheve det fine, omså det er snakk om natur, stein eller jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå