AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #1 Del Skrevet 19. august 2012 Møtte mannen i mitt liv for tre år siden og vi skal gifte oss neste år. Jeg stusset litt på hvorfor kjæresten ikke har så mye kontakt med sine foreldre men nå skjønner jeg mer etter å ha vært på sommerferie på besøk hos svigers. Moren til kjæresten min er nedlatende og kommenterer alt hva man gjør og hvordan man ser ut. Og er ikke noe pene kommentarer, er virkelig stygge og nedlantende ting. Jeg føler meg overvåket når jeg er her. Største problemet er at hun mener vi er overvektige. Det er vi nok og men vi jobber med saken og er ulike grunnet til jeg er det. Har lavt stoffskifte og andre hormon problemer noe jeg og har fortalt henne. Er helt greit og si at hun synes vi bør gjøre noe med dette en gang men er hele tiden. Fra morgen til kveld og spesielt under måltider der hun følger nøye med på hvor mye vi forsyner oss og er det for mye mener hun kommenterer hun det. Virker og som hun prøver tvangsslanke oss mens vi er her ved og servere alt for få måltider. Jeg spiser ofte og lite fordi dette er best for min forbrenning men om jeg skulle forsyne meg med noe ekstra mat eller handle inn noe ekstra mat som jeg spiser så blir det og kommentert. Er og gastric bypass operert slik at jeg ikke klarer spise store måltider men trenger spise ca hver tredje time. Noe hun vet men ikke tar hensyn til. Føler jeg faktisk må smugspise. for mitt blodsukker blir lavt om jeg spiser så skjelden hun mener vi bør spise og da blir jeg skikkelig uggen form. Hun sier og til kjæresten min at han ser ut som en boms, At klærene er feil, at han er feit, at han må se og gjøre noe med det og med andre ting, at han må skjerpe seg på de fleste måter. At han ikke må søle på klærene sine, osv Han blir bare mer og mer deppa av og være her selv om han sier han ikke bryr seg. at han er vant til og høre dette fra henne men jeg kjenner alle mine pigger kommer ut og får lyst og si fra men vil jo ikke skape et enda dårligere forhold til henne en det alt er. Vi skal gifte oss neste sommer. Hun virker ikke veldig begreistet eller engasjert ang det. Sårer meg. Vet broren til kjæresten har gjort det slutt med flere damer som moren ikke har likt men typen er heldigvis ikke like svak. Hun har invitert oss med på sydentur i desember. Vi har sagt ja. Men har lyst og si fra at da kan hun droppe de negative kommentarene men har så lite lyst og skape enda dårligere spemning en det alt er. for regner med hun blir veldig sur om vi sier noe. Hun skremmer meg litt. Jeg kjenner når jeg er her at jeg vil helst bare gjemme meg inn på soverommet fordi jeg ikke orker høre kommentarene hennes. vi vet jo vi er overvektige. Vi trenger ikke høre det på alle mulige måter hele tiden. veldig frustrert nå kjenner jeg. Heldigvis så skal vi reise hjem i kveld. Kan vi slappe og leve vårt liv som vi vil det. Noen gode råd? Anonym poster: d6501b9ded6596e7d11f7bc60f573cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokodilla Skrevet 19. august 2012 #2 Del Skrevet 19. august 2012 ja, ett. Ikke dra på sydentur med henne. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #3 Del Skrevet 19. august 2012 Dere får la være å bra på besøk dit bortsett fra noen timer da vet du. Anonym poster: 64183eaf2821cd3482b55e1e9e418bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjenglemt sykkellås Skrevet 19. august 2012 #4 Del Skrevet 19. august 2012 Det høres ikke så lurt ut å dra til Syden og sitte i badetøy sammen med din svigermor. Får hun ikke da enda mer blod på tann, kanskje? Nei, takke seg til mindre kontakt, eller be forloveden din ta en samtale med henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelica100 Skrevet 19. august 2012 #5 Del Skrevet 19. august 2012 Dere får la være å bra på besøk dit bortsett fra noen timer da vet du. Anonym poster: 64183eaf2821cd3482b55e1e9e418bf6 noen timer funker dårlig da vi bor i oslo mens de i nordnorge. Sant dette med badetøy. Får droppe dra på stranda med de da. Har alt kjøpt billetter så får nok dra, men tror jeg eller samboeren min skal si i fra at vi ikke vil høre noen frekke kommentarer på turen eller ellers og kommer det så får det konsekvenser i form av enda mindre kontakt. Men blir vanskelig og si dette og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #6 Del Skrevet 19. august 2012 noen timer funker dårlig da vi bor i oslo mens de i nordnorge. Sant dette med badetøy. Får droppe dra på stranda med de da. Har alt kjøpt billetter så får nok dra, men tror jeg eller samboeren min skal si i fra at vi ikke vil høre noen frekke kommentarer på turen eller ellers og kommer det så får det konsekvenser i form av enda mindre kontakt. Men blir vanskelig og si dette og. Ikke vær så konfliktsky. Si "Kan du være så vennlig å ikke kommentere kroppen min?". Det er ikke verre enn det. Anonym poster: 64183eaf2821cd3482b55e1e9e418bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 19. august 2012 #7 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Tror jeg heller ville dratt på en sydentur uten svigerforeldrene Kose dere skikkelig uten å høre på disse kommentarene. Ser nå at dere må reise uansett. Ja, da får dere ta strandturene alene om mulig (det bør det vel være). Prøv å stenge ute kommentarene, og si fra at det er nok nå, og at dere har tatt det til dere, osv. Endret 19. august 2012 av Jade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 19. august 2012 #8 Del Skrevet 19. august 2012 Spør henne om hun har hørt utrykket "once your funny, twice your an idiot". Forklar at det ikke er noe hyggelig med alle disse kommentarene på vekten din. Hun kan bli så sur hun bare vil, men det er hun som er idioten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelica100 Skrevet 19. august 2012 #9 Del Skrevet 19. august 2012 sa i fra før vi dro. Når hun nok engang kommenterte vekten vår og at vi skulle si fra til henne når vi hadde gått ned 10 kg på en frekk måte. Jeg eksploderte. Sa tydelig i fra at jeg ikke aksepterte nedlatende kommentarer om vår vekt og at vi viste godt vi veier for mye og at vi jobber med det men at det ikke hjelper og mase om dette. Hun ble spak. prøvde unskylde med at hun ikke mente det slik men at hun ville hjelpe oss osv. Så nå får vi se hva som skjer videre. Tror ikke jeg er videre populær der i gården nå, men det får være for jeg klarte ikke la være og si i fra. Får se da om hun klarer la være og kommentere vekten vår neste gang vi treffer henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå