Gå til innhold

Hvor onde er jenter egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke meningen å generalisere, men.....

Jeg sjekket opp ei jente via sms. Vi har vel over de siste dagene sendt over 100 sms hver vei, med bilder og alt. Alt så jo helt strålende ut! Igår var ei venninne nysgjerrig på hvem jeg var og jeg møtte de 2 på byen. Alt gikk også der ganske bra synes jeg. De fiklet jo litt med mobilene, men tenkte ikke mer over det. Plutselig skulle de da treffe ei venninne til som de hadde tekstet med. Hun venninnen ville ikke ha meg der sa de siden det var jentekveld. Respekterte jo det jeg, som den gentlemannen jeg er. Da vi skiltes så sa hun et par ganger at "vi kan jo treffes en annen dag"..... Så kom dagen idag hvor hun har ignorert meg fullstendig og fjernet meg fra facebook.

Jeg skjønner jo nå at de 2 har holdt meg for narr hele veien. Tror jeg aldri i hele mitt liv har blitt behandlet dårligere og med mindre respekt. At det går ann å behandle et annet menneske på denne måten er for meg helt ufattelig. Hvor ond er det mulig å bli?

Anonym poster: 00d0ec572894f3c7db3c8fb6c1026d9a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ond er det mulig å bli?

Så ond som en kvinne.

Anonym poster: 9d355f7fb06f28bff07718f0dc0a35c7

• Liker 6
Gjest avocadoen
Skrevet

Nå må du ikke skjære alle over en kam da, selv om jeg skjønner du ble lei deg.

Noen jenter er bare onde. Noen gutter er onde og.

• Liker 1
Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Er slett ikke sikkert at de har holdt deg for narr. For alt vi vet så kan hun ha likt deg godt, men forandret inntrykk når dere møttes ordentlig og bare ikke vært moden nok til å få avsluttet det på en ordentlig måte.

• Liker 8
Skrevet

Jenter er ikkje onde. Er berre mange som ikkje tør å være ærlig med andre fordi det er ubehagelig, og lar heller den andre ha det ubehagelig. Med andre ord en person du ikkje er kompatibel med. Husk at din suksess som mann er ikkje avhengi av responsen fra dama. Du møtte opp og var deg sjølv, og det er alt. ps: husk det at når du skal møte ei jente og ho drar med venninna så enten avlyser du det med engang, eller så seier du det at du tenkte at det kun skulle være dokke to, og om ho trenger å ha med ei venninne, så er ikkje det interessant. Som mann er det viktig at DU setter dine grenser, og INGEN skal bryte dei. :)

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Er ikke bare kvinner som kan være sånn.. Eksen min var også sånn med kompisen sin når jeg møtte han for første gang.

Skrevet (endret)

Jenter er ikkje onde. Er berre mange som ikkje tør å være ærlig med andre fordi det er ubehagelig, og lar heller den andre ha det ubehagelig. Med andre ord en person du ikkje er kompatibel med. Husk at din suksess som mann er ikkje avhengi av responsen fra dama. Du møtte opp og var deg sjølv, og det er alt. ps: husk det at når du skal møte ei jente og ho drar med venninna så enten avlyser du det med engang, eller så seier du det at du tenkte at det kun skulle være dokke to, og om ho trenger å ha med ei venninne, så er ikkje det interessant. Som mann er det viktig at DU setter dine grenser, og INGEN skal bryte dei. :)

Ja, enig i det du sier om å ha med seg ei venninne. Det kan bare ende i katastrofe.

Denne jenta måtte altså ha med venninna for å godkjenne TS, og da sier det seg selv at det blir helt feil.

Endret av Steinar40
Gjest Odd Molly
Skrevet

Jeg sjekket opp ei jente via sms. Vi har vel over de siste dagene sendt over 100 sms hver vei, med bilder og alt. Alt så jo helt strålende ut! Igår var ei venninne nysgjerrig på hvem jeg var og jeg møtte de 2 på byen. Alt gikk også der ganske bra synes jeg. De fiklet jo litt med mobilene, men tenkte ikke mer over det. Plutselig skulle de da treffe ei venninne til som de hadde tekstet med. Hun venninnen ville ikke ha meg der sa de siden det var jentekveld. Respekterte jo det jeg, som den gentlemannen jeg er. Da vi skiltes så sa hun et par ganger at "vi kan jo treffes en annen dag"..... Så kom dagen idag hvor hun har ignorert meg fullstendig og fjernet meg fra facebook.

Jeg skjønner jo nå at de 2 har holdt meg for narr hele veien. Tror jeg aldri i hele mitt liv har blitt behandlet dårligere og med mindre respekt. At det går ann å behandle et annet menneske på denne måten er for meg helt ufattelig. Hvor ond er det mulig å bli?

Ja, den var stygg du. Det er jeg enig i. Dessverre så representerer denne "venninnegreiea" blant damer/jenter ikke alltid kun positive sider....

Denne varianten har jeg hørt om før - fra menn.

Men sånn jevnt over så har vel begge kjønn sitt å "slite med". Vi har vel alle områder vi glatt kunne forbedre oss på-

Skrevet

He he. Har vært der TS. Var faktisk enda lenger kommet med sex og sånn. Så møtte vi en venninne av henne. Ei vennine som lot det skinne gjennom at hun ikke likte meg i det hele tatt. Jeg så hvor usikker og skuffet denne flørten min ble over å ikke få godkjent stempel av venninna si. På tross av at vi hadde hatt det virkelig fint sammen i dagene før.

Uansett, hun flørten bare trakk seg stille og rolig vekk og jeg hørte ikke fra henne på en drøy uke. Før det dumpet et brev ned i postkasssen. (Ja, jeg er så gammel at e-post og sms ikke fantes for vanlige dødelige). I brevet la hun ut i det lange og brede om at vi nok ikke burde treffes mere. Mellom linjene lå det et ønske om at jeg skulle slåss litt for henne. JEg kastet brevet i en bossdunk på vei til sentrum og droppet hele dama.

Noen år senere trefferjeg henne tilfldigvis mellom to utesteder. Vi blir stående å snakke plus minus en halvtime og oppdaterte hverandre på de store endringene i hverandres liv på de årene som var gått siden sist. I de vi merker samtalen går mot slutten ser hun meg i øynene og sier "Jeg visste jeg ikke burde gitt slipp på deg.", gavmeg en klem og vi gikk til hver vårt.

Poenget TS er at om ei dame ikke vil ha deg fordi venninna sin anerkjennelse er viktigere en hennes egne følelser for deg, da er dt ingenting å hente. Hun er nok ikke ond, bare svak.

• Liker 4
Skrevet

Poenget TS er at om ei dame ikke vil ha deg fordi venninna sin anerkjennelse er viktigere en hennes egne følelser for deg, da er dt ingenting å hente. Hun er nok ikke ond, bare svak.

Svake mennesker, ja.

Uten verdi for en selv.

Gjest Arvid78
Skrevet

Hun var vel ikke ond, derimot egoistisk, barnslig, utenksom ja, jeg ville ikke kastet bort noen tanker på henne vær glad det ikke gikk lenger

• Liker 1
Skrevet

Hun var vel ikke ond, derimot egoistisk, barnslig, utenksom ja, jeg ville ikke kastet bort noen tanker på henne vær glad det ikke gikk lenger

Er ikke det det samme? Vurderer faktisk å bare stikke bort og banke på døra hennes. :/

Skrevet

He he. Har vært der TS. Var faktisk enda lenger kommet med sex og sånn. Så møtte vi en venninne av henne. Ei vennine som lot det skinne gjennom at hun ikke likte meg i det hele tatt. Jeg så hvor usikker og skuffet denne flørten min ble over å ikke få godkjent stempel av venninna si. På tross av at vi hadde hatt det virkelig fint sammen i dagene før.

Uansett, hun flørten bare trakk seg stille og rolig vekk og jeg hørte ikke fra henne på en drøy uke. Før det dumpet et brev ned i postkasssen. (Ja, jeg er så gammel at e-post og sms ikke fantes for vanlige dødelige). I brevet la hun ut i det lange og brede om at vi nok ikke burde treffes mere. Mellom linjene lå det et ønske om at jeg skulle slåss litt for henne. JEg kastet brevet i en bossdunk på vei til sentrum og droppet hele dama.

Noen år senere trefferjeg henne tilfldigvis mellom to utesteder. Vi blir stående å snakke plus minus en halvtime og oppdaterte hverandre på de store endringene i hverandres liv på de årene som var gått siden sist. I de vi merker samtalen går mot slutten ser hun meg i øynene og sier "Jeg visste jeg ikke burde gitt slipp på deg.", gavmeg en klem og vi gikk til hver vårt.

Så håpløst. :S Skjønner ikke hvorfor jeg alltid måte rote meg bort i de verste vesna som finnes... :/ Og ja, liker henne veldig godt. :<

Skrevet

Er ikke bare kvinner som kan være sånn.. Eksen min var også sånn med kompisen sin når jeg møtte han for første gang.

Eksen? Så du fikk han til slutt altså?

Gjest Arvid78
Skrevet

Er ikke det det samme? Vurderer faktisk å bare stikke bort og banke på døra hennes. :/

En ond gjerning blir jo selfølgelig subjektiv for offeret som utsettes for det, men sett fra et objektivt syn så vil jeg ikke si at hun var direkte ond, hun var ikke snill heller.

Om du ønsker closure så kan du alltids sende henne en melding hvor du utrykker din mening om henne og sier du ønsker et svar

Skrevet

Jo, det er det samme. Du er på rett spor. :)

Å være ond er å ikke tenke på andre, å ikke ha empati, å ikke bry seg om. Det er å være ond.

En ond gjerning blir jo selfølgelig subjektiv for offeret som utsettes for det

Nei. For å ta et eksempel: det er ikke slik at alle de 700 personene som søkte etter Sigrid blir til en ond handling bare fordi Sigrid oppfatter det slik.

Ondskap er kort og godt mangelen på kjærlighet. Det å ikke bry seg om andre, det å bare tenke på seg selv.

Alle lover vi har, alle moralske retningslinjer vi har bygger på det, at alle gjerninger som gjøres uten omtanke for andre er onde.

Stjele, voldta, selv det som ikke er forbudt ved noen lov, å være utro, er noe de fleste av oss føler er umoralsk og forkastelig, til trass for at vi mener at "folk må få bestemme over sin egen kropp". Det er moralsk forkastelig fordi det gjøres uten omtanke for andre. Uten kjærlighet. Men med en enorm egoisme.

Skrevet

Vel jeg har fått tak i henne. Jeg har sagt akkurat det jeg mener og jeg har gjort det på en voksen måte- Ikke at jeg tror hun eier samvittighet i det hele tatt, men får håpe hun tar noe til seg. Det som overrasker meg enda mer er at hun faktisk er alenemor. At en slik person kan være en mor er for meg helt utrolig.....

• Liker 2
Skrevet

Det som overrasker meg enda mer er at hun faktisk er alenemor. At en slik person kan være en mor er for meg helt utrolig.....

Vær glad det ikke ble noe mer. Slike kvinner er blodsugere. De har knullet på seg unge og funnet ut av at faren er en drittsekk, for det er hva kvinner tenner på, drittsekker, menn som behandler dem som møkk og dritt. Nå har hun unge og søker etter noen som kan forsørge henne og ungen hennes slik at hun skal slippe å jobbe. Ja, så onde kan kvinner faktisk være. Så onde er de faktisk.

• Liker 4
Skrevet

Har blitt utsatt for langt, langt verre ting enn det der av menn, mange ganger. Det var jo bare litt SMS og ett møte, er vel ikke noe å ta så på vei for? Drit i dem. Dustete av dem? Ja. Ondskap? Nei.

Anonym poster: 23a692deb5585ecf72339bbf8d0a8808

• Liker 3
Skrevet

Har blitt utsatt for langt, langt verre ting enn det der av menn, mange ganger. Det var jo bare litt SMS og ett møte, er vel ikke noe å ta så på vei for? Drit i dem. Dustete av dem? Ja. Ondskap? Nei.

Anonym poster: 23a692deb5585ecf72339bbf8d0a8808

Det er mulig, jeg har ikke opplevd så mye dritt i mitt liv. Men etter at jeg har flyttet til Oslo har det kommet på løpende bånd. Jeg er ikke annet en respektfull og grei mot alle jeg møter. Er det virkelig for mye forlangt å bli behandlet tilsvarende tilbake? :/

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...