Thalassos Skrevet 20. august 2012 #44 Skrevet 20. august 2012 Er vel mer husfar jeg, men prøver meg lell Hadde bodd for meg selv et års tid, leide fullt innredet hus med bl.a oppvaskmaskin. Så ei reklame på TV`n om slike tabletter for oppvaskmaskin for å slippe det løse pulveret. Joda, den ferske husfaren dro på butikken og kjøpte slike vasketabletter, jaggu funket de bra! Etter å ha brukt disse i 6 måneder hadde jeg middagsbesøk av noen kompiser, han ene kompisen insisterte i å dekke på bordet. Han ble liksom stående og sniffe på tallerkenene mine... "mmm... lukter rene klær". Ja, i 6 måneder vasket jeg oppvasken i Omo. I samme hus hadde jeg vaskemaskin (for klær denne gangen ), denne stilte jeg inn på 40 grader og 1600 omdreininger, eneste programmet som kan brukes til alt! Etter at den daværende kjæresten hadde vasket håndklær så skulle jeg vaske en islender, det er altså en kjempestor hvit og svart ullgenser. Kastet genseren i maskina og når den var ferdig så hadde jeg en liten steinhard ullball Sånn lærte undertegnede at håndklær skal vaskes på 95 grader. Åherreguuud, jeg ler så jeg griner! Hahah, fantastisk! Jeg har ikke rukket å være husmor så lenge, da jeg ikke har flyttet ut hjemmefra enda, men mamma er i utlandet store deler av året, så jeg har noen tabber jeg også. Lagde mat i en ildfast form, og tenkte at jeg skulle vaske den før jeg begynte å spise. Ingen hadde vel fortalt meg at glovarm form + iskaldt vann = en eksplosjon av glass i hele vasken? Til tross for at jeg er veldig selvstendig klarer jeg fortsatt ikke å forstå hva slags klær som skal vaskes på de forskjellige gradene. Det har resultert i en god del magetopper, babysokker og grå bukser.. Senest ista tok jeg ut en macaroniboks fra kjøkkenskapet, og av en eller annen grunn skulle jeg se under den. I tillegg hadde jeg åpnet den på en særdeles intelligent måte, på toppen, så dere kan tenke dere hvordan det endte. Fordi parketten til kjæresten er nesten lik farge som macaroni, er det som å gå på et minefelt ute på kjøkkenet nå.. For en stund siden skulle jeg lage surret kylling med feta, og stekte den litt for lite. Fordi vi var som en sulten ulveflokk, inhalerte vi maten omtrent, og oppdaget det ikke før vi måtte tilbringe resten av kvelden på do. Det "verste" jeg har gjort er vel at jeg et par ganger har laget kyllingkjøttboller hvor jeg putter krydder oppi litt på feelingen, som jeg har lært av mamma. I noen svake øyeblikk har jeg tatt en liten smakebit av den rå kyllingkjøttdeigen for å se om jeg har krydret nok/for mye... 2
Sarah Dee Skrevet 21. august 2012 #45 Skrevet 21. august 2012 Mulig jeg er treg, men... Muffins med rett-i-koppen? Manglet kakaopulver til sjokolademuffins, brukte rett-i-koppenkakaopulver fra boks.
Tolly Skrevet 21. august 2012 #46 Skrevet 21. august 2012 Ikke direkte en husmortabbe, bare en tabbe. Stakk hull med en syl på en femlitersboks med øl... 1
Gjest Bud Skrevet 22. august 2012 #47 Skrevet 22. august 2012 Min far... ... har absolutt ingenting på et kjøkken å gjøre!, likevel har han til min mors store skrekk prøvd seg en håndfull ganger. 1. Mamma var borte og pappa skulle lage popcorn til oss barna. Hva gjør da en far som ikke har noe på kjøkkenet å gjøre? Jo, han finner en kjel, tømmer nedi rikelig med olje og tømmer ei slik diger familiepakke med popcorn i kjelen. Resten av den helga spiste vi popcorn fra kjøkkengulvet. 2. Pappa skulle imponere meg og en kompis ved å lage milkshake til oss! Gode gamle Mr. DetSomKanGåGaltGårGalt... Han fant frem foodprofessoren til gamla og dyttet oppi melk, is, banan og rekke andre ingredienser som sannsynligvis ikke har noe i en milkshake å gjøre. Lokk er for pingler! Tipper gamlingen følte seg litt pinglete når han måtte vaske ned hele kjøkkenet etterpå. Noen milkshake ble det ikke. 3. Mamma skulle bort en kveld og for å forsikre seg om at hennes mann og barn ikke skulle sulte ihjel så hadde hun satt en kjel med lapskaus på stekeovnen. Alt pappa måtte gjøre var å skru på varmen og røre om et par ganger. Pappa satte på ovnen og satte seg ned med avisa. 2 timer senere var middagen "klar" 2
Gjest Bud Skrevet 22. august 2012 #48 Skrevet 22. august 2012 Pappa er for øvrig blitt en jævel på å vaske kjøkken! 14
Mmmmarielle Skrevet 22. august 2012 #49 Skrevet 22. august 2012 Pappa er for øvrig blitt en jævel på å vaske kjøkken! Da har han jo blitt en riktig husmor ( husfar ) da
skrue Skrevet 25. august 2012 #50 Skrevet 25. august 2012 Jeg hadde anstrengt meg for å koke en god kraft, med masse grønnnsaker, kjøttbein osv. Den hadde putret i flere timer og jeg skulle sile av kraften. Vanligvis så bruker jeg dørslaget slik at det er det som blir igjen som skal brukes (pasta, grønnsaker etc). Denne dagen var ikke hodet på plass og jeg silte vekk all den gode kraften og satt igjen med utkokte grønnsaker og noen kjøttben... Den er lei. Da gjelder det bare å trekke pusten dypt for å komme over det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå