Lyra Skrevet 18. august 2012 #1 Skrevet 18. august 2012 Hva er den største husmortabben du har gjort? Jeg skulle vaske et par ballerinasko og la dem litt i bløtt for å løsne skitten litt. Endte opp med å glemme hele greia så skoene gikk helt i oppløsning.... Andre som har gjort tabber?
Lura Lotta Skrevet 18. august 2012 #2 Skrevet 18. august 2012 Vet ikke om det kan regnes som husmor tabbe, men absolutt en tabbe i huset.. Jeg satte fra meg neglelakkfjerneren på spise bordet.. og kløna som jeg er velter den og det resulterte i et helt nytt bord med lyse flekker Satt en varm form i vasken og skrudde på vannet, pang sa det! Hengt opp et oljemaling bilde på veggen når jeg trodde det hadde tørket, men siden jeg glemte å sjekke alle kantene så ble den egentlige hvite veggen en hvit vegg med lilla flekker Glemte at det lilla lakenet var nytt og vasket det med noe lysere tøy, som da ble en mindre pen lilla farge Jeg har også krympet en del av tøyet til samboeren min.. Sier han da, jeg tror heller at jeg har fetet han opp.. Sikkert mange andre ting også, jeg er en skikkelig stor kløne! 4
Gjest Fairydust Skrevet 18. august 2012 #3 Skrevet 18. august 2012 (endret) Teflonkasserolle i microbølgeovnen var ikke smart. La oss bare si at det ble ei helt jævlig lukt, maten ble helt klart ødelagt, og hele kjøkkenet ble fylt av røyk. Ja, forresten, jeg måtte kaste ut microen også. Endret 19. august 2012 av Fairydust 5
Ananas. Skrevet 18. august 2012 #4 Skrevet 18. august 2012 Kommer bare på en nylig akkurat nå: Har satt en langpanne inn i stekeovnen med magnetkjeleunderlaget på, oppdaget det ikke før etter 25 min, da hadde den falt ned i bunnen av ovnen.. Det ble masse røyk, en forferdelig lukt og en skikkelig skrubbejobb. 1
Remagen2 Skrevet 18. august 2012 #5 Skrevet 18. august 2012 Jeg skulle støvsuge leiligheten jeg hadde. Glemte at han jeg var sammen med da hadde fyrt i ovnen. Så jeg sugde rett og slett opp en glo. Kjente en forferdelig lukt bak meg og da jeg snur meg lyser hele støvsugeren opp..I vill panikk mens jeg skriker brann, fikk jeg slengt den ut i snøen og av en eller annen grunn helte jeg cola på den. Havnet rett på søpla :gjeiper: 18
Gjest GetOverIt Skrevet 18. august 2012 #6 Skrevet 18. august 2012 Puttet joggebukse med iPhone i lommen inn i vaskemaskinen. Samboeren var passe glad, da det var hans mobil
skruf Skrevet 18. august 2012 #7 Skrevet 18. august 2012 Zalo i oppvaskmaskinen.....ikke lurt! Altfor liten langpanne til kaken.......den gikk over kantene og vellet ut i stekeovnen. Fikk ikke fyr på peisen, så jeg tømte neglelakkfjerner inni. Skikkelig dumt, og jeg svidde hår og øyenbryn. Støvsugde glør fra peisen med sentralstøvsuger....... 8
Papirfly Skrevet 18. august 2012 #8 Skrevet 18. august 2012 Jeg vasket en hel maskin med nyinnkjøpt og ubrukt HVITT babytøy. På et vis hadde en BLÅ sokk havnet inni der også. Sier seg vel selv at alt babytøyet ble lyseblått. Og jeg har ei jente... Stekte noe i stekepanna og oppdaget ikke før etterpå at en plastkork hadde blitt liggende på plata under stekepanna. Den smeltede korken satt fast i ukevis. Vasket tre sett barnehageregntøy med skyllemiddel. Og såååå mye mer. Dette var bare det jeg husket i farten.
Gjest Fairydust Skrevet 19. august 2012 #9 Skrevet 19. august 2012 Ja, så kan jeg jo selvfølgelig nevne den gangen jeg fant ut at jeg skulle vaske ALT av ulltøy (lester, gensre, osv) som jeg eide. Inn i vaskemaskinen på 60 grader.... og ut igjen var alt i baby-størrelser. 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #10 Skrevet 19. august 2012 Jeg har også prøvd Zalo i oppvaskmaskin for jeg gikk ut. Kom tilbake til vann utovergulvet og måtte tømme bøtte på bøtte med tettpakket skum fra maskinen... Det er en grunn til at oppvaskemaskinsåpe ikke skummer gitt.. Her en dag var jeg mer sløv enn vanlig. Jeg skulle lage mat i ovn og fulgte som vanlig med på når det ene lyset slukket på ovnen for å indikere at den var varm nok. maten ble varme og tatt ut. Jeg stusset litt på at det enda lyste ett lys etter at jeg hadde skrudd av ovnen, men i min rørete tilstand tenkte jeg noe ulogisk om det og gikk å spiste. En timestid etterpå så jeg at lyset fortsatt lyste og jeg tenkte : så jævla rart.. Saaaaakte våknet hjernecellenen. Lyset lyser ergo... er noe på. Jo da.Selvfølgelig. En plate sto på og på den en, heldigvis tom, kjele. Og slik hadde det stått en time ! Er det mulig å være så trøtt og sløv ? Tydligvis. skrudde av. Kjelen sa PANG under avkjøling og yndlingskjelen hadde fått rundt bund og var ubrukelig. En gang skulle jeg lage noe som jeg behøvde mykt smør til. Mitt var kjøleskaphardt og jeg tenkte : om jeg lunker litt på det i ovnen går det nok bra. Jeg så gjorde og glemte det vekk en liten stund. På den stunden veltet det røyk ut i hybelen. Tok ut smøret, men for seint. Røykvarselen ulte. Og siden dette var ett hybelhus i Oslo sto dermed minutter senere flere brannmenn i gangen min og en brannbil i bakgården. Utrykkingen kostet meg noen tusen og jeg mistet lysten på å bake den dagen gitt.. Men den dyreste glippen har nok min mor stått for. Det var fra da en brukte syvendesans. Min får var selvstendig næringsdrivende og håndverker. I sin syvende sans skrev han timelister ogog hvem som skyldte ham hva for hvilken jobb.. Den gikk i vaskemarskinen. Og alt som var igjen var plastomslaget som min mor rammet inn.. He he.. Anonym poster: 285c962b798d5090aeb394409ed2c9b5 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #11 Skrevet 19. august 2012 Oj. Sorry for mange skrivefeil i mitt innlegg over her. Anonym poster: 285c962b798d5090aeb394409ed2c9b5
Gjest Chin Skrevet 19. august 2012 #12 Skrevet 19. august 2012 Min kjære søster holdt ett barnebursdag for sin sønn. De skulle ha cola, men korken på flaska nektet å komme av. Så hun hentet en håndsag begynte å kutte. Flask åpna seg den, men det sprøytet brus over HELE stua, det er vel snart 7 år siden og hun finner enda brus på de merkeligste plasser. 3
fruBeist Skrevet 19. august 2012 #13 Skrevet 19. august 2012 Kona satte nesten fyr på kjøkkenet da hun en gang fikk det for seg å lage hjemmelaget potetgull. Litt liten gryte og et lokk som ikke passa resulterte i flammer som akkurat unngikk komfyrvifta. Heldigvis var jeg rask, og fikk slengt på brannslukkingspulver. Vi fikk en god vaskejobb etterpå, men kjøkkenet brant i alle fall ikke ned 1
Anglofil Skrevet 19. august 2012 #14 Skrevet 19. august 2012 La en skjærefjøl i plastikk på komfyren, der plata sto på. Det ble skikkelig røyktfylt i leiligheten og plastikken smeltet utover plata. Mvh Yvonne
Petra75 Skrevet 20. august 2012 #15 Skrevet 20. august 2012 Jeg glemte en kjele med grøtrester i vann på hybelen før jeg dro en uke på juleferie. En annen gang glemte jeg to rå, skrelte poteter i vann på kjøkkenbenken en ukes tid. Begge deler førte til akutt spysjuke...
Sulosi Skrevet 20. august 2012 #16 Skrevet 20. august 2012 Putta popcorn og smør i gryta, glemte det og i panikken slukket jeg brannen med pulverapparat (i stede for ta på lokket). Nedvask av kjøkken: 6 timer. Sette splinten tilbake på apparatet, svusj,- ny nedvask av kjøkken. 8
Mmmmarielle Skrevet 20. august 2012 #17 Skrevet 20. august 2012 (endret) Første og siste gangen jeg skulle lage brød, jeg fyllte brødformene helt til randen og satte dem i ovnen. Det var mildt sagt brød til alle, og det måtte skrapes og dras løs fra alle vegger og tak og alt inn i der etterpå. Det var som The Blob, bare i brød, velta ut med en gang jeg åpnet døra også. Åja, så kom jeg på den gangen jeg skulle lage popcorn og det tok fyr og det hele, i panikk hev jeg på et lokk og kasta kjelen av komfyren og ned på gulvet. På gulvet lå et tykt teppe som smeltet under den glovarme gryta, jeg hadde det teppet i flere år etterpå, alle lurte på hvorfor jeg hadde skåret ut en så nøyaktig sirkel midt i teppet.. Endret 20. august 2012 av Mmmmarielle 7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #18 Skrevet 20. august 2012 Jeg glemte en kjele med grøtrester i vann på hybelen før jeg dro en uke på juleferie. En annen gang glemte jeg to rå, skrelte poteter i vann på kjøkkenbenken en ukes tid. Begge deler førte til akutt spysjuke... Men.. SPISTE du det da??? Anonym poster: 504e02072678985470c7a1d3b503018e
Fantasi Skrevet 20. august 2012 #19 Skrevet 20. august 2012 Men.. SPISTE du det da??? Anonym poster: 504e02072678985470c7a1d3b503018e Vil tro lukten og synet var nok til å fremprovosere akutt spysjuke 1
Bernardette Skrevet 20. august 2012 #20 Skrevet 20. august 2012 Jeg lagde muffins med gjær i stedet for bakepulver. De ble én cm. høye, lysebrune, steinharde utenpå og rå inni. Værsågod kjære gjester! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå