Gå til innhold

Hvem hadde rett angående musikk på bussen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg er det normal folkeskikk å ikke spille musikk uten høretelefoner eller lignende når man bruker buss/trikk/t-bane/fly osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...er du virkelig nødt til å SPØRRE om dette er greit, TS? *mumler noe om ungdommen nå til dags*

Anonym poster: 01d769319ece2af4a5734ef508278291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag satt jeg på bussen da tre-fire unger satte på høy musikk med mobilene deres. Rundt to flytta seg og ungene fortsatte å høre på musikken. Dette forstyrra ikke meg i og med at musikken var bra, men etter de som flytta seg hadde gått av bussen begynte ungene å kommentere alt mulig om at det var deres problem at dem ikke sa i fra hvis det var så ille å høre på ogsånt, mens en annen venn som satt litt lengere bak i bussen som satte seg der etterpå mente det var ren høfflighet å ikke ha på høy musikk i bussen der folk vil sove og sånt, men fortsatt mente ungene at de kunne sagt i fra.

Hvem har egentlig rett her?

Anonym poster: 540edc66755dfc5e249408d838d65d3a

Jeg mener man skal bruke sunn fornuft og ikke plage andre med lyder og lukter. Jeg er veldig opptatt av dette, og mener det burde være en selvfølge at alle tar hensyn offentlig.

men om noen tøyer grensene og skrur opp volum eller slipper dunster, må de som plages av dette si ifra.

Noen mennesker må bare settes på plass og sies ifra til, om dette ikke hjelper kan man si ifra til bussjåfør som kan ordne opp i dette.

Sånn sett har alle et ansvar, men det kan ofte være vanskelig å si ifra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man skal bruke sunn fornuft og ikke plage andre med lyder og lukter. Jeg er veldig opptatt av dette, og mener det burde være en selvfølge at alle tar hensyn offentlig.

men om noen tøyer grensene og skrur opp volum eller slipper dunster, må de som plages av dette si ifra.

Noen mennesker må bare settes på plass og sies ifra til, om dette ikke hjelper kan man si ifra til bussjåfør som kan ordne opp i dette.

Sånn sett har alle et ansvar, men det kan ofte være vanskelig å si ifra...

Måtte le litt her;) Er jo lett å si ifra dersom man plages av lyder, men dunster er man jo sjelden 100% sikker på hvem kommer fra på en full buss/trikk/bane. For alt jeg vet kan jo vedkommende som slapp den fisen ha en medisinsk tilstand som gjør at han/hun ikke greier å holde lufta inne. At medpassasjerer lukter vondt forekommer jo også ganske ofte, men sorry, jeg får meg bare ikke til å si rett ut til fremmede mennesker: "hei, du lukter vondt - kanskje du burde dra hjem og ta deg en dusj". Så som du sier, vanskelig å si ifra, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...