Gå til innhold

Drikker dere melk...


Julianna

Anbefalte innlegg

synes iskald melk til sjokolade/sjokoladekake er toppen av glede. Is er nydelig, og ost det samme.

Men etter å nettopp ha funnet ut at mye av mine 7årlange plager sluttet nettopp når jeg kuttet ut melkeprodukter, så blir det heller sjeldent fra nå av.

Unner meg en ordentlig sjokolade i ny og ne dersom jeg ikke skal noe etterpå, og MÅ nok bare ty til litt fløte på jordbærene i sommer!

Men jeg blir altså ordentlig syk av det, har blitt sjekket for melkeintolleranse hos legen, noe som ikke slo ut. Men allikevel alstå! icon_frown.gif (men får jo faktisk litt finere figur etter å kutte endel melkeprodukter da..så det kommer flere gode ting ut av å la det være!) icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melk er en rask og enkel måte å få i seg kalsium, vitaminer og viktige aminosyrer samt proteiner. Alt dette finnes i andre matvarer også, men er altså lettest tilgjengelig i melk.

Eventuelle problemer oppstår ikke fordi man ikke drikker melk, men når man bytter ut melk med f.eks cola eller annen brus.

Drikker ca. en halv liter skummet melk om dagen og trives med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vidt begynt å drikke litt melk igjen.

Mistet all lyst på melk etter at jeg ammet junior...

Men nå drikker jeg Q-melk (skummet, og ikke Tine) sånn av og til.

Melk hjelper faktisk mot fyllekvalme også. Drikker jeg et glass melk før jeg legger meg, slipper jeg som regel å våkne midt på natta av at jeg er dårlig.... icon_rolleyes.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke falle meg inn.

Legen min sa den gang jeg var gravid - og forklarte min aversjon mot melk:

- morsmelk er for spebarn

- kumelk er for kalver.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...