Gå til innhold

Sorg, nerver og håpløs mage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger desperat noen råd her. Jeg er for øyeblikket på ferie, og for to dager siden fikk jeg telefon om at min morfar er gått bort. Han var min siste gjenlevende besteforelder, og døde brått etter et veldig kort sykeleie. Jeg er nå fullstendig knust, men kommer meg ikke hjem til familien før på mandag kveld pga flyruter, etc.

Og nå har magen slått seg fullstendig vrang. Jeg er konstant kvalm, klarer ikke å spise noe som helst, og selv ting som cola, iste, vann, etc (som vanligvis hjelper litt mot kvalme) er vanskelig å få ned. Prøver jeg å putte så mye som en knekkebrødbit i munnen så brekker jeg meg. Har ingenting annet enn vann i magen, så det hjelper ikke mot kvalmen å kaste opp heller. Jeg har også kraftig hjertebank, er konstant på gråten, og føler meg helt rasert. Tar meg flere timer fra jeg våkner om morgenen til jeg klarer å gå ut av hotellrommet, og med en gang jeg kommer på utsiden - selv om jeg bare skal en kort tur i butikken - raser pulsen avgårde og kvalmen kommer for fullt.

Så, greit nok, jeg kan godt tilbringe resten av ferien på hotellet, men jeg er så livredd for hjemreisen. På mandag må jeg sjekke ut senest kl 12, og med tanke på hvor lang tid jeg trenger på å psyke meg opp for å gå ut, må jeg stå opp ca kl 8. Deretter har jeg fire timer på å komme meg til flyplassen, sjekke inn og komme meg på flyet.

Jeg har litt angst for å kaste opp fra før av, har slitt mye med magen tidligere, og den slår seg gjerne vrang med en gang noe dårlig skjer i livet mitt.

Så, finnes det noen pusteteknikker eller øvelser eller et eller annet som kan hjelpe? Jeg vet jo at jeg ikke er dårlig i magen pga noe jeg har spist eller noe sånt (har ikke fått ned mer enn to knekkebrød på tre dager) men at dette er psykisk. Har prøvd å låse meg inn og gråte, prøvde å kjefte på meg selv, prøvd å snakke rolig til meg selv...ingenting av det hjelper.

Anonym poster: dff32283c7398f4820c384afb8fc8c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...