Gå til innhold

Slippe inn fremmede

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alt ettersom.

Hadde det ringt på noen søte uskyldige barn kunne jeg nok lånt dem toalettet eller hjulpet dem med det de lurte på.

Hadde haikerene vært et backpacker par, eller en stakkars jente i pøsregnet hadde jeg nok hjulpet dem.

Heldigvis er jeg en menneskekjenner, den minste tvil i magen så gjør jeg det ikke.

Anonym poster: cfa0ef773da30fefbf534f739634a9c4

Ja for det er lurt når du er mann alene og hun lager et helvetes drama og anmelder deg for (forsøk på) seksuelle overgrep...

Videoannonse
Annonse
Gjest HunterLady
Skrevet

Heldigvis er jeg en menneskekjenner, den minste tvil i magen så gjør jeg det ikke.

Anonym poster: cfa0ef773da30fefbf534f739634a9c4

Vanvittig mange som påstår de er menneskekjennere. Derfor er det samtidig så rart at når for eksempel hemmeligheter som vold i hjemmet kommer ut, så utbryter alle at "dette hadde vi aldri trodd om han/henne!".

Et jævla paradoksalt begrep synes jeg, og jeg tror det finnes svært få som faktisk er menneskekjennere.

• Liker 3
Skrevet

Jeg åpner sjelden døra med mindre jeg vet hvem det er, og haikere får, uten unntak, aldri sitte på.

Skrevet (endret)

Nei, lukker ikke opp for fremmede og venner/familie, naboen vet hva de skal gjøre for at jeg i det hele tatt gidder å gå bort til døra når jeg er hjemme.

Jeg har ikke bil og trenger det ikke, men hadde jeg hatt det, så hadde jeg kun plukket opp ungjenter for at de ikke skulle sette seg inn i bilen til en slesk kar.

Endret av Evilposelos
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg ville sett an personen. Men generelt så er jeg asosial, så jeg gidder sjeldent å åpne døren for uanmeldt besøk, fremmedfolk eller ikke.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde gjerne sluppet inn vedkommende.....

... Men så har jeg en gigantstor hund på mer enn 85 cm i mankehøyde som har et velutviklet vokterinstinkt og helst vil jage bort alle han ikke kjenner, så det er lite trolig at de i det hele tatt vil inn. ( han biter ikke altså, men knurr som en drage) det er faktisk sånn at jeg håper på at østeuropeiske liksomselgere som bare er ute for å sondere terrenget kommer innom en dag, men neida, hit gidder de tydeligvis ikke å komme! :(. ;). ...de skulle bare visst at etter å ha kjent folk i ti minutter betrakter han dem som sine beste venner om de bare oppfører seg som folk.

..det er likedan om de kommer i bilen og jeg har nesten alltid hunden med når jeg kjører langt.

Endret av absinthia
  • Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg tar også med haikere som ser ut som turister, men plukker ikke opp folk som er på vei hjem fra byen midt på natten. Har hatt med meg mange koselige folk, selv om jeg ser haikere svært sjelden de siste årene. Jeg pleide å haike selv da jeg var yngre, og satt på med mange trivelige folk, til og med på motorsykkel. Husker også at en kjørte meg langt, da jeg skulle i konfirmasjon og ikke rakk toget. Tviler derimot på at jeg hadde turt å haike nå.

Jeg slipper egentlig aldri folk inn i huset. Før gjorde jeg det stadig vekk, men nå har jeg et par hunder som er litt for glade i folk.. Jeg orker ikke å mistenke alle og enhver, men jeg låser alltid døren når jeg er hjemme eller sitter på baksiden av huset.

Gjest Luna123
Skrevet

Nei til begge spørsmålene. Har nok sett litt for mye på slike drapsdokumentarer til at jeg ville ha turt det.

Skrevet

Tror samfunnet vårt begynner å bli litt vel paranoid, når jeg leser her at folk holder ytterdørene konstant låst og ikke åpner døren etter kl 16. Trist utvikling.

Jeg kan både låne bort toalett og ta opp haikere. Ser selvfølgelig an personen og situasjonen jeg er i.

Har til og med tatt med haikere med unger i bilen. Tenk det!

Anonym poster: eb7887a04ae791e769d5da30527baf4c

Gjest Badabing
Skrevet

Tror samfunnet vårt begynner å bli litt vel paranoid, når jeg leser her at folk holder ytterdørene konstant låst og ikke åpner døren etter kl 16. Trist utvikling.

Akkurat det har mest med tyverier å gjøre. Naboene hadde tyver hos seg mens de satt på verandaen på baksiden av huset.

Skrevet

Jeg kan både låne bort toalett og ta opp haikere. Ser selvfølgelig an personen og situasjonen jeg er i.

Nei, samfunnet vårt utvikler stadig større forskjeller mellom mennesker. Pluss at fremmede kulturer begynner å gjøre sitt inntog for fullt...

Skrevet

Paranoid å låse døra? Sunn fornuft, og et krav fra forsikringsselskapene om man skal få noe igjen etter tyverier. (Eller innbrudd, som man kan kalle det om man faktisk har låst). I byen er jo stort sett dørene sånn laget at om de ikke låses så står de på gløtt. Kjenner ikke noen som lar dem stå åpne. Har forstått at det er mer vanlig å lukke, men ikke låse på bygda. Men så har jeg også lest et par tråder her på KG som handlet om at folk da bare tramper rett inn i stua uten å vite om verten er inne eller påkledt. Så det frister ikke å innføre bondeskikker :)

Anonym poster: 17a8ea9be390f232c6e7f7ed9f222322

Skrevet

Ikke så lenge siden jeg tok opp haikere rundt midnatt en lørdagskveld. Var noen unge jenter som sto der så jeg tenkte at det er bedre at jeg som kvinne tar de på enn at de skulle bli plukket opp av noen som ikke var like greie. Har også tatt opp haiker grytidlig søndag morgen på vei til jobb.Tar vanligvis ikke opp haikere, men ser ann situasjonen.

Jeg har en gang spurt fremmede om å få låne et toalett. Holdt på med flytting og hadde glemt nøkkel til nytt bosted. Et barn måtte på do. Gikk helt fint det.

Nå bor jeg alene så jeg har låst dør og pleier sjelden å åpne om det ringer på på kveldstid. Venner og familie har gjerne avklart på forhånd at de kommer.

Anonym poster: b3b18aeda2993abfe948530b54dfbffc

Skrevet

Da unger bodde hjemme så ble aldri døra låst før de var i hus eller sent på kvelden. Bodde i byen. Nå bor jeg alene og har to etasjer samt hage så jeg har fått den vanen at jeg alltid låser døra når jeg er hjemme. Er mest komfortabel med det fordi jeg ikke klarer å ha full oversikt over boligen. Var lettere før da jeg hadde alt på en flate.

Anonym poster: b3b18aeda2993abfe948530b54dfbffc

Skrevet

Aldri i livet!

Får være måte på dumskap.

Skrevet

Jeg tar alltid på jenter eller barn som haiker. Jeg synes de er uansvarlige som haiker, men om jeg tar dem opp kan iallefall ikke en overgriper gjøre det akkurat da.

Og så bor jeg ikke sånn at folk gidder å komme til meg bare for å låne toalettet.

Skrevet

z

jeg har døren alltid låst,jeg har faktisk opplevd at noen prøver å¨dirke opplåsen når jeg står innen for døren. en annen mann som prøvde å komme inn vinduet mitt. jeg kommer ikke til å slippe fremmede inn u huset. jeg svarer ikke når det ringer på døren. for folk som kjenner meg vil ringe meg eller sende meld først. om folk mener jeg er paranoid så får det så være. heller det enn naiv.

Anonym poster: 29ddda8b9412c873a377f276ad9550aa

• Liker 1
Skrevet

Nei til begge deler. Ikke aktuelt.

Skrevet (endret)

Spørs hvilken alder personen er i. Er det en 12 åring går det greit, men en 38 åring.. Eeeh.. Nei! Toalettet er ødelagt. Hehe.

Endret av EmmaMargit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...