Gå til innhold

Renaulten min er morgengretten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den vil ikke starte uten å ha gass på, dashbordlysene blinker av og på...

Det er bare om morgenen dette skjer. Ellers er den helt fin. Noen som vet hva det kan være? <br /><br /> Anonym poster: c531fe90b51dd691197462a9e5693c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste Franskmenn er mårragretne.

Du kunne jo forsøke å gi den en skvett Cabernet Sauvignon en halv times tid før du skal kjøre.

Et annet alternativ er garanti/reklamasjon om den er ny nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være feil i det elektrisk systemet (motorstyring av noe slag). Er visst endel problem med elektrikken på franske biler.

Umulig å si sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk den sove helt til halv elleve, og da brummet den så fornøyd. Merkelig... <br /><br /> Anonym poster: c531fe90b51dd691197462a9e5693c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn når du kjøper disse "nye og fancy bilene". Personlig foretrekker jeg kvalitet fremfor kvantitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn når du kjøper disse "nye og fancy bilene". Personlig foretrekker jeg kvalitet fremfor kvantitet.

Den er ikke spesielt ny, en 2000-modell. <br /><br /> Anonym poster: c531fe90b51dd691197462a9e5693c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det kan være kondensproblemer? mye fukt i luften før solen kommer ordentlig opp, og at enten motoren eller elektronikken reagerer på kondens?

Siden det kun skjer på morgenen mener jeg, ellers høres det jo generellt ut som om det kan være noe problemer med elektronikken.<br /><br /> Anonym poster: 29fd45990711ccfda49979d8d51697fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kan være kondensproblemer? mye fukt i luften før solen kommer ordentlig opp, og at enten motoren eller elektronikken reagerer på kondens?

Siden det kun skjer på morgenen mener jeg, ellers høres det jo generellt ut som om det kan være noe problemer med elektronikken.<br /><br /> Anonym poster: 29fd45990711ccfda49979d8d51697fd

Er det jeg har tenkt også. Må vel uansett innom et verksted for å sjekke. <br /><br /> Anonym poster: c531fe90b51dd691197462a9e5693c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke spesielt ny, en 2000-modell. <br /><br /> Anonym poster: c531fe90b51dd691197462a9e5693c36

Alt etter 1990 er en ny bil for meg. Da sluttet de å produsere biler som skulle vare, men heller rettet fokuset på å tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt etter 1990 er en ny bil for meg. Da sluttet de å produsere biler som skulle vare, men heller rettet fokuset på å tjene penger.

Ikke Mercedes. Det er kvalitetsbil som varer. Drømmen er S-klasse...

Men sorry, litt off topic.

Høres rart ut om det er elektronikken siden den fungerer senere ut på dagen. Var det det elektriske så hadde ikke tidspunkt noe å si.

Jeg stemmer for kondens. Eventuelt dårlig batteri?

Anonym poster: a22785bf288802d5930d268e75193de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renaulten har litt særheter syntes jeg! Men alt har som oftest en forklaring! Jeg tror også det er rett og slett er kondens, noe som bøller med systemet!

Har selv en som overstyrrer gasspjeldet når det er veldig varmt ute! Heldigvis skjer det ikke for ofte i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renault er bare sånn. De er lagd for å ikke starte skikkelig når de er helt kalde, og det er heller ikke meningen at de skal starte skikkelig om det er fuktig vær eller regn.

Jeg hadde akkurat samme problemet med den jeg hadde, og det var spesielt om morgenen/formiddagen eller når det var fuktig eller regn.

Rett som det var så startet den ikke i det hele tatt. Måtte prøve og prøve, og den kinnet i det uendelige. Og om den ikke var gått ordentlig varm så var det helt forbaska sikkert at den stoppet helt opp og at det var samme regla om en overholdt vikeplikten når en skulle inn på en vei eller inn i en rundkjøring.

Grunnen til det er at de er laget på en helt idiotisk måte som gjør at det samler seg dritt i spjeldet (hører til bensintilførselen i motoren), og at de må renses innimellom.

Jeg fikk min renset en gang, men det varte bare et par mnd så var det samme problem igjen. Da gav jeg rett og slett f*** og tok heller det tapet på 40.000 kroner og kjøpte meg ny BIL i stedet.

Kondens har ingenting med saken å gjøre, det er bare slik det er i franske biler når det skal tilføres drivstoff til motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...