Gå til innhold

Jobber ikke, er på AAP

_*selma*_

Anbefalte innlegg

Jeg har selv vært så ille at jeg måtte gå på medisiner før jeg kom meg til psykolog! Men jeg gikk ikke på cipralex! Jeg derimot gikk på Zoloft, men jeg hadde et godt forhold til legen min så jeg var hos hun en gang i mnd fram til jeg ble såpass bra at jeg kunne gå videre til psykolog!

Men jeg ser flere her nevner at de har hatt selvmordstanker, blitt småpykotiske og forandret seg totalt fordi de har gått på medisiner, og hvis man gjør det skal man jo slutte! Hvis ikke medisinene hjelper for det de er ment til å gjøre, så MÅ man slutte på de! Det er derfor man skal ha samtaler når man tar medisiner fordi man skal kunne oppdage forandringer! Forandringene skal være positive, ikke negative! Bivirkningeneskal ikke merkes utover den første perioden, og da kun fordi kroppen skal bli vant til de, som det er med de fleste andre medisiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du var blant dem som ikke kom deg til psykolog, TS har forsøkt, og klarer å snakke med psykiateren, det er bare psykiateren som ikke klarer å snakke med henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Da er jeg tilbake fra min time.. som forventet ble det. Hun sa "du vil ikke ta medisinen, du vil ikke bli innlagt, du vil ikke ta imot min hjelp, da kan ikke jeg hjelpe deg. Jeg er spesialist innen psykiatri, og jeg hjelper pasienter med medikamenter, du nekter å ta medisin, da kan ikke jeg hjelpe deg". Det var hennes ord.

Jeg skulle gå hjem og tenke over om jeg ville ta medisin eller bli innlagt med tett oppfølging med medisin.

Og det var det. Jeg gråt og sa at jeg vil ta imot hjelp, men angsten stopper meg. Den har overtaket på meg.

Da sa hun at innlegelse er neste skritt eller noen annen fagperson enn henne, kunne kanskje være tingen. Men det måtte gå gjennom fastlege. Hun nevnte også (som noen her nevnte) Psykiatrisk helsetjeneste i kommunen. Det innebar tettere oppfølging, hvor det ikke inngikk medikamenter. Eller gruppesamtaler. Jeg kunne ta kontakt med kommunen selv.

Jeg trodde at når legen min henviste meg at det var til en psykolog, ikke en psykiater. Og henne har jeg ventet på siden februar.

Men nå er jeg kvitt henne, endelig.

Takk for omtanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som er psykiater kan bare hjelpe deg med medisinering, så da må du finne deg en psykolog. Få legen til å gi deg henvisning, finn noen psykologer fra lista over psykologer med driftsavtale, send brev til en del av dem, og se hvem som kontakter deg som har ledig plass. Da jeg gjorde det tok det ca 2 måneder. Hvis helsetjenesten i kommunen er uten ventetid er kanskje det bedre for deg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, glem psykiateren din nå og tenk på hva du skal videre. Tenker på deg og ønsker deg lykke til.

Anonym poster: 16d8c454ffd2f77be269be61d70f15a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er ekstremt farlig at noen her systematisk prøver å overtale TS til å gå imot rådene fra lege og psykiater. Ingen her inne vet noe om hvilken vurdering de har gjort av TS, og hvorfor hun har fått de rådene hun har fått.

Enig i dette. Forstår ikke hvordan noen kan ha samvittighet til å anbefale TS å ikke ta medisinene sine, når hun gjentatte ganger i tråden forteller om selvmordstanker? Brukere i denne tråden er IKKE kvalifiserte til å gi den type råd.

Anonym poster: 5789cb2f4045000e130fba9ea702e804

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i dette. Forstår ikke hvordan noen kan ha samvittighet til å anbefale TS å ikke ta medisinene sine, når hun gjentatte ganger i tråden forteller om selvmordstanker? Brukere i denne tråden er IKKE kvalifiserte til å gi den type råd.

Anonym poster: 5789cb2f4045000e130fba9ea702e804

Men å ta medisiner som styrker selvmordstankene (en periode) uten en psykolog/whatever man føler seg forstått av, respekterer, liker osv, er jo direkte livsfarlig! Derfor synes jeg det er viktig å ha det på plass før man begynner på medisiner.

For ordens skyld har jeg ingen mening om TS skal ta medisinene eller ei. Det er det ingen av oss som vet. Men jeg vet at det viktigste i en behandling er respekt og forståelse....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS, du skriver gjentatte ganger om selvmordstanker, og alvorlige plager. Og du mottar mange råd; noen går på at du må lytte til behandlerene dine, andre går på det stikk motsatte. Vi på KG har ingen mulighet til å vite noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svar og de råd du får i denne tråden, og vi kan ikke vite noe om hvilke svar som vil kunne gjøre deg verre. Tråden stenges derfor. Så håper jeg du får en bedre dialog med behandlerene dine framover, og at du får den hjelpen du trenger.

Du er velkommen til å starte nye tråder her på KG, men vi er litt nøye når det gjelder å formidle selvmordstanker, sånn at du vet det hvis du ønsker å starte en ny tråd.

Mvh

Kosemose, mod

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...