Gå til innhold

Jobber ikke, er på AAP


_*selma*_

Anbefalte innlegg

Jeg får aap frem til og med 3 mnd etter siste eksamen. Etter det skal jeg være i vanlig jobb og hvis jeg er uheldig og ikke får jobb raskt nok må jeg over på individstønad *grøsse-meg-til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva er forskjellen på aap og individstønad?

Anonym poster: b2e926dc95ee505e8322ac03fa51aacb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Individstønad en en fast dagsats beregnet på de som ikke har rett på arbeidsledihetstrygd eller aap. Oftest er det tilknyttet et nav kurs. Eks er at du ikke har krav på penger fra nav men så søker du om å få gå på et jobbssøkerkurs,-du vil da få individstønad så lenge du går på kurset. Er ca 300,- dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere snakker om!! 22000 i mnd og 19000 i mnd pluss pluss!!

Søstra mi er aap og får ca 3000 og no pr 15 dag og hun er 25 år og under utdanning!!

Hvorfor får dere så mye!!

Anonym poster: b21a5f66e56e103ac2ffa8d30a879840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere snakker om!! 22000 i mnd og 19000 i mnd pluss pluss!!

Søstra mi er aap og får ca 3000 og no pr 15 dag og hun er 25 år og under utdanning!!

Hvorfor får dere så mye!!

Anonym poster: b21a5f66e56e103ac2ffa8d30a879840

Fordi AAP ikke er én enkelt sats, den beregnes ut fra hva man tjente før man måtte på AAP. Litt avhengig av barnetillegg, eventuelt andre tillegg, skattefradrag og denslags, så er 22 000 utbetalt slettes ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstesats AAP er 632 kr/dag, altså 6320 kroner brutto hver 14. dag. Dersom søsteren din får bare 3000 utbetalt, har hun et sinnsykt høyt skattetrekk.

Anonym poster: 69299ac3f916c06ebe5054a7ff973038

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minstesats AAP er 632 kr/dag, altså 6320 kroner brutto hver 14. dag. Dersom søsteren din får bare 3000 utbetalt, har hun et sinnsykt høyt skattetrekk.

Anonym poster: 69299ac3f916c06ebe5054a7ff973038

Evt. så har hun ikke aap men individstønad. 300,- per dag i ti dager er 3000,- utbetalt hver 14. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skatter 27% ...så det er derfor?

Hun har AAP:) Men det vil hun få igjen på skatten sant?

Nei har lite peiling på dette og hun er altfor ukonsentrert når det gjelder slikt!!

Anonym poster: b21a5f66e56e103ac2ffa8d30a879840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAP er 66% av inntekten du har hatt tidligere i jobb.

Anonym poster: f77a21212b243093bbafe612c5285822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så finnes det de som har forsikringer som også utbetaler under attføring/uføre.

Da er man heldig da!

Anonym poster: 5395b8d7374c6ebdb383216bd48fbbb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere snakker om!! 22000 i mnd og 19000 i mnd pluss pluss!!

Søstra mi er aap og får ca 3000 og no pr 15 dag og hun er 25 år og under utdanning!!

Hvorfor får dere så mye!!

Anonym poster: b21a5f66e56e103ac2ffa8d30a879840

Jeg hadde 36000 i mnd da jeg var i jobb..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt rart du våger å reise på ferie, når du knapt våger å gå ut av huset? Men antar det er kjekkere å reise på ferie enn å måtte dra på jobb, eller?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt rart du våger å reise på ferie, når du knapt våger å gå ut av huset? Men antar det er kjekkere å reise på ferie enn å måtte dra på jobb, eller?

Jeg dro alene på ferie i en periode jeg var 100% sykmeldt pga angst og depresjon (spiste nesten ikke pga angst for å treffe kjente på butikken) - rett og slett for å få anledning til å være anonym en periode og kunne slappe av. Det kan være utrolig mye mer skummelt å skulle treffe på mennesker i sitt eget nabolag, sammenlignet med fremmede mennesker som knapt ofrer deg et blikk.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er litt rart du våger å reise på ferie, når du knapt våger å gå ut av huset? Men antar det er kjekkere å reise på ferie enn å måtte dra på jobb, eller?

Hvis du snakker med en psykolog eller psykriater en gang så vil du finne ut at det er ganske vanlig at mennesker med angst klarer å slappe av når de er et sted de ikke kjenner til noen. Dette har ingenting med at jobbing er kjedelig og ferie er gøy.

Anonym poster: 7f061b7e909e6dc86511f62ff9bf6360

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miami, nå må du gi deg altså. Har du noen gang lidet av depresjon, angst??

Jah, da vet ikke du en shit om det. Sånne mennesker med dumme kommentarer som du får meg til å eksplodere. Skjerp deg a!

Anonym poster: 709bd7f45c96a4b50cc852c44ca1f58d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt rart du våger å reise på ferie, når du knapt våger å gå ut av huset? Men antar det er kjekkere å reise på ferie enn å måtte dra på jobb, eller?

Kan dele med deg av erfaring, at hvis man har et snev av selvrespekt og stolthet, så er det å møte på folk man kjenner mye verre enn fremmede som ikke kjenner en.

Jeg har vært sykemeldt nesten et år av kompliserte årsaker, og det er et lite mareritt å dra rundt i byen der jeg bor (slik som leger, psykologer oppfordrer til, slik at man ser folk, får litt luft og ikke blir inngrodd i inventaret, for å si det rett ut). Folk mener vel når de spør hvordan det går og om/når du kommer tilbake, men det er et helvete følelsesmessig. For det første så har du ikke noe svar som vil være godt nok for de fleste, og for det andre så er det vanskelig å snakke om eller forklare noe du ikke helt skjønner selv. Jeg vet den faktiske grunnen til at jeg ikke "får lov" til å jobbe, men yrkesstoltheten sitter hardt i, og når noen sier "Men, du kunne jo bare prøvd litt", så har det tatt langt tid å ikke umiddelbart tenke "Ja, egentlig". For når det står mellom helse eller jobb, så må man faktisk velge helse.

Anonym poster: 36f7225213ca31c6d75d492aefe065ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen blir frisk av å sitte på ræva hjemme. Og jeg syns også det er rart at du kan reise på ferie men ikke ønsker å jobbe. (Les...er syk)

Jeg råder deg også til å ikke begynne å planlegge barn nå. Barn trenger funksjonsfriske foreldre.

Ellers har jeg lang erfaring med depresjon og angst, og jeg kan love deg at det eneneste som virker er å ta seg selv i nakken, og begynne å jobbe. For meg så høres det ut som du ikke vil jobbe, nemlig. Og jeg tror psykiateren din har rett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at nok er nok.

Skrev inn her pga. aap og møte jeg skulle på, og ikke vil jeg bli dømmet, nei takk, jeg har det jævlig nok fra før.

Takk for svarene jeg har fått og fine ord.

Og Smygel, ikke kom å fortell hvordan jeg skal leve mitt liv, det har du ingenting med. Hvis du ikke kan føle med meg, så kan du bare gi faen, for DU kan ikke engang ane hvordan jeg har det. Og barn, jeg vet at det kommer, jeg skal ha barn når jeg blir klar. Helsen min er viktigere enn noe annet, når jeg blir frisk, da er barn neste steg. Helsa er faktirk viktigere for meg enn jobb. Og du kjenner ikke meg, så ikke kom her å døm meg. Takk!

Nå gleder jeg meg ekstra til å dra på ferie, det skal bli så godt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat som deg ts ! Slitt med angst /depresjon i flere år . Nå reiser jeg snart til utlandet, og gleder meg veldig . der kan jeg være helt anonym å kose meg, det kan jeg ikke her hjemme. Hater å være her jeg bor nå. barn drømmer jeg om også. Såklart du skal få barn !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan love deg at det eneneste som virker er å ta seg selv i nakken, og begynne å jobbe.

Jeg forsøkte det der etter en tids sykemelding. Resultat: fullstendig sammenbrudd og flere nye måneder der dagens høydepunkt var å klare og ta seg en dusj og skifte til noe annet enn pysjamas. Alle er forskjellige, og det som fungerer for deg kan være nærmest katastrofalt for en annen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...