Gå til innhold

Oppfordring til bilister

Fremhevede innlegg

Skrevet

Akkurat nå er det ikke noe veiarbeide opp mot Geilo? Det er noe like etter Rotneim, men det er det eneste?

Anonym poster: 4092093d1e41a9d451b4e751821c2862

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke rart du ikke opplever hompete vei da, jeg mente vist Geilo jeg, ikke Gol....

Så ofte er jeg i bygdenorge altså :P

HaHa =P Begynte å lure på om de hadde jobba seg helt opp dit! Men da kjørte jo seff du fjellet over og ikke Gol-Nes osv... Der kan det godt hende det er humpete =P

Må si jeg begynte å lure på tilstanden te bilen din der en stund..;-)

Skrevet

Da har du jævlig dårlig bil... Kjører selv den strekninga (minus Hokksund-Kongsberg, men er ikke dårlig vei der heller) og jeg sliter ikke med å holde fartsgrensa/kjøre 20 over =P Og jeg har for det meste kjørt eldre biler, hatt en senka bil osv. og ikke hatt no problem!

Virkelig noe å skryte av :sarkasme:

Det er slike som deg som skaper livsfarlige situasjoner...

Anonym poster: 3b053c8e82c54e5f8ac29984fe3da394

• Liker 3
Skrevet

Jeg stoler ikke på noen andre bilførere når jeg er ute i trafikken. Kjørelæreren min sa at jeg alltid måtte forvente det uventede av andre, og jeg har funnet ut at det stemmer. Man kan aldri forutse hvordan andre trafikanter vil reagere i forskjellige situasjoner, og blinklys er tydeligvis dyrt ekstrautstyr på enkelte bilmerker.

Her jeg bor, er lokalbefolkningen stort sett avvendt med blinklysbruk i rundkjøringer. Gir en ekstra piff i hverdagen.

Jeg kjører mye på smale vestlandsveier med en stor bil, og det som forundrer meg mest er at folk absolutt ikke har peiling på hvor bred bil de har. De fleste ser ut til å tro at bilene deres er nesten en meter bredere enn de er. Og skal du kjøre bil på Vestlandet, lær deg i det minste å rygge... Det står ingen steder i veitrafikkloven at lokalbefolkningen har vikeplikt for turister og skal rygge 50 meter til møteplass hvis det er en møteplass et par meter bak deg.

Mener du ikke smalere? Har lagt merke til fenomenet selv, selv om jeg ikke kjører stor bil. Det virker som folk tror de kan legge bilen over på to hjul, om det smalner til. Å stoppe på egnet sted er selvsagt uaktuelt...

Skrevet

Akkurat nå er det ikke noe veiarbeide opp mot Geilo? Det er noe like etter Rotneim, men det er det eneste?

Anonym poster: 4092093d1e41a9d451b4e751821c2862

Når man kjører fra Geilo til Kongsberg kjører man ikke der =) Hvis du leser resten ser du at hu forveksla Gol med Geilo =P

Skrevet

Virkelig noe å skryte av :sarkasme:

Det er slike som deg som skaper livsfarlige situasjoner...

Anonym poster: 3b053c8e82c54e5f8ac29984fe3da394

HaHa =P Og hvordan skaper jeg farlige situasjoner ved å ligge et sted mellom fartsgrensa og 20 over? Jeg kan den veien utenat og kunne kjørt den med øya lokka for å si det litt mildt...

Verre med de som ligger 10 under, de skaper farlige situasjoner de!

Skrevet

HaHa =P Og hvordan skaper jeg farlige situasjoner ved å ligge et sted mellom fartsgrensa og 20 over? Jeg kan den veien utenat og kunne kjørt den med øya lokka for å si det litt mildt...

Det at du kjører i høy hastighet og innbiller deg at du vet med sikkerhet hva som befinner seg rundt neste sving gjør deg farlig.

Du vet ingenting om hvordan det ser ut på veien, fordi du vet ikke når noen kommer i mot og hvordan de kjører. Eller om det er noen som sykler der. For jo, folk sykler på de rareste plasser, og helst midt i veien ofte.

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer som synsk da, som vet hva som til enhver tid befinner seg på veien du kjører. "kunne kjørt den med øya lukka" er et argument som blir for dumt siden ferdsel på veien forandrer seg i ett.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...