AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #1 Del Skrevet 15. august 2012 lenge? Hvis en mann på omtrent 25 år som er i et forhold, og har vært det i over fire år begynner å være utro - betyr det at han har gått lei av kjæresten? Eller er det mulig at han fortsatt elsker / har følelser for henne? Hva tror dere? Anonym poster: 8aaa50415e02bc33ea40e9f0e5ddf6cb Anonym poster: 8aaa50415e02bc33ea40e9f0e5ddf6cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nysgjerrigp Skrevet 15. august 2012 #2 Del Skrevet 15. august 2012 Trenger ikke å være umulig nei. Noen klarer å bevare gnisten tross sin unge alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #3 Del Skrevet 15. august 2012 Her er det ingen fasit, jeg tror man fortsatt kan elske kjærsten sin selvom man av en eller annen grunn er utro. Selvfølgelig kan man elske noen i fire år, elske noen kan man tilogmed gjøre i evigheten Anonym poster: 4db356d49cbbee01d6e2fd05e68ec5ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 15. august 2012 #4 Del Skrevet 15. august 2012 Det betyr mest sannsynlig at han var for ung da han startet noe seriøst, og at han ikke har fått rast i fra seg. Noen mennesker trenger å rase fra seg, andre ikke. Men joda, han kan fortsatt elske deg. Men ikke på den monogame og trofaste måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #5 Del Skrevet 15. august 2012 Utro menn elsker visst ikke sine kjærester. Anonym poster: 8aaa50415e02bc33ea40e9f0e5ddf6cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tidus Skrevet 15. august 2012 #6 Del Skrevet 15. august 2012 Nei. Utroskap er bevis på det motsatte av kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 16. august 2012 #7 Del Skrevet 16. august 2012 Nei. Utroskap er bevis på det motsatte av kjærlighet. FAAAIL. Du mener altså at utroskap blir utført fordi man bevisst hater partneren sin? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 16. august 2012 #8 Del Skrevet 16. august 2012 Nei. Utroskap er bevis på det motsatte av kjærlighet. Naivt av deg. Utroskap kan selvfølgelig være bevis på at følelsene er borte, men det kan også være et tegn på lav impulskontroll, ønske om bekreftelse, det kan vise at det mangler noe i forholdet eller at man har problemer etc. Jeg sier ikke dette for å rettferdiggjøre utroskap, men syns det er naivt å tro at utroskap kommer kun av hat til den andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tutta Skrevet 16. august 2012 #9 Del Skrevet 16. august 2012 Naivt av deg. Utroskap kan selvfølgelig være bevis på at følelsene er borte, men det kan også være et tegn på lav impulskontroll, ønske om bekreftelse, det kan vise at det mangler noe i forholdet eller at man har problemer etc. Jeg sier ikke dette for å rettferdiggjøre utroskap, men syns det er naivt å tro at utroskap kommer kun av hat til den andre. Jeg synes ikke utroskap er det samme som hat, men det er definitivt ikke kjærlighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 16. august 2012 #10 Del Skrevet 16. august 2012 Jeg synes ikke utroskap er det samme som hat, men det er definitivt ikke kjærlighet! Kjærlighet kan være så mangt. Hvis man for eksempel mangler bekreftelse og nærhet i sitt forhold, og har forsøkt å jobbe intenst for å få det, men partneren bare avviser deg gang på gang. Du elsker han over alt på jord, men han viser ikke de samme følelsen ovenfor deg. Du blir usikker og nærmest desperat etter å føle deg elsket. Plutselig møter du ute av det blå en svært sjarmerende fyr som får deg til å føle deg attraktiv og elskverdig. Det går dessverre litt for langt, og man har sex. Ble kjærligheten til partneren borte i øyeblikket de hadde sex? Kommer den tilbake etter sexen, eller er den borte for alltid i følge din mening? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #11 Del Skrevet 16. august 2012 Kjærlighet kan være så mangt. Hvis man for eksempel mangler bekreftelse og nærhet i sitt forhold, og har forsøkt å jobbe intenst for å få det, men partneren bare avviser deg gang på gang. men er det da kjærlighet i ordets rette forstand? da er det jo ugjengjeldt Anonym poster: 7f928a8cb5a21cf162a8416b88b2be0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 16. august 2012 #12 Del Skrevet 16. august 2012 men er det da kjærlighet i ordets rette forstand? da er det jo ugjengjeldt Anonym poster: 7f928a8cb5a21cf162a8416b88b2be0f Det kan da være kjærlighet for det. Man kan jo elske kjæresten sin selv om kjæresten ikke elsker tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 16. august 2012 #13 Del Skrevet 16. august 2012 men er det da kjærlighet i ordets rette forstand? da er det jo ugjengjeldt Anonym poster: 7f928a8cb5a21cf162a8416b88b2be0f Man kan da uansett kalle det for kjærlighet. Det er ingenting som tilsier at kjærlighet alltid må være gjengjeldt for at det skal "gjelde". Det finnes for eksempel de barna som elsker sine foreldre, mens foreldrene ønsker at barna aldri ble født og muligens forsømmer de grovt. Likevel har barna kjærlighet til sine foreldre. Ikke for alltid, men i et bestemt tidsrom. Man skal være forsiktig med å påstå at noe ikke er ekte kjærlighet. Jeg har nylig vært i gjennom tidenes verste kjærlighetssorg for en type som mest sannsynlig aldri elska meg. Er ikke sorgen min ekte da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tidus Skrevet 20. august 2012 #14 Del Skrevet 20. august 2012 Man kan da uansett kalle det for kjærlighet. Det er ingenting som tilsier at kjærlighet alltid må være gjengjeldt for at det skal "gjelde". Det finnes for eksempel de barna som elsker sine foreldre, mens foreldrene ønsker at barna aldri ble født og muligens forsømmer de grovt. Likevel har barna kjærlighet til sine foreldre. Ikke for alltid, men i et bestemt tidsrom. Man skal være forsiktig med å påstå at noe ikke er ekte kjærlighet. Jeg har nylig vært i gjennom tidenes verste kjærlighetssorg for en type som mest sannsynlig aldri elska meg. Er ikke sorgen min ekte da? Sammenlikningene dine er elendige. Jeg mente ikke at man hater partneren sin om man er utro. Men jeg vil si at man ikke har nok respekt for ham/henne til å kalle det man føler for ekte kjærlighet i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tidus Skrevet 20. august 2012 #15 Del Skrevet 20. august 2012 Naivt av deg. Utroskap kan selvfølgelig være bevis på at følelsene er borte, men det kan også være et tegn på lav impulskontroll, ønske om bekreftelse, det kan vise at det mangler noe i forholdet eller at man har problemer etc. Jeg sier ikke dette for å rettferdiggjøre utroskap, men syns det er naivt å tro at utroskap kommer kun av hat til den andre. Mente ikke at utroskap kom av hat. Men det beviser fortsatt at man ikke elsker partneren sin. Ønske om bekreftelse, dårlig impulskontroll osv er rene unnskyldninger. Det er såre enkelt: Elsker du partneren din, er du ikke utro. De som ikke er enige i dette, har en annen oppfatning enn meg om hva kjærlighet er i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå