Gå til innhold

Han spiser bare usunt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og da snakker jeg altså om godteri, cola, junkfood og greier. I tillegg spiser han få måltider om dagen, kanskje 2-3. Han blir jo ikke sulten når han gafler i seg så mye snacks.

Og selvfølgelig har han lagt på seg, noe han ser selv og klager på - uten å gjøre noe med det. Det hadde sikkert ikke blitt så ille om han var i aktivitet, men han har aldri vært noe sporty. Prøver å få meg han på gåturer, men han gidder bare ikke. Han prater stadig om å begynne å sykle, men det blir liksom aldri. Det som "redder" han er at han har en jobb hvor han er litt aktiv.

Hittil har jeg tenkt at jeg elsker han uansett, og tenner på han uansett. Men magen hans blir ikke akkurat noe mindre, og jeg kan ikke unngå å bli irritert på at han klager over vekta uten å gjøre noe med det, og at han ikke har mer respekt for seg selv. Skulle ønske han bare kunne iverksette tiltak, og han er fullstendig klar over hvilke tiltak som må til.

Men jeg er jo ikke moren hans. Jeg kan ikke be han om å slutte å spise sjokolade rett før middag, eller spørre om vi ikke skal ha salat eller grønnsaker til middagen (for det blir bare spist av meg uansett). Vi bor ikke sammen, så det er han selv som bestemmer hva han skal ha i hus.

Kjennes ut som at jeg har prøvd det jeg kan, med tanke på at jeg bare er kjæresten hans. Hva burde jeg gjøre?

Anonym poster: 718c10bb202cc08a2159628e4e11df54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...