Gå til innhold

Drømmekjæresten, som jeg ikke stoler på!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg trenger å lufte meg litt.

Jeg har en fantastisk kjæreste på 25 år. Han er gutten jeg hadde i hodet, før jeg faktisk møtte han. Vi har vært sammen i over ett år nå, og har det fantastisk sammen for det meste av tiden. Vi bor sammen i en leilighet som vi leier. Vi drømmer om at en dag skal vi kjøpe vårt eget hus, få barn, reise på ferie og alt livet har å by på. Men så har jeg ett problem som tærer på både meg og han.

Jeg stoler ikke på han. Dette er grunnet hans fortid og personlighet, samt min usikkerhet generelt. Angående hans fortid så har han det kanskje de fleste kjekke menn har av fortid: damer og engangsligg her og der. Han har i tillegg flere korte kjæresteforhold bak seg som ikke fungerte i lengden fra kvinnens side. Jeg respekterer hans fortid, og føler ikke dette som en særlig stor trussel, men den er noe påvirkelig i denne saken.

Den sterkeste faktoren for å ikke kunne stole på han er følgende personlighetstrekk:

- Ekstremt ubesluttsom (eple, pære?! eple... nei pære.. ok, eple da). Dette gjør at jeg er redd at han i situasjoner vil kunne gjøre feil valg.

- Svært høy sexlyst. På grensen til syklig noen dager. Han blir kåt av ingenting. Han kan bli kåt av mer eller mindre alt som minner om damer eller sex. Jeg har til og med fått høre av kamerater at han er en skikkelig "kåtball".

- Implussiv. Tenker ofte ikke så mye over konsekvenser, som i at han til tider lever i sin egen boble. F.eks at drømmebilen som han var på håret til å kjøpe ville ruinert han/oss til de grader. Heldigvis fikk jeg overbevist han at vi må vente til vi har bedre økonomi.

- Lav selvtilitt. Dette er ikke noe man kan se på han, men jeg som kjenner han vet det. Han er veldig opptatt av andres meninger og bekreftelser. Dette gjør han svært oppmerksom på sitt eget utseende og presentasjon.

I tillegg er han svært konfliktsky som resulterer i at han ikke er så åpen som jeg skulle ønske. Regner med dette er pga. hans frykt for mine eventuelle reaksjoner.

Disse personlighetstrekkene er ikke noe negativt hver for seg, men nå er det slik at han har hele pakka.

Det positive er selvfølgelig at han har forandret seg mye etter at han ble sammen med meg. Festingen til langt på natta er ikke lenger ett faktum. Nettdating/sexdating sidene han før var medlem på er ikke lenger aktive og han viser sin seriøsitet sammen med meg.

Alikevell har jeg denne sterke angsten om å bli bedratt. Dette resulterer i at jeg er et nervevrak hver gang han drar ut med venner, eller ikke er i samvær med det motsatte kjønn uten meg. Senest i natt hadde jeg mareritt hvor jeg ankom en fest hvor jeg ferska kjæresten min midt i akten med en jente *grøss*!

Jeg tror ikke han kommer til å gå i fra meg, fordi jeg vet at han elsker meg. Men jeg er redd han en dag vil gjøre en feil...

Anonym poster: 1a7594dd6eb965006e96891d0e008791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet godt hvordan du har det. Men til slutt er det bare du selv som ødelegger forholdet ditt siden han merker at du ikke stoler på ham.

Been there, done that. Ikke ødelegg forholdet ditt.

Lettere sagt enn gjort å stole på noen, men du må bare prøve på det.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar gjest. Kan du utdype litt mer hvordan du hadde det/opplevde dette? Hvordan var kjæresten/eksen din? Hvordan endte det?

ts

Anonym poster: c32915662f6bdef61124693db5a84b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det her være drømmekjæresten????

Selvfølgelig måtte det komme en slik kommentar. Han er en fantastik kjæreste å ha. At han er implussiv, har høy sexlyst ect. er ikke negativt i den forstand. Det gjør bare at jeg sliter med å stole på han.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Selvfølgelig måtte det komme en slik kommentar. Han er en fantastik kjæreste å ha. At han er implussiv, har høy sexlyst ect. er ikke negativt i den forstand. Det gjør bare at jeg sliter med å stole på han.

ts

Naturligvis måtte du komme med en slik greie som sier "stort libido" = ikke til å stole på."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naturligvis måtte du komme med en slik greie som sier "stort libido" = ikke til å stole på."

Vel, nå var ikke det den eneste faktoren.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle egenskapene til min eks..bortsett fra å være impulsiv. Men samme fortid, sjarmør, svært høy sex-lyst og i tillegg sexfiksert..Som sagt; min eks. Jeg orket det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg må si jeg ikke synes dette kvalifiserer til en drømmekjæreste, men det er vel dette alle damer sier til seg selv for å bli i forhold som ikke er helt gode.

Hvis man bare kan skylde på at det er drømmemannen kan man jo holde ut mye lengre

Anonym poster: be198346164e07ef62ef43bfa663cf17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg må si jeg ikke synes dette kvalifiserer til en drømmekjæreste, men det er vel dette alle damer sier til seg selv for å bli i forhold som ikke er helt gode.

Hvis man bare kan skylde på at det er drømmemannen kan man jo holde ut mye lengre

Anonym poster: be198346164e07ef62ef43bfa663cf17

Hva er det som tilsier at han ikke er drømmemannen som kjæreste? Skal jeg gå i fra han fordi han har potensiell til å være utro?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som tilsier at han ikke er drømmemannen som kjæreste? Skal jeg gå i fra han fordi han har potensiell til å være utro?

ts

Ikke fordi han muligens har potensiale til å være utro, men fordi du alltid kommer til å bekymre deg for det fordi han er som han er...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...