Gå til innhold

Normalt at Fysioterapeuten ringer deg?

Gjest Ina

Anbefalte innlegg

Bare lurer... Jeg har i en ganske lang periode vært sykmeldt og fått behandling som ikke har hjulpet. Igjennom bedriftshelsetjenesten kom jeg i kontakt med en trivelig fysioterapeut på min egen alder som virket å se løsningen på problemet mitt. Jeg var på en undersøkelse, skulle bli videresendt til noen andre etter sommeren. Han ( Fysioterapeuten ) har ringt en gang for å høre hvordan jeg har hatt det og jeg skulle til ny undersøkelse til han. Vi har en god og avslappet tone oss i mellom, og jeg har ikke vært til behandling i mellomtiden.

Etter undersøkelsen ble det klart når jeg skulle til spesialist, så jeg trodde det var siste gang jeg skulle til han,så jeg ventet meg et hade og lykke til, men istede så skulle han ringe meg for å høre hvordan det gikk til spesialisten og da senere sette opp et evt treningsprogram etter en undersøkelse.

Jeg tenkte det var min egen oppgave å ordne med timer og sånn, men synes jo det er fint med en slik engasjert fysioterapeut.

Har ikke opplevd slik med "behandlere" før, men kanskje slik det har blitt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg spørre hvor gammel han er og hvilken by du bor i? Har opplevd det samme selv, og det viste seg at fysioterapeuten var ute etter å få meg til sengs, og fikk høre senere at han hadde prøvd seg på flere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest: huffda, du var da uheldig, han er vel i slutten av 20 årene og kjekk å på..

Jeg vil/ ønsker å tro det er pengene som caramelli skrev, men måtte bare spørre her, da andre behandlere jeg har gått til har overlatt meg til meg selv og egentlig ikke kunne brydd seg mindre etter jeg har betalt for timen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, han tjener jo penger på at du kommer tilbake.

Ja, kanskje det er fysioterapeutenes måte å drive med mersalg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også blitt oppringt av fysio for å høre om det var fremgang og diskutere videre behandling. Helt uten at det var noe annet med i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slowpoke

For meg høres det ut som om fysioterapauten gjør jobben sin. Han følger opp kundene sine, når ble det galt? Jeg kan virkelig ikke forstå at det at han vil følge opp behandlingen er mystisk på noe vis.

Slapp av TS og vær glad til at du har fått en behandler som tar deg på alvor heller du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han jobber i bedriftshelsetjenesten der du jobber, er det nok hans jobb å følge opp, og se om du vil kunne fungere bedre i jobben din etter endt behandling, evt om det trengs andre tilpasninger. Han tjener nok ikke noe ekstra på deg dersom han er bedriftsfysio, de har fastlønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...