Gjest hogwash Skrevet 18. august 2012 #22 Skrevet 18. august 2012 Pene jenter vet at de er pen. Kjenner mange nydelige som ikke vet det selv. Også mange som ikke klarer å tro på det uansett hvor ofte de får høre det. 1
Steinar40 Skrevet 18. august 2012 #23 Skrevet 18. august 2012 Dei som taper på det er begge kjønn fordi dei gjer det samme som du gjer med den siste kommentaren din. Når en antar at en fyr kun er ute etter sex fordi han gir kompliment, eller at ei dame er billig fordi ho tar initiativ. vi har jo eit samfunn der en bør vere hard to get ellers er en billig. Med en slik innstilling så går begge kjønn glipp av mange potensielle partnere basert på at en dømme en person uten å vite. Akkuratt som den siste kommentaren din der du forsøker å sei at eg er ute etter eit gratis ligg uten at du kjenner meg. Det er ikkje akkuratt modent. Du la ikke merke til at det sto et spørsmålstegn til slutt? Og jeg ser ikke at du svarte på det.
Steinar40 Skrevet 18. august 2012 #24 Skrevet 18. august 2012 Kjenner mange nydelige som ikke vet det selv. Også mange som ikke klarer å tro på det uansett hvor ofte de får høre det. Men de vet at de får oppmerksomhet ifra gutter/mannfolk.
Gjest hogwash Skrevet 18. august 2012 #25 Skrevet 18. august 2012 Men de vet at de får oppmerksomhet ifra gutter/mannfolk. Og så..? Jeg kan skjønne det er vanskelig å ta til seg på byen hvor de fleste smører på komplimentene av en spesifikk grunn, jeg kan skjønne det er vanskelig å ta til seg her inne, hvor alle som viser seg frem får akkurat de samme komplimentene fra akkurat de samme folkene.
filantropen Skrevet 18. august 2012 #26 Skrevet 18. august 2012 det er stor psykologisk forskjell på ekstern validering og intern validering, Steinar. Og nei Steinar eg er ikkje kun ute etter gratis ligg, og eg har heller ikkje ons ettersom det er få damer eg finner verdig å ha sex med. Eg bruker Tantra som endel av livet, og sex er en måte å knytte sterke bånd, og eg ønsker å finne den kvinna som eg ønsker å gi meg til og som ønsker å gi seg til meg.
Steinar40 Skrevet 18. august 2012 #27 Skrevet 18. august 2012 (endret) Og så..? Jeg kan skjønne det er vanskelig å ta til seg på byen hvor de fleste smører på komplimentene av en spesifikk grunn, jeg kan skjønne det er vanskelig å ta til seg her inne, hvor alle som viser seg frem får akkurat de samme komplimentene fra akkurat de samme folkene. Oppmerksomhet i seg er (altfor) mye verdt for (altfor) mange. Men jeg kan godt tro på at mange usikre jenter/kvinner ikke helt forstår eller vet hvorfor de får denne oppmerksomheten. Et annet åpenbart problem er selvfølgelig at når man sammenlikner seg selv med bilder av fotomodeller så blir det umulig å være fornøyd med sitt eget utseende. Endret 18. august 2012 av Steinar40
Aprilcch Skrevet 18. august 2012 #28 Skrevet 18. august 2012 Tar gjerne mot komplimenter jeg, men når en samtale innledes med følgende setning "Du er så søt at du kunne utkonkurrert Freia" da slår alle mine sperrer seg på. I en helt annen setting hadde jeg sannsynligvis sagt tusen takk, og fulgt opp med noe morsomt i samme gate. Helt enig. Og sånne sjekkereplikker funker som regel aldri. De få gangene de funker er det fordi fyren ser på deg med et selvsikkert køddent ansikt når han sier det, og er dritkjekk. Det er ikke alltid det funker da heller, forresten. Det er noe annet å skrive at "du virker søt" etter å ha sendt noen meldinger, for da spiller det på personligheten. Men når første melding er "Hei, du var søt!!!", så tenker jeg to ting. 1. Hvordan skal jeg svare på den meldingen? 2. Dette er det eneste jeg vet om deg, for du har ikke skrevet noenting mer, og da virker du litt "grunn". 1
filantropen Skrevet 18. august 2012 #29 Skrevet 18. august 2012 det er fordi vi har eit samfunn og ei medie som seier damer må være penast mulig, og at gutter må ha mest mulig penger for å få dame. er det rart Steinar ? mennesker er eit produkt av samfunnet og økologien en vokser opp i.
Steinar40 Skrevet 18. august 2012 #30 Skrevet 18. august 2012 det er fordi vi har eit samfunn og ei medie som seier damer må være penast mulig, og at gutter må ha mest mulig penger for å få dame. er det rart Steinar ? mennesker er eit produkt av samfunnet og økologien en vokser opp i. Nei, det er ikke noe rart i det hele tatt. Det er bare veldig uheldig at det er sånn.
filantropen Skrevet 18. august 2012 #31 Skrevet 18. august 2012 Svært uheldig einaste som kan hjelpe mot det er å bli meir bevisst. vi lever slik at vi er så opptatt av andre, at vi er lite tilstede i vårt eget liv. Komplimenter er ein herlig måte å gi verdi og sette pris på andre mennesker for vi er alle unike. Når en veit kven en er så innser en også at det finnes kun en person som tilbyr det samme
Steinar40 Skrevet 18. august 2012 #32 Skrevet 18. august 2012 Svært uheldig einaste som kan hjelpe mot det er å bli meir bevisst. vi lever slik at vi er så opptatt av andre, at vi er lite tilstede i vårt eget liv. Komplimenter er ein herlig måte å gi verdi og sette pris på andre mennesker for vi er alle unike. Når en veit kven en er så innser en også at det finnes kun en person som tilbyr det samme Joda, men man må bare regne med at komplimenter blir misforstått. Og derfor lar jeg heller være. Stort sett.
Gjest Arvid78 Skrevet 18. august 2012 #33 Skrevet 18. august 2012 "Du er så pen", eller: "Så pen du er", er ikke det samme som at han vil ha sex med deg men om han sier: "Så pen du er, få se på fitta di", så kan det være noe i det
filantropen Skrevet 18. august 2012 #34 Skrevet 18. august 2012 visst komplimentet blir misforstått så er det fordi du gir det på feil måte. husk at kommunikasjon er på motpartens premisser, og når mottaker misforstår budskapet må avsender forandre måten. det er heller ikkje alle som klarer å ta i mot kompliment grunna deira egne negative overbevisninger . det er jo ditt valg, det blir som å slutte å føle fordi det kan gjere vondt. trist 1
filantropen Skrevet 18. august 2012 #35 Skrevet 18. august 2012 Arvid: da er ikkje det kompliment, det er tomme ord fra eit seksuelt frustert og emosjonelt skadet menneske. 1
filantropen Skrevet 18. august 2012 #36 Skrevet 18. august 2012 så lenge ein gir kompliment av eit genuint ønske, så har reaksjonen til mottakeren ingenting å sei. vi han intet ansvar for reaksjonen til andre mennesker, det er opp til dei sjølv
Steinar40 Skrevet 18. august 2012 #37 Skrevet 18. august 2012 visst komplimentet blir misforstått så er det fordi du gir det på feil måte. husk at kommunikasjon er på motpartens premisser, og når mottaker misforstår budskapet må avsender forandre måten. det er heller ikkje alle som klarer å ta i mot kompliment grunna deira egne negative overbevisninger . det er jo ditt valg, det blir som å slutte å føle fordi det kan gjere vondt. trist Det er ikke naturlig for mange å gi komplimenter uten en god grunn. Og jeg er en av disse.
filantropen Skrevet 18. august 2012 #38 Skrevet 18. august 2012 er en grunn til at følgende ordtak eksisterer: alt du ønsker ligger utenfor komfortsona di. Grunnen til at det er unaturleg er fordi du ikkje gjer det og at du trur det. det du trur blir din sannhet, og med den innstillinga du har så blir det unaturleg og det er det du viser til andre
Steinar40 Skrevet 18. august 2012 #39 Skrevet 18. august 2012 er en grunn til at følgende ordtak eksisterer: alt du ønsker ligger utenfor komfortsona di. Grunnen til at det er unaturleg er fordi du ikkje gjer det og at du trur det. det du trur blir din sannhet, og med den innstillinga du har så blir det unaturleg og det er det du viser til andre Tja, jeg syns at komplimenter skal måtte fortjenes med egen innsats. F.eks er utseendet medfødt og ingenting man i utgangspunktet fortjener noe komplimenter for.
filantropen Skrevet 18. august 2012 #40 Skrevet 18. august 2012 kvifor ikkje ? Er ingenting gale med å være vakker. det har heller ingenting med å fortjene. det har med å dele det en føler når en ser personen. ingenting er vakrere enn eit vakkert menneske, og det er ikkje berre utsjånad som teller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå