AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Hva slags kompliment foretrekker dere på Match og Sukker? At du er søt? At du er pen? At du er deilig? At du er hot? At du er pulbar? At du er sexy? Eller er det best å ikke komplimentere utseendet? Anonym poster: 5a1016033298d554111c2dbcb12f5b21
Zakuro Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Jeg har selv lagt merke til at folk er svært forskjellig på dette. Selv liker jeg ikke å få komplimenter på utseendet med en gang, det får folk bare til å virke så utrolig grunne og overfladiske. Jeg synes komplimenter er forbeholdt familie, venner, og folk man har datet litt. Men, som sagt, folk er forskjellig.
Knirke Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Komplimenter på utseendet, spesielt i første melding, er en mega-turnoff... Det betyr bare at fyren kun har sett på bildene og ikke giddet å ta seg 2 minutter til å lese profilteksten og funnet på noe vettugt å si. Jeg ser selvfølgelig også først og fremst på bildene når jeg leser sukkerprofiler, men jeg er vitterlig ikke dum nok til å plumpe ut med det ved første kontakt. Komplimenter på utseendet bør ikke komme før etter man har møtt hverandre, -og kun i fylla 2
Gjest Eurodice Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Komplimenter på utseendet, spesielt i første melding, er en mega-turnoff... Det betyr bare at fyren kun har sett på bildene og ikke giddet å ta seg 2 minutter til å lese profilteksten og funnet på noe vettugt å si. Jeg ser selvfølgelig også først og fremst på bildene når jeg leser sukkerprofiler, men jeg er vitterlig ikke dum nok til å plumpe ut med det ved første kontakt. Komplimenter på utseendet bør ikke komme før etter man har møtt hverandre, -og kun i fylla Kan man ikke gi komplimenter når man er edru, mener du? 1
Gjest Janus Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Et lite eksperiment: 1. Konstruer en falsk profil på en datingside og bruk et bilde av en pen jente. 2. Rapporter tilbake etter et døgn og fortell om innholdet på meldingene du har mottatt. 3. Konstruer en "strategi" som er motsatt av strategien til alle desperate og kjedelige menn som skriver til deg. Se om du kjenner igjen din egen tankegang i mennene som skriver til deg. Om du ikke er interessert i å gjøre dette, så la oss for et øyeblikk filosofere over psykologien bak et kompliment. Hvorfor ønsker du å gi en kvinne et kompliment? Hva er intensjonen? Ønsker du å få noe tilbake for det? Eller gir du det som en gave uten noen forpliktelser? Kan det tenkes at et kompliment er betydelig mer effektivt og relevant i det virkelige liv når du har god øyekontakt? Alle er James Bond bak tastaturet.
Knirke Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Kan man ikke gi komplimenter når man er edru, mener du? Å gi komplimenter på utseendet er tacky uansett setting, men i fylla er det i det minste tilgivelig
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 Å gi komplimenter på utseendet er tacky uansett setting, men i fylla er det i det minste tilgivelig Det er jo en trist tanke, da. Alle: så fin du var med håret slik / den genseren fremhevet xxx / du har så nydelig hud / i dag så du riktig strålende ut! (eller et godt plassert: så sexy rumpa di er i den kjolen) bare servert i fylla? Må jeg begynne å drikke på jobb for å være korrekt? De fleste blir glad av slikt. Anonym poster: c9ad7ddea4d14c7a6ac01b600d45a563 3
Gjest Søgni Skrevet 14. august 2012 #8 Skrevet 14. august 2012 Jeg synes ikke det er tacky å gi komplimenter for utseende, men jeg ville definitivt ikke skrevet "Du er pulbar/sexy", for å si det sånn. Det finnes sikkert jenter som synes det er sjarmerende, hva vet jeg, men hvis man nå først skal gi et kompliment for utseendet så synes jeg det er hundre ganger bedre med noe mer spesifikt, altså med rot i hvordan man ser ut, som viser at du faktisk har giddet å se etter før du slang ut et kompliment 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #9 Skrevet 14. august 2012 Det blir et kommentar på et generelt grunnlag, ettersom jeg ikke vanker på datingssider på nettet (er for meg en absurd tanke å date noen jeg møter på nett), så....jeg liker ikke komplimenter, og jeg er for sjenert til å dele ut komplimenter, så det jeg måtte tenke av pene kommentarer forblir i hodet og passerer aldri munnen. Skulle faktisk ønske det var mindre press ang. det å gi og motta komplimenter, virker som om å gi ut komplimenter er det viktigste i livet :/ Anonym poster: a97500cde1372e0316e4a5cb774fed7a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #10 Skrevet 15. august 2012 Jeg er som alle andre mest opptatt av utseendet, men som de fleste smarte folk vet jeg å late som om noe annet når jeg sender den første meldingen. Anonym poster: 5a1016033298d554111c2dbcb12f5b21 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #11 Skrevet 15. august 2012 Jeg syns det er både og med komplimenter. Jeg får maaaange meldinger på sukker om at jeg er søt, men siden ingen av de har møtt meg, veier jo ikke sånne komplimenter så veldig tungt. Jeg er også litt enig i de ovenfor her som skriver at komplimenter på utseende tidlig i bli-kjent-fasen er et tegn på overefladiskhet og grunn personlighet. For min del er hyggelig at menn syns jeg er søt, men jeg er jo tross alt en 31år gammel dame og ville ikke karakterisert meg selv som "søt". Et problem jeg har er at når menn kommenterer utseendet mitt, så "åpner" for et overfladisk blikk fra min side også (jeg prøver å "se" menn med mer enn bare øynene). Det er ikke alltid til "tiltaltes" fordel. Så jeg ville kanskje ikke ha "grunnet" eller forankret" en samtale i utseendebaserte perspektiver så tidlig hvis jeg var mann på sjekkern`n. Anonym poster: 02adbcaed3269014886e9d21a684a586
smilo Skrevet 15. august 2012 #12 Skrevet 15. august 2012 Kommentarer på utsende på første melding er bare turn-off og rett i "arkivert for godt". De som gjør dette virker kun desperat og bare opptatt av å komme i buksa på meg, og det er ikke derfor jeg er der inne. Men de som klarer å starte en samtale om mer normale ting svarer jeg gjerne 3
Gjest Skrevet 15. august 2012 #13 Skrevet 15. august 2012 De må gjerne skrive at jeg er pen eller søt, men de må skrive noe mer også. Noe som gjør meg interessert og som jeg faktisk kan svare på. Hvordan skal man liksom svare på "Hei, du var søt!"? Skriver de at jeg er hot eller sexy, svarer jeg ikke. Da er det tydelig hva de er ute etter, og det er ikke det samme som jeg er ute etter. At det er tacky å gi komplimenter på utseende er jo bare teit. Alle liker å få høre at de ser bra ut! Men det er jo forskjell på komplimenter, og noen er bare tacky. "Deilig rumpe!" er ikke noe du vil høre fra andre enn kjæresten.
Gjest HunterLady Skrevet 15. august 2012 #14 Skrevet 15. august 2012 Synes det er helt greit med komplimenter i første tilnærming, men det må gjerne være noe annet i tillegg også. Ikke bare "Hei, du var deilig."
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #15 Skrevet 15. august 2012 Herregud. Alle her er innerst inne mest opptatt av utseende. Hvorfor late som noe annet? jeg tror kvinner ofte blir veldig såre av dette pga deres eget syn på menn. De vet de ser et objekt der i form av utseende, status og penger. Når menn da antyder at de også ser på utseende skjønnerde selv at de blir sett på like billig som de selv ser på mennene. Selv er jeg rett på sak. Hvorfor late som noe annet? Jeg slår jo to fluer i en smekk uansett da jeg ikke gidder sånne dobbeltmoralske kvinnfolk som har så mye merkelige for seg å skal gjøre seg så utrolig komplisert å omgåes.Mitt råd ts er å slutte å spørre kvinner om hva de foretrekker eller ikke å gjør det du føler for. Du gjør deg selv bare en bjørnetjeneste ved å drive å skal måtte ta hensyn til kvinnenes absolutt laveste komforsone bare fordi menn lar seg herse med på den måten. Ingen tvil om at kvinner sitter på mest makt i kommunikasjon mellom kjønnene og at høflighetsnormer skal passe deres komforsone, men det er jo også fordi menn flest tillater det.De smarteste mennene snur spillet til sin fordel og slutter å forholde segtil kvinners mange høflighetsstandarer og normer. Det er en grunn til at de mest selvsikre mennene scorer høyst på markedet. Siden jeg er kjekk får jeg selv alltid en slags ny sjanse om jeg trår over kvinnenes komforsone. Men når de antyder det lar jeg aldri høre fra meg igjen og som regel kommer de da krypende etter. De regner nemlig med at du skal innrette deg dem og spiller ofte mer kostbar enn de egentlig har råd til. Se på disse jentene som har svart deg. Syns du noen av dem virker som omgjengelige, enkle og trivelige kvinner å omgåes? Når de kan gjøre seg s vanskelig over en liten bagatell, hvor mang flere sperrer tror du ikke egentlig de har? Vær deg selv, gjør som du vil og drit i hva slags respons du får. Hvis du er ute etter et seriøst forhold er det ikke viktig hvor mange kvinner du får napp fra men hva slags kvinner. Og hvem vil bruke tiden sin på sånne kvinner i lengden? Du finner bare den rette for deg ved å være deg selv å gjøre det du har lyst til. Anonym poster: b0e3ad7a119cfd6a759af31b9b7f4ab0 1
Gjest Arvid78 Skrevet 15. august 2012 #16 Skrevet 15. august 2012 Jeg blir deprimert når jeg leser om hvordan vi forholder oss til komplimenter, du kan bare si de når man er full..herregud hva er det som feiler oss Men til saken, når det gjelder å gi komplimenter før dere hare truffet hverandre og bare snakker på nett så må du være litt forsiktig når det kommer til kvinner, selv om du bare er ærlig så har de en tendens til å ta det feil, slik er det bare 1
smilo Skrevet 15. august 2012 #17 Skrevet 15. august 2012 Tar gjerne mot komplimenter jeg, men når en samtale innledes med følgende setning "Du er så søt at du kunne utkonkurrert Freia" da slår alle mine sperrer seg på. I en helt annen setting hadde jeg sannsynligvis sagt tusen takk, og fulgt opp med noe morsomt i samme gate.
filantropen Skrevet 18. august 2012 #18 Skrevet 18. august 2012 Kommentaren min gjelder ikkje online dating men i det virkelig liv. Virker som at det er mange her som ikkje liker å få komplimenter. Når en får komplimenter online, så er det umulig å vite intensjonen bak komplimentet eller om personen genuint meiner det som blir sagt. Valg av nettsted har også endel å sei ettersom det finnes menn som velger nettdating fordi dei ikkje har tid til å gå ut å finne seg ei dame, eller så kan det være at det er en fyr som ikkje tør å snakke med damer engang, og velger den løsninga som stiller minst krav til han som menn. Og når vi vokser opp i eit samfunn som er sterkt prega av kjønnsnøytralisering spesielt gjennom ideologisk feminisme, der vi menn skal pakke alt så fint inn når vi snakker til damer, og en får en generasjon menn som ikkje har peiling korleis dei skal snakke med kvinner. For dei som syns det er creepy å få kompliment av en vilt fremmed, så kan det vere fleire faktorer til det. Eg er veldig direkte, og gir ofte kompliment til damer når eg ser dei, og det er også slik eg skaffer meg date. Ser eg ei dame som eg finner fantastisk tiltrekkande, så går eg bort å seier for eksempel noko lignande som det her: "Heisann, eg såg det nettopp, og eg må berre sei at eg syns du er ei fantastisk vakker kvinne, og eg vart skikkelig nyskjerrig på deg" og inviterer ho ut, eller ber om nummer for å avtale seinare. Eg får fleire ja enn eg får nei, og ofte gir eg kompliment kun for å gi det fordi eg syns ho er vakker. Det eg har lagt merke til er er en tendens at desto bedre sjølvtillit dama har, desto meir setter ho pris på komplimentet. Ei dame med god sjølvtillit vil naturligvis føle seg komfortabel med sin egen kropp og utsjånad, og når da eg seier at eg syns ho er vakker, så stemmer det med henna modell av verden, og ho skjønner at eg er ærlig. Ei med dårlig sjølvtillit derimot merker eg fort på reaksjonen henna at ho ikkje heilt trur på det, og ikkje setter pris på det. Berre fordi en mann gir eit kompliment betyr ikkje det at han kun er ute etter sex. Dette er desverre en oppfattelse blant mange kvinner som kjem fra samfunnsprogrammeringa som seier at mannen ikkje vil kjøpe kua om han får melka gratis. En kvinnes verdi som menneske er avhengi av om ho vil ha sex med en person eller antall seksuelle partnere. Så for dei kvinnene som trur at alle menn kun er ute etter en ting, bør kanskje ta eit lite blikk på seg sjølv og sine overbevisninger, for det tjener ingen at folk går rundt å tenker slik. 1
Steinar40 Skrevet 18. august 2012 #19 Skrevet 18. august 2012 Berre fordi en mann gir eit kompliment betyr ikkje det at han kun er ute etter sex. Dette er desverre en oppfattelse blant mange kvinner som kjem fra samfunnsprogrammeringa som seier at mannen ikkje vil kjøpe kua om han får melka gratis. En kvinnes verdi som menneske er avhengi av om ho vil ha sex med en person eller antall seksuelle partnere. Så for dei kvinnene som trur at alle menn kun er ute etter en ting, bør kanskje ta eit lite blikk på seg sjølv og sine overbevisninger, for det tjener ingen at folk går rundt å tenker slik. Så, hvem mener du at taper på denne innstillinga da? Og hvorfor? Jeg vil faktisk påstå at de som taper mest på det er mannfolk som bare er ute etter et gratis ligg. Og det er kanskje blant andre deg da eller? hehe 1
filantropen Skrevet 18. august 2012 #20 Skrevet 18. august 2012 Dei som taper på det er begge kjønn fordi dei gjer det samme som du gjer med den siste kommentaren din. Når en antar at en fyr kun er ute etter sex fordi han gir kompliment, eller at ei dame er billig fordi ho tar initiativ. vi har jo eit samfunn der en bør vere hard to get ellers er en billig. Med en slik innstilling så går begge kjønn glipp av mange potensielle partnere basert på at en dømme en person uten å vite. Akkuratt som den siste kommentaren din der du forsøker å sei at eg er ute etter eit gratis ligg uten at du kjenner meg. Det er ikkje akkuratt modent. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå