AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #81 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg har ikke brukt hormonprevensjon på sikkert 6 år, og har enda ikke havnet på tjukka. Finnes annen prevensjon vet du Og JA man skal definitivt gjøre innsats for å bedre samlivet sitt - det inkluderer sex. Ikke for å kuppe tråden, men hvordan prevensjon er det du bruker ? Anonym poster: 0e8eb4f5e16b8913038d60bb3f650e4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 14. august 2012 #82 Del Skrevet 14. august 2012 Ikke for å kuppe tråden, men hvordan prevensjon er det du bruker ? Anonym poster: 0e8eb4f5e16b8913038d60bb3f650e4d Eh....ingen burde kopiere norah-metoden :S Jeg strider mot alle prinsipper og har bedrevet litt risikosport på den kanten. Don`t try this at home, kids! Men intensjonen var å bruke kondom, om man kan si det slik. Jeg tålte ikke p-piller særlig bra, og var/er dessuten i et fast forhold hvor en "ulykke" ikke var så veldig ulykke. Men, det finnes jo andre ting å gjøre, eks bytte merke - prøve generell annen type prevensjon. Ingen dauer av å bruke kondom, og fordelen med det er at man blir innmari kreativ på å inkludere ting som ikke betyr ordinært samleie hele veien(gitt at man synes kondom er litt følsomhetssenkende). Ser ikke problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 15. august 2012 #83 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg har prøvd 4 ulike typer p-piller , og har hatt problemer med manglende sexlyst på alle typene. Dette synes jeg er dritkjipt, og jeg har ofte lyst i hodet til å ha lyst i kroppen, men det hjelper ikke. Sånn var det for meg også, og det var en enorm lettelse at kjæresten min synes kondom er helt ok. Litt mer plundrete, men det har absolutt sine fordeler. For vår del er sex med kondom langt bedre enn ingen sex eller kjip sex fordi jeg ikke har ordentlig lyst. Hvis forholdet ellers er skikkelig bra er sex mindre viktig, men hvis forholdet skranter blir mangel på sex ofte det som gjør at forholdet ryker. Sånn er det ikke for meg, og jeg tror ikke jeg er unormal på noen måte. For min del ville manglende sex kunne være en grunn til at et eller godt forhold begynte å skrante. Finnes annen prevensjon vet du Og JA man skal definitivt gjøre innsats for å bedre samlivet sitt - det inkluderer sex. Jeg er helt enig. Og jeg synes absolutt ikke det er kvinnen som "ofrer seg" dersom hun slutter på p-piller, kondomer er som oftest kjipere for mannen enn for kvinnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 15. august 2012 #84 Del Skrevet 15. august 2012 Har vært sammen med kjæresten min i 4 år. Vært samboere i 1 år. Vi er begge i midten av 20 årene. Vår beste alder! Men vi har omtrent aldri sex, det året vi ble samboere regnte jeg med at det kom til å gå vilt for seg nesten hver dag. Det tok vel 2 uker før vi først hadde noe sex etter vi hadde flyttet inn. Alt var klart i leiligheten og ikke noe oppussing eller stress. I løpet av året som samboere har jeg prøvd forskjellige ting for at vi skal ha mer sex. Jeg tipper jeg har dratt i gang sex diskusjonen 2-3 ganger i løpet av dette året, hvor jeg forteller henne at vi har for lite sex, hun er delvis enig og jeg kommer med forslag for å bedre sexlivet. KJøpte leketøy, sender henne litt kåte sms'er, vasker leiligheten/lager mat slik at hun ikke trenger å tenke på noe. Men uansett hvor mye overskudd hun har, er hun alltid for sliten til å ha sex (føler jeg). Dette året har også innebæret mer sympati sex (noe jeg hater), men det er det eneste jeg får. Da ligger hun bare der som en potetsex og vil verken suge, ri eller noe. Men hun sier alltid hun har det godt. Så hvorfor har vi da ikke mer? Til og med når vi er i syden har vi lite sex, var nettopp 2 uker bortreist og hadde sex 1 gang. Nå er det omtrent 1 mnd siden sist vi hadde noe sex. Tips til hva som kan bedre sexlivet? Om det ikke blir bedre denne gang, orker jeg seriøst ikke mer... Jeg vet man ikke skal basere forhold på sex, det har jeg sagt til meg selv det siste året, men det går grenser og vi er heller ikke 80 år med dårlige hofter og impotens. Hvor ofte har dere som par sex? og hvor lenge har dere vært sammen? hva er nøkkelen til et bra sexliv? Vi har ikke barn! vh TS Vel.. For oss har det hjulpet å være borte fra hverandre i en uke eller to (ikke pause i forholdet altså, men borte på grunn av forskjellige årsaker).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 15. august 2012 #85 Del Skrevet 15. august 2012 Hun skal slutte på pilla å risikere å bli gravid bare sånn at han skal få pulten mer? Vet det fins annen prevensjon enn p preparater, men det er det preparatet det er minst oll med Kjære Betty. Kan du ikke rett og slett slutte å svare i denne tråden? Du har ikke kommet med noe annet enn ville teorier og spekulasjoner som i bunn og grunn er ideer om at TS er en drittsekk og dama hans er en engel og han bør skamme seg og legge seg ned for å dø fordi han har lyst på henne og ikke føler seg tilfreds. Nå må du gi deg. Det er lov til å uttrykke frustrasjon over lite sex og nærhet, det er lov å ha lyst på dama si og det er jammen meg bedre å ha lyst til å gjøre noe kontruktivt med problemet enn å gå ut og være utro for å tilfredstille lysten sin. TS: Som Norah har jeg heller dårlig erfaring med p-piller (skikkelig lystdreper), så det kan være vel verdt å forsøke andre alternativ. Snakk med dama og gå til lege med problemet deres. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. august 2012 #86 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) For min del (tror jeg) er det prevensjonen som er problemet. Dvs. Først har jeg gått på p-piller, men pga. skikkelig overskudd og bare oss to, så har det gått greit. Så har jeg blitt gravid, noe som ikke gjorde sitt for sexlysten, deretter var det de første seks ukene med kolikkunge og barseltid i tillegg til smerter under sex, så har det vært en kombinasjon av minipillen, amming, sliten og vondt under sex. Nå er det minipillen, amming og generelt sett veldig sliten på kvelden. Så sånn kan det gå! Men er det noe som ikke hjelper, så er det at kjæresten maser, eller at det rett og slett blir krangel av det fordi han blir gretten pga. lite sex. Vi har sex ca. en gang i uka tenker jeg. Det som derimot ville ha hjulpet, er hvis den daglige nærheten ble bedre. At han kom og strøk på meg hvis jeg stod på kjøkkenet og lagde middag, at han tok initiativ til en klem, til å kysse (mer enn bare en liten nuss), at han ville holde i hånden min når vi gikk tur/gikk i byen, at han sendte flørtete meldinger til meg osv. osv. Dette er det nesten nada av! Og det dreper min sexlyst enda mere. Hvis jeg sender en flørtemelding, så får jeg så vidt svar, og forklaringen er at han ikke har tid. Merkelig nok har han tid til å sende andre melding. Gir jeg han en klem, virker det nesten som om han venter på å bli ferdig med klemmen, fordi han var opptatt. Osv. osv. Men sex? Det skal han ha! Han føler jeg ikke vil ha han, og han er seksuelt frustrert..Jaja.. Det eneste han er flink til, er pjusking på kvelden når vi har lagt oss..Eller var..Har vært labert i det siste. Peonget er, ts, hvordan er hverdags-nærheten i forholdet? Det er ikke kun under sex at nærhet er viktig! Hvis det er p-pillene, så kan jo hun slutte med de, så kan du bruke kondom? Ellers har jeg ingen tips, da jeg ikke har funnet helt ut av min egen labre sexlyst enda. Skulle så gjerne sluttet på minipillen, men kjæresten vil ikke bruke kondom, vi kan ikke ta sjansen på "hoppe av i svingen-metoden", og det er ikke akutelt at han skal sterilisere seg enda. Endret 15. august 2012 av Teriyaki 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #87 Del Skrevet 15. august 2012 For min del (tror jeg) er det prevensjonen som er problemet. Dvs. Først har jeg gått på p-piller, men pga. skikkelig overskudd og bare oss to, så har det gått greit. Så har jeg blitt gravid, noe som ikke gjorde sitt for sexlysten, deretter var det de første seks ukene med kolikkunge og barseltid i tillegg til smerter under sex, så har det vært en kombinasjon av minipillen, amming, sliten og vondt under sex. Nå er det minipillen, amming og generelt sett veldig sliten på kvelden. Så sånn kan det gå! Men er det noe som ikke hjelper, så er det at kjæresten maser, eller at det rett og slett blir krangel av det fordi han blir gretten pga. lite sex. Vi har sex ca. en gang i uka tenker jeg. Det som derimot ville ha hjulpet, er hvis den daglige nærheten ble bedre. At han kom og strøk på meg hvis jeg stod på kjøkkenet og lagde middag, at han tok initiativ til en klem, til å kysse (mer enn bare en liten nuss), at han ville holde i hånden min når vi gikk tur/gikk i byen, at han sendte flørtete meldinger til meg osv. osv. Dette er det nesten nada av! Og det dreper min sexlyst enda mere. Hvis jeg sender en flørtemelding, så får jeg så vidt svar, og forklaringen er at han ikke har tid. Merkelig nok har han tid til å sende andre melding. Gir jeg han en klem, virker det nesten som om han venter på å bli ferdig med klemmen, fordi han var opptatt. Osv. osv. Men sex? Det skal han ha! Han føler jeg ikke vil ha han, og han er seksuelt frustrert..Jaja.. Det eneste han er flink til, er pjusking på kvelden når vi har lagt oss..Eller var..Har vært labert i det siste. Peonget er, ts, hvordan er hverdags-nærheten i forholdet? Det er ikke kun under sex at nærhet er viktig! Hvis det er p-pillene, så kan jo hun slutte med de, så kan du bruke kondom? Ellers har jeg ingen tips, da jeg ikke har funnet helt ut av min egen labre sexlyst enda. Skulle så gjerne sluttet på minipillen, men kjæresten vil ikke bruke kondom, vi kan ikke ta sjansen på "hoppe av i svingen-metoden", og det er ikke akutelt at han skal sterilisere seg enda. Det virker som om du har en veldig egoistisk type, som kun tenker på egne behov. Ta en prat med ham, gjør det klart at du ikke aksepterer at det kun skal gå én vei. Jeg hadde aldri i verden akseptert en slik holdning fra en kjæreste, det er det største turn off'et jeg vet om og bare understreker hva jeg mener om menn generelt. Det virker som om sex er alt i et forhold iflg noen menn (kvinner også), uten å tenke på at det finnes så mye mer enn sex, som kommunikasjon og som du nevner, de mer hverdagslige tingene. Anonym poster: f8350f2b61d97ae27ee8bd3ebd3c0413 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 15. august 2012 #88 Del Skrevet 15. august 2012 Ja, jeg har vel forholdsvis lav libido. Og hva så? Sånn er jeg, og det er faktisk ikke stort jeg får gjort med det. Skal jeg bruke hans høye libido mot han? Kanskje true med å gå ifra han pga den? Hva mener du jeg skal gjøre? La ham tømme seg i meg kun for at han skal få tømt seg, liksom? Ville ikke det vært ganske egoistisk av ham? Han kan vel runke?? Vi har forskjellige behov, men er kompatible på alle andre områder. Han har vel såpass sterke følelser for meg at han ikke vurderer å gå pga det han anser for å være lite sex, da. Jeg synes sex er langtfra alt i et forhold, s det hadde forundret meg stort om han gikk pga noe sånt. For meg har det vært mange ting som har spilt inn når det gjelder manglende lyst. Først og fremst p-piller, deretter minipiller, som viste seg å være enda verre. Så kom barna, og etter første fødsel fikk jeg plutselig pms. Det meste av arbeidet med hus og barn falt på meg, og jeg var dritsliten når kvelden kom. Jenter vil ikke pule når de er totalt utslitte og noen har krevd dem hele dagen igjennom. Endelig i seng, så er det noen som krever noe av deg der også, liksom?? Det har vært verre enn nå, i perioder bare en gang i måneden, tenker jeg. Nå er ungene ganske store, jeg har fått orden på prevensjon og hormoner, så jeg har oftere lyst. Men altså ikke like ofte som han. Vil han forlate meg pga det, så versågod. Da er han ikke en jeg vil leve sammen med heller.<br /><br /> Anonym poster: ac3b7f7499dcf92b5b89209edbf50bcc Jeg kjenner meg så godt igjen i din beskrivele. Slik var det i mitt forhold, og jeg trodde jeg hadde lav sexlyst i mange år..Helt til jeg fikk nok av "mas og krav" og gikk ut av samlivet. Da oppdaget jeg at det var rett og slett feil partner jeg hadde. Jeg tente ikke på ham, og da ble selvfølgelig sexlysten lav.. Men ny partner har jeg fått et helt nytt liv, og sex er faktisk like bra som det beskrives i enkelte blader/ bøker. Dette har gitt en helt ny dimensjon til mitt liv. Jeg sier ikke at det er slik for deg, men det kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 15. august 2012 #89 Del Skrevet 15. august 2012 Kjære Betty. Kan du ikke rett og slett slutte å svare i denne tråden? Du har ikke kommet med noe annet enn ville teorier og spekulasjoner som i bunn og grunn er ideer om at TS er en drittsekk og dama hans er en engel og han bør skamme seg og legge seg ned for å dø fordi han har lyst på henne og ikke føler seg tilfreds. Nå må du gi deg. Det er lov til å uttrykke frustrasjon over lite sex og nærhet, det er lov å ha lyst på dama si og det er jammen meg bedre å ha lyst til å gjøre noe kontruktivt med problemet enn å gå ut og være utro for å tilfredstille lysten sin. TS: Som Norah har jeg heller dårlig erfaring med p-piller (skikkelig lystdreper), så det kan være vel verdt å forsøke andre alternativ. Snakk med dama og gå til lege med problemet deres. Ja? Han er en drittsekk når han sier at han er perfekt mens hun forfaller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #90 Del Skrevet 15. august 2012 Ja? Han er en drittsekk når han sier at han er perfekt mens hun forfaller. Han er turn off hvis han ikke trener og er "perfekt". Han er en drittsekk hvis han trener og er "perfekt". Si meg, du har aldri sex med noen, har du vel? Siden det er noe i veien (altså, noe du opplever som turn off) med så godt som alle slik du ser det? Anonym poster: 01b127f2be4176b6fc8ecc7b776bc9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 15. august 2012 #91 Del Skrevet 15. august 2012 Han er turn off hvis han ikke trener og er "perfekt". Han er en drittsekk hvis han trener og er "perfekt". Si meg, du har aldri sex med noen, har du vel? Siden det er noe i veien (altså, noe du opplever som turn off) med så godt som alle slik du ser det? Anonym poster: 01b127f2be4176b6fc8ecc7b776bc9c3 Nei han er en drittsekk dersom han sier han selv er perfekt i samme setning som at han sier at hun ikke er det. Vedder på at hun er dobbelt så pen som han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krakonosj Skrevet 15. august 2012 #92 Del Skrevet 15. august 2012 Nei han er en drittsekk dersom han sier han selv er perfekt i samme setning som at han sier at hun ikke er det. Flaks at han ikke har sagt dette da. Vedder på at hun er dobbelt så pen som han. Hva du "vedder på" er fullstendig uinteressant. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 15. august 2012 #93 Del Skrevet 15. august 2012 Flaks at han ikke har sagt dette da. Hva du "vedder på" er fullstendig uinteressant. Jo det har han han har skrevetr svart på hvitt at hun forfaller men at han tenner på henne på tross av dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest janne89 Skrevet 15. august 2012 #94 Del Skrevet 15. august 2012 Prøv og ikke spør om det eller mas om det. Og hvis hun vil så si nei at du ikke orker. Få henne til og jakte på deg litt.. Det funket på meg:P Det verste som finnes er gutter som maser om sex eller snakker om det hele tiden. det er turn of i langvarig forhold. Skal jo handle om annet enn bare sex:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krakonosj Skrevet 15. august 2012 #95 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Jo det har han han har skrevetr svart på hvitt at hun forfaller men at han tenner på henne på tross av dette Helt riktig, det er det han har sagt. Så hvorfor gidde å lyve om hva han har sagt? Du vet jo tydeligvis hva det er han faktisk har sagt. han sier han selv er perfekt i samme setning som at han sier at hun ikke er det. Svakt av deg. Integritetsløst. Endret 15. august 2012 av Krakonosj 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 15. august 2012 #96 Del Skrevet 15. august 2012 Helt riktig, det er det han har sagt. Så hvorfor gidde å lyve om hva han har sagt når du tydeligvis vet det: Svakt av deg. Integritetsløst. Svakt av meg? jeg bare gjengir det han skrev. Når man sier at dama forfaller så er det det samme som å si at hun ikke er perfekt. Jeg hadde ikke tent om en mann sa til meg: kroppen din er ikke perfekt men jeg liker den som den er. Jeg vil at han skal synes at den ER perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 15. august 2012 #97 Del Skrevet 15. august 2012 Svakt av meg? jeg bare gjengir det han skrev. Når man sier at dama forfaller så er det det samme som å si at hun ikke er perfekt. Jeg hadde ikke tent om en mann sa til meg: kroppen din er ikke perfekt men jeg liker den som den er. Jeg vil at han skal synes at den ER perfekt. Nei, du gjengir din forkvakla tolkning av det han skrev. Og de færreste, om noen, er perfekte. Men noen av oss klarer både å elske og tenne på en partner som ikke er "perfekt". Om du tror perfeksjon er normalen, så tipper jeg du kommer til å være singel lenge. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 15. august 2012 #98 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Nei, du gjengir din forkvakla tolkning av det han skrev. Og de færreste, om noen, er perfekte. Men noen av oss klarer både å elske og tenne på en partner som ikke er "perfekt". Om du tror perfeksjon er normalen, så tipper jeg du kommer til å være singel lenge. Det er ingen forvakla forklaring. Man sier bare plent ikke at kjæresten er i ferd med å forfalle. ihvertfall ikke direkte til personen. Poenget mitt er at han sier at BARE HUN forfaller. Og jeg er ikke ute etter at man må være perfekt men at man skal synes den man elsker er perfekt uansett, og ikke si med ord at vedkommende ikke er det. Endret 15. august 2012 av BettyBoop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #99 Del Skrevet 15. august 2012 Dere som får nedsatt lyst av p-piller, hvorfor bruker dere ikke spiral? Anonym poster: 0eee3f8f7655bbc77c49b99439863377 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 15. august 2012 #100 Del Skrevet 15. august 2012 Det er ingen forvakla forklaring. Man sier bare plent ikke at kjæresten er i ferd med å forfalle. ihvertfall ikke direkte til personen. Poenget mitt er at han sier at BARE HUN forfaller. Nei, det er en forkvakla TOLKNING! En som bare ble et poeng etter at DU gnåla som et tøffetog om at han sikkert hadde forfalt. Det fikk du svar på, og nå gnåler du om at svaret er feil! Og hopper glatt over det faktum at han også skrev at han blåser i det, og fortsatt tenner på henne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå