AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #61 Del Skrevet 14. august 2012 jeg la intitativet i hennes hender, det er gått 4 uker, ingen tegn på at hu vil ha noe. Nei, jeg har ikke mast noen ting disse 4 ukene, har oppført meg normalt bare. Til vanlig maser jeg heller ikke lengre, gjorde kanskje litt før, men veldig lite. men det siste halve året nå har jeg nesten gitt opp. Er det slik at dere passer sammen da? han har tydeligvis et "stort" behov slik som meg, selvom jeg mener å ha sex 2 ganger i uka ikke er å forlange all verdens. Selvfølgelig er det ikke alltid tid, men prioriteringene for deg og for min samboer virker like, og prioriteringene til din mann og meg virker like, og hvem er det som alltid "vinner"? jeg trodde et forhold handlet om å gi å ta, og om mannen din gjerne kunne tenke seg litt mer sex en uke, så skal du nekte ham dette. Virker litt egoistisk. Men så er vel vi også egoistiske som bare vil ha litt mer sex. Men jeg kjenner jo helt klart at jeg blir litt oppgitt av innlegget ditt og synes synd på typen din. Men d handler vel å finne en balanse, og den har vi dessverre ikke funnet enda. Ja, jeg har vel forholdsvis lav libido. Og hva så? Sånn er jeg, og det er faktisk ikke stort jeg får gjort med det. Skal jeg bruke hans høye libido mot han? Kanskje true med å gå ifra han pga den? Hva mener du jeg skal gjøre? La ham tømme seg i meg kun for at han skal få tømt seg, liksom? Ville ikke det vært ganske egoistisk av ham? Han kan vel runke?? Vi har forskjellige behov, men er kompatible på alle andre områder. Han har vel såpass sterke følelser for meg at han ikke vurderer å gå pga det han anser for å være lite sex, da. Jeg synes sex er langtfra alt i et forhold, s det hadde forundret meg stort om han gikk pga noe sånt. For meg har det vært mange ting som har spilt inn når det gjelder manglende lyst. Først og fremst p-piller, deretter minipiller, som viste seg å være enda verre. Så kom barna, og etter første fødsel fikk jeg plutselig pms. Det meste av arbeidet med hus og barn falt på meg, og jeg var dritsliten når kvelden kom. Jenter vil ikke pule når de er totalt utslitte og noen har krevd dem hele dagen igjennom. Endelig i seng, så er det noen som krever noe av deg der også, liksom?? Det har vært verre enn nå, i perioder bare en gang i måneden, tenker jeg. Nå er ungene ganske store, jeg har fått orden på prevensjon og hormoner, så jeg har oftere lyst. Men altså ikke like ofte som han. Vil han forlate meg pga det, så versågod. Da er han ikke en jeg vil leve sammen med heller.<br /><br /> Anonym poster: ac3b7f7499dcf92b5b89209edbf50bcc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #62 Del Skrevet 14. august 2012 alle de som sier at sex ikke er det viktigste i et forhold prøver enten å gjøre seg mer intelligente enn de egentlig er ved å ikke si sannheten:sex er det viktigeste.eller så er de så full i p piller at de er helt i ubalanse og hodet er fullt av bomull.... Jaha, for en intelligent konklusjon. Nei, sex er faktisk ikke det viktigste i et forhold. Kommunikasjon er. Dersom du og flere andre ikke innser det, er det ikke rart at en får problemer etterhvert. TS bør til å begynne med, kommunisere med samboer og formidle hva han tenker og føler omkring dette med å ha for lite sex, og prøve å få samboeren til å åpne seg, men dersom det skinner igjennom at sex er det viktigste årsaken og ikke kjærestens ve og vel, da sier det seg selv at forsøk på å løse dette er temmelig dødfødt. Så når man skal ta dette opp med samboer, er det en fordel ikke å la det skinne gjennom "jeg vil ha sex, derfor tar jeg denne praten, men dets innhold er ikke viktig så lenge resultatet blir som jeg ønsker å oppnå" - det er å kommunisere på falske premisser. Så - sex er faktisk ikke det viktigste i et forhold. Anonym poster: f8350f2b61d97ae27ee8bd3ebd3c0413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2012 #63 Del Skrevet 14. august 2012 man skal altså skjule at man ønsker sex...fordi det er kommunikasjon som er det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest caramelli Skrevet 14. august 2012 #64 Del Skrevet 14. august 2012 Dere har i værtfall sex. Det er jo positivt. Har du spurt om det er noe hun savner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #65 Del Skrevet 14. august 2012 man skal altså skjule at man ønsker sex...fordi det er kommunikasjon som er det viktigste. Jesus... Det er ikke snakk om å skjule noe som helst, det er måten man går frem på. Er man desperat og bare ønsker å knulle, og baserer kommunikasjonen på det, er enten helt blottet for sosiale antenner eller helt egosentrisk. Det er forskjellige årsaker til at folk har lav sexlyst, lav libido, prevensjonsmidler som virker hemmede på sexlysten, underliggende årsaker eller at man rett og slett ikke har noe ønske å ha mye sex - og det er det man må kommunisere om, Ikke bare kjøre på som den reneste bulldoseren og la det skinne gjennom at det ikke er for kjærestens ve og vel, men eget ve og vel, som er det viktigste. Det er fullstendig avtennende. Dessverre faller mange i den fella. Ser du forskjellen? Kommunikasjon er faktisk nøkkelen til et godt sexliv, men det ser du ikke. Lykke til med dine fremtidige forhold. Kommer til å gå strålende. Anonym poster: f8350f2b61d97ae27ee8bd3ebd3c0413 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. august 2012 #66 Del Skrevet 14. august 2012 Har vært sammen med kjæresten min i 4 år. Vært samboere i 1 år. Vi er begge i midten av 20 årene. Vår beste alder! Men vi har omtrent aldri sex, det året vi ble samboere regnte jeg med at det kom til å gå vilt for seg nesten hver dag. Det tok vel 2 uker før vi først hadde noe sex etter vi hadde flyttet inn. Alt var klart i leiligheten og ikke noe oppussing eller stress. I løpet av året som samboere har jeg prøvd forskjellige ting for at vi skal ha mer sex. Jeg tipper jeg har dratt i gang sex diskusjonen 2-3 ganger i løpet av dette året, hvor jeg forteller henne at vi har for lite sex, hun er delvis enig og jeg kommer med forslag for å bedre sexlivet. KJøpte leketøy, sender henne litt kåte sms'er, vasker leiligheten/lager mat slik at hun ikke trenger å tenke på noe. Men uansett hvor mye overskudd hun har, er hun alltid for sliten til å ha sex (føler jeg). Dette året har også innebæret mer sympati sex (noe jeg hater), men det er det eneste jeg får. Da ligger hun bare der som en potetsex og vil verken suge, ri eller noe. Men hun sier alltid hun har det godt. Så hvorfor har vi da ikke mer? Til og med når vi er i syden har vi lite sex, var nettopp 2 uker bortreist og hadde sex 1 gang. Nå er det omtrent 1 mnd siden sist vi hadde noe sex. Tips til hva som kan bedre sexlivet? Om det ikke blir bedre denne gang, orker jeg seriøst ikke mer... Jeg vet man ikke skal basere forhold på sex, det har jeg sagt til meg selv det siste året, men det går grenser og vi er heller ikke 80 år med dårlige hofter og impotens. Hvor ofte har dere som par sex? og hvor lenge har dere vært sammen? hva er nøkkelen til et bra sexliv? Vi har ikke barn! vh TS Det der hadde gjort meg mer enn klar i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J.Bourne Skrevet 14. august 2012 #67 Del Skrevet 14. august 2012 Kanskje hun har mistet tenningen på deg? Er utro? Har mistet lysten? Jeg hadde ikke orket å hatt det slik så lenge, så jeg hadde nok gått videre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #68 Del Skrevet 14. august 2012 No offence men når du legger ut om hvor perfekt du er samtidig som du sier at hun forfaller og bare hun så begynner jeg å ane hvorfor hun ikke har lyst. Får en følelse av at du får henne til å føle seg mindre attraktiv ved at du har gitt uttrykk før at hun forfaller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 14. august 2012 #69 Del Skrevet 14. august 2012 Hvis forholdet ellers er skikkelig bra er sex mindre viktig, men hvis forholdet skranter blir mangel på sex ofte det som gjør at forholdet ryker. Hvordan er forholdet ellers, TS? Tar dere på hverandre? Koser, klemmer, kysser og viser dere at dere har følelser for hverandre? Hvis dere fremdeles koser og klemmer, men at sexlivet skranter er det absolutt håp! Jeg ser du skriver at hun sier hun savner deg o.l., så jeg får jo inntrykk av at hun er glad i deg. Du skal ikke se bort ifra at det er p-pillene som dreper lysten hennes, så du burde foreslå at hun prøver å bytte type. Hvis hun tenner på deg og ønsker å finne tilbake til lysten, er hun sikkert villig til å prøve. Hun ønsker sikkert selv å få tilbake lysten, men sliter litt med dårlig samvittighet over å ikke strekke til, samtidig som at hun føler seg litt frustrert over at du ikke er fornøyd med hyppigheten av sex i forholdet. Derfor er det viktig at du tar dette opp på en fin måte og vinkler det opp mot at du blir litt bekymret over at hun har mistet lysten. Det er ekstra viktig at du ikke bebreider henne på noen måte, men er ærlig og sier at du savner den gode sexen dere hadde før. Foreslå at p-pillebytte eller p-pilleslutt kan være en mulig løsning, og legg gjerne til at du ikke liker tanken på at hun skal dytte masse hormoner i seg som tuller med både sexlysten og personligheten hennes (for ja, hormoner kan endre på mye). Kanskje blir løsningen at du må begynne å bruke kondom. Men hvis belønningen blir en kåt og sexlysten dame med mer overskudd er det vel verdt det? Andre grunner kan være depresjon, stress eller at hun har for mye å tenke på. Den eneste måten å finne ut av det på er å snakke med henne. Vis omsorg og medfølelse og vær ærlig uten å være bebreidende. Søk gjerne hjelp utenfra dersom dere ikke klarer å komme til bunns i problemet. Jeg kan ikke annet enn å ønske lykke til og håpe for deres del at dere finner tilbake til litt mer lyst og glede i forholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krakonosj Skrevet 14. august 2012 #70 Del Skrevet 14. august 2012 Kanskje han har latt seg selv forfalle og blitt uattraktiv. No offence men når du legger ut om hvor perfekt du er samtidig som du sier at hun forfaller og bare hun så begynner jeg å ane hvorfor hun ikke har lyst. Får en følelse av at du får henne til å føle seg mindre attraktiv ved at du har gitt uttrykk før at hun forfaller. What to say... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #71 Del Skrevet 14. august 2012 Hva han sier dama forfaller. Da kan jeg iallefall si det om han. Spesielt siden han tydeligvis han er penere enn henne. Jeg hadde iallefall mista lyst om min type mente han vær penere enn meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krakonosj Skrevet 14. august 2012 #72 Del Skrevet 14. august 2012 Hva han sier dama forfaller. Da kan jeg iallefall si det om han. Spesielt siden han tydeligvis han er penere enn henne. Jeg hadde iallefall mista lyst om min type mente han vær penere enn meg Jeg forstår ikke hva du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #73 Del Skrevet 14. august 2012 Han skrev at dama forfaller i hans siste innlegg mens han legger ut hvor hot og pen han selv er. Skal jeg stave det før deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #74 Del Skrevet 14. august 2012 Beklager masse skrivefeil men mobilen min har autospell og vil av og til skrive andre ord enn jeg vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 14. august 2012 #75 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg har vært i samme forhold i mange år, fra jeg var 20 til nå(31). Hyppigheten har variert, og jeg opplevde ikke at jeg hadde lavere sexlyst i 20årene. Folk er rett og slett forskjellige, og det er umulig for meg å legge over mine erfaringer og min lystgrad på henne - da hun åpenbart har mindre behov og lyst enn meg. Har jeg eller min partner lite sex i lengre perioder er det fordi noe skurrer - men dette gjelder jo ikke alle, mange har jo bare ikke behovet. Eneste råd jeg har er at hun slutter på p-piller for å sjekke om det blir endring. Om hun gikk på p-piller før dere ble sammen var det vel mer begeistringen over deg, og ikke sexen i seg selv(med deg) som var moro. Ser at mange generelt siterer dette "hvis forholdet er bra er sex mindre viktig" - slik er det absolutt ikke for meg. Jeg har skjønt at jeg ikke kan være i et forhold med lite sex selv om alt er "bra". Ikke alle er sånn, kanskje hun er en av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #76 Del Skrevet 14. august 2012 Hun skal slutte på pilla å risikere å bli gravid bare sånn at han skal få pulten mer? Vet det fins annen prevensjon enn p preparater, men det er det preparatet det er minst oll med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 14. august 2012 #77 Del Skrevet 14. august 2012 Hun skal slutte på pilla å risikere å bli gravid bare sånn at han skal få pulten mer? Vet det fins annen prevensjon enn p preparater, men det er det preparatet det er minst oll med Jeg har ikke brukt hormonprevensjon på sikkert 6 år, og har enda ikke havnet på tjukka. Finnes annen prevensjon vet du Og JA man skal definitivt gjøre innsats for å bedre samlivet sitt - det inkluderer sex. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #78 Del Skrevet 14. august 2012 Ja jeg vet det men p piller er mest lettvint å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #79 Del Skrevet 14. august 2012 Er for å bedre samlivet men det er ikke bare hennes ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krakonosj Skrevet 14. august 2012 #80 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Skal jeg stave det før deg? Ja takk, gjerne det. Han skrev at dama forfaller i hans siste innlegg mens han legger ut hvor hot og pen han selv er. Og hvorfor skulle ikke det kunne være sant? Du var jo rimelig kjapp med å foreslå at hun ikke vil ha sex fordi han kanskje har forfalt (noe som i seg selv er et helt fair forslag det), men når det da viser seg at det er stikk motsatt; at det er hun som har forfalt, da er det i dine øyne fortsatt hans feil fordi han "sikkert får henne til å føle at hun har forfalt". Dette på tross av at han til og med har påpekt at det ikke gjør ham noe særlig: Om hun har forfalt? ja. Gjør det meg noe, ikke noe særlig, er fremdeles like kåt på henne. Jeg tror prinsessefeministhjernen din bare ser det den vil se; kvinnen som et offer, mannen som den store skurken, alltid og uansett. Nå er du riktignok av den ekstreme sorten (heldigvis), men det er alltid litt skummelt å se at det finnes stemmekveg her til lands hvis hjerner fungerer på den måten. Grøss! Beklager masse skrivefeil men mobilen min har autospell og vil av og til skrive andre ord enn jeg vil Sånt skjer. Endret 14. august 2012 av Krakonosj 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå