Gå til innhold

jolie løper og løfter

jolie

Anbefalte innlegg

I alle fall er det det jeg skal etterhvert. Hatt et superlangt treningsopphold pga en bekkenlåsning, ferie og generell latskap. Fortsatt er dørstokkmila litt lang når det gjelder å komme seg på senteret, men jeg har begynt å sykle litt. Min yngste og jeg sykler til og fra barnehagen hver dag. Det blir ca 4 km totalt på ham og det dobbelte på meg. I dag dro jeg rett til butikken etter bhglevering, så det har blitt ca 8 km så langt i dag. En del bakker.

Jeg synes styrketrening er veldig gøy, så det er bare tull at jeg ikke har kommet meg avgårde igjen etter oppholdet mitt.

Målet for året er å løfte 250 kg totalt på knebøy, markløft og benkpress. 1RM nå er 50, 90 og 40. Totalt 180 altså. Målet er 80, 120 og 50. 70 kg økning er ganske mye på 4,5 måneder, men jeg er i grunnen såpass fersk i dette at jeg øker hele tida. Jeg har ikke nådd noe platå når det kommer til styrkeøkning enda. Men vi får se hvordan det går.

I tillegg har jeg lyst til å greie en negativ chin/pull up og en push up på strake bein. Jeg greier per i dag en halv negativ og ca 8 på knærne. It's time to get serious!

Løpinga er fordi jeg ikke kan det. Jeg har skikkelig dårlig kondis. Greier i dag ca to minutter sammenhengende jogging før jeg må gå igjen. Og det tar lang tid å få igjen pusten.

Først må jeg komme i gang ... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ikke blitt verken løfting eller løping enda. Det er ingen motivasjon eller lyst i meg. Null, nada, nix. Sykler minsten til barnehagen, men ellers er det ingenting som skjer på treningsfronten. Tør ikke sette meg "i morgen skal jeg"-mål, for jeg bryter dem garantert for tida og det er så innmari skuffende. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Det er bare å gå ut av døren! Dørstokkmila er psykisk. Om det så bare er for å gå en runde rundt huset så GJØR det. En runde rundt huset, også kan du fortsette med det du gjorde først. Ta det i små mengder.

Jeg har trua! Det er som NIKE sier: just do it. Ikke tenk på det, ikke overvei det, bare gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Det er bare å gå ut av døren! Dørstokkmila er psykisk. Om det så bare er for å gå en runde rundt huset så GJØR det. En runde rundt huset, også kan du fortsette med det du gjorde først. Ta det i små mengder.

Jeg har trua! Det er som NIKE sier: just do it. Ikke tenk på det, ikke overvei det, bare gjør det.

Helt sant! I det minste må jeg komme meg på senteret innen utgangen av denne måneden for å få sagt opp abonnementet. :ler: Skal bytte senter, så jeg skal trene i hele høst og vinter.

Nå har det skjedd noe merkelig med den ene foten mitt. Det er numment. Vært det i ca et døgn nå. Har ganske nylig hatt en bekkenlåsning som jeg fikk behandla hos kiropraktor. Hatt en sånn småsliten følelse bak i bekkenet siden da. Så nå er det fokus på ryggøvelser, tøying og daglige gåturer i en ukes tid. Er foten fortsatt nummen da, så må jeg jakte på behandling. Men jeg har tro på at det fikser seg selv bare jeg får bukt med stivheten som er i ryggen/hofter/rumpe for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...