Gå til innhold

Hvordan bevare et vennskap med en ex?

Gjest Anon

Anbefalte innlegg

Hei!

Ja, jeg lurer på det som tittelen viser. Vet det er en vanskelig overgang fra å være kjærester til å være venner, det kreves mye da det fortsatt er mye følelser i bildet selvsagt. Vi slo opp for sånn ca 3 måneder siden, og jeg trenger tips til hvordan jeg kan bevare et vennskap med han, hvordan jeg kan fortsette å ha han i livet mitt.

Har forberedt meg mentalt på at han vil finne en kjæreste igjen, og at han sikkert også har hatt samleie med noen andre. Selvsagt vil det stikke litt når han går videre, men har en dyp kjærlighet for mannen på et vennskapelig nivå, og jeg vil gjerne se forbi alt det "kjæreste tøvet" og være venner med han.

Har dere noen tips? Har jo noen grunnregler selv, som å ikke sette meg for dypt i noe som kan såre meg, lese mine egne følelser over hva jeg klarer og ikke klarer, være tålmodig, og selvsagt la fortid være fortid. Men tips tas imot med takk! Og fortell gjerne om dine egne opplevelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ligg sammen, ikke ring/send tekstmeldinger til hverandre i fylla, ikke ligg med hverandres bestevenner/fiender

Vær åpne og ærlige :)

Gjør venneting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser på felles interesser, ikke la noe romantisk skje i det hele tatt.. Oppfør deg mot han som du gjør mot andre venner du har.

Etterhvert kommer det naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kun snakke for meg, men jeg blir svært sjelden venn med mine ekser. Ser overhodet ikke noe poeng i det. Hvorfor skal jeg kun ta til takke med "vennskap" der jeg tidligere også hadde sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg er venn med alle eksene mine bortsett fra èn jeg. Når det blir slutt så har vi vært fra hverandre noen måneder og så begynner man å prate sammen igjen når kjærlighetssorgen er over, tar en kaffe, finner på greier. Og lar være med å pule.

Jeg finner på ting med ekser rett som det er, den ene har jeg kontakt med flere ganger i uken, er barnevakt for barna hans innimellom blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle prøve å finne deg en annen å fokusere på. Hvis du blir litt forelsket i en annen så letter det sikkert på trykket og det blir lettere å være venner med x’en på en naturlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...