sakka Skrevet 13. august 2012 #41 Skrevet 13. august 2012 Eg er også veldeg spent...Må ta busen til skulen og siste kjøyrer kl. 20, så det blir ingen kveldsaktivitet for meg :-( Håper at eg kan bli kjent med folk likevel...
butterfly89 Skrevet 13. august 2012 #42 Skrevet 13. august 2012 Kjenner meg veldig godt igjen, gruer meg selv:s så på aktivitetene til min linje, er drikking og vors hver eneste dag:s
Cata Skrevet 13. august 2012 #43 Skrevet 13. august 2012 Første gang jeg studerte ( ingeniørhøgskole i "normal" alder) så var det vel ikke fadderuke en gang. Jeg var totalavholds, men hadde ingen problemer med å komme inn i gjengen selv om alle andre drakk. Jeg var attpåtil veldig lite utadvendt. Andre gang jeg studerte så hoppet jeg inn midt i det daværende NTH studiet. Da begynte jeg å nærme meg 30. Det føltes derfor ikke naturlig å delta i fadderuka, ettersom mine blivende medstudenter lå 2 år foran i løypa og derfor ikke deltok. Likevel gikk det rimelig greit å komme inn i miljøet. Jeg ble selvsagt aldri så "med" som dem som hadde gått alle årene sammen, men hadde det helt greit og fant meg nå en gjeng jenter som jeg var en del sammen med, selv om det var noen års aldersforskjell på oss.
strwberry Skrevet 13. august 2012 #44 Skrevet 13. august 2012 Kjenner til denne "problemstillingen". På skolen min så tok jeg dette opp i elevrådet fordi jeg mener at det burde være flere tilbud i fadderuken enn kun drikking og vorspiel. Dette endte med at vi nå har aktiviteter, volleyballturneringer, quizkveld og så kan de som vil dra ut å drikke etterpå. Det er selvfølgelig koselig om de som ikke drikker også blir med! 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #45 Skrevet 13. august 2012 Da har jeg ankommet mitt kommende studiested. Ny by, nye mennesker og jeg kjenner ingen. Spennende, men også litt skummelt I morgen er det studiestart og starten på fadderuka. Derfor lurer jeg på om noen har noen tips eller kan fortelle meg litt om hva jeg har i vente. Må si jeg gruer meg litt, er fælt og ikke kjenne et enste menneske, og heller ikke kjenne byen. Føler meg lost her jeg sitter. Anonym poster: 04ab959bb58b1b756f9b864243947b6d
Drizzt Skrevet 13. august 2012 #46 Skrevet 13. august 2012 Trenger man egentlig 3 tråder om samme ting? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=579160 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=505540
kjole100 Skrevet 13. august 2012 #47 Skrevet 13. august 2012 Jeg starter også nytt sted og fadderuke i morgen! Kan jeg spørre hvor du skal gå hen? Jeg er også veldig spent! Har fått utdelt program, så har sånn halveis peiling på hva som skjer.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #48 Skrevet 13. august 2012 Jeg starter også nytt sted og fadderuke i morgen! Kan jeg spørre hvor du skal gå hen? Jeg er også veldig spent! Har fått utdelt program, så har sånn halveis peiling på hva som skjer. Skal gå på universitet i Tromsø Hva med deg? Anonym poster: 04ab959bb58b1b756f9b864243947b6d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #49 Skrevet 13. august 2012 Trenger man egentlig 3 tråder om samme ting? http://forum.kvinneg...howtopic=579160 http://forum.kvinneg...howtopic=505540 Unnskyld, så ikke de andre trådene. Anonym poster: 04ab959bb58b1b756f9b864243947b6d
Gjest Tekola Skrevet 14. august 2012 #50 Skrevet 14. august 2012 Jeg er fadder på NTNU i år, og i linjeforeningen min er vi flere faddere som av ulike grunner ikke skal drikke i år. Har også inntrykk av at de jobber for å minske drikkepresset og -fokuset, så jeg håper alle blir med på alt av aktiviteter og så heller bare er tøffe nok til å si "Nei, jeg drikker ikke. Har ikke lyst og sånn er det bare. Jeg kan ha det like gøy uten" for det kan dere!
Surriball Skrevet 14. august 2012 #51 Skrevet 14. august 2012 Det de andre skriver er veldig sant. Spesielt det med at hvis du får spørsmål om du ikke drikker, så er det ikke for å presse deg til det, men fordi folk er nysgjerrige. Bare si at nei, du drikker ikke fordi du ikke har lyst til det. De fleste respekterer det og syns det er kult at du blir med likevel. Du faller nok ikke utenfor miljøet og det er ingen grunn til å grue seg. Dessuten er det MASSE studentaktiviteter i Trondheim du kan være med på, så du blir garantert kjent med nye, trivelige mennesker!
Gjest Iah Skrevet 14. august 2012 #52 Skrevet 14. august 2012 Tre tråder om samme tema er flettet. Iah, mod
Gjest WendyClear Skrevet 14. august 2012 #53 Skrevet 14. august 2012 Jeg svarte på denne for noen år siden før jeg begynte å studere, og kan nå konkludere med at fadderuka egentlig bare er rølp. Ja, en er ikke nødt til å drikke der og mange er optatte av å inkludere også de som ikke drikker, men det er alikevel ikke noe særlig å henge rundt med fulle medstudenter. Nå har ikke jeg noe behov for å delta på sånt, men tror det må være vanskelig for ikke-drikkere å føle seg inkludert på nytt studie.
Gjest caramelli Skrevet 14. august 2012 #54 Skrevet 14. august 2012 Du har rett i at fadderuka består av mye alkoholdrikking. Bli med på det du føler deg konfortabel med. Kanskje ikke bar til bar runde er noe for deg. Men husk at fadderuka danner grunnlag for nye vennskap. Det er ofte tungt å studere hvis du ikke har noen å slå av en prat med i pausene.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #55 Skrevet 14. august 2012 Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg skal på kick off i kveld og på vorse med medstudenter. Er det vanlig å pynte seg. Tenker da en fin topp og øredobber, ikke veldig pyntet, men litt. Litt kjipt å komme veldig underpyntet eller overpyntet. ( (Haha, dette må være det mest idiotiske inlegget jeg har skrvet på KG) Anonym poster: 04ab959bb58b1b756f9b864243947b6d
Porcelain Skrevet 14. august 2012 #56 Skrevet 14. august 2012 Min filosofi er at det er bedre å være litt for overpynta enn for lite pynta. En fin topp og øredobber er garantert ikke overpynta!
butterfly89 Skrevet 14. august 2012 #57 Skrevet 14. august 2012 Hvordan har første dag av fadderuka vært for folk:)?
Lykkerusen Skrevet 14. august 2012 #58 Skrevet 14. august 2012 vet at UiA har noe som heter "rolig-faddergrupper". Dette er faddergrupper hvor det ikke er så stort fokus på alkohol:) Ellers går d fremdeles ann å delta på fadderarrangementene - bare prøv å snakke med folk og bli litt kjent tidlig på kvelden=)
Lykkerusen Skrevet 14. august 2012 #59 Skrevet 14. august 2012 Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg skal på kick off i kveld og på vorse med medstudenter. Er det vanlig å pynte seg. Tenker da en fin topp og øredobber, ikke veldig pyntet, men litt. Litt kjipt å komme veldig underpyntet eller overpyntet. ( (Haha, dette må være det mest idiotiske inlegget jeg har skrvet på KG) Anonym poster: 04ab959bb58b1b756f9b864243947b6d hehe, regner med du er på arrangementet nå, men sånn for å svare om andre lurer; der jeg går er det vanlig å pynte seg litt - type pen topp og jeans, eventuelt en enkel kjole eller noe:)
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #60 Skrevet 15. august 2012 hehe, regner med du er på arrangementet nå, men sånn for å svare om andre lurer; der jeg går er det vanlig å pynte seg litt - type pen topp og jeans, eventuelt en enkel kjole eller noe:) Det gikk fint! Jeg var kanskje litt mer pyntet enn de i faddergruppen min, men når vi kom ned til byen var de aller fleste ganske pyntet. Har vel litt med hva slags studie du går på merket jeg.<br /><br /> Anonym poster: 04ab959bb58b1b756f9b864243947b6d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå